Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedawno pojechałem do warsztatu, żeby wymienić tarczę sprzęgła, bo stara już mocno się ślizgała. Konkretnie została wymieniona tarcza, łożysko wyciskowe oraz łożysko na wale napędowym. I mam dwie wątpliwości, po pierwsze sprzęgło "bierze" teraz dość wysoko, wydaje mi się, że powinno być odwrotnie, czyli gdy tarcza jest grubsza, sprzęgło powinno "brać" blisko podłogi, może się mylę? Czy poza tym istnieje możliwość regulacji wysokości sprzęgła?

 

Mam też drugą wątpliwość, mianowicie od momentu wymiany sprzęgła, gdy ostrzej się rozpędzam, a konkretnie np. gdy zmieniam z jedynki na dwójkę czy z dwójki na trójkę i przy wciśniętym sprzęgle przygazuję do wysokich obrotów, a następnie puszczę sprzęgło, przez moment (do 1 sek.) słychać dziwny dźwięk dochodzący z okolic wału napędowego między przednimi, a tylnymi siedzeniami. Dźwięk ten przypomina tarcie metalu o metal. Co to może być?

 

Moje BMW: 318i benzyna 1990 r. 170 tys. km

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Niedawno pojechałem do warsztatu, żeby wymienić tarczę sprzęgła, bo stara już mocno się ślizgała. Konkretnie została wymieniona tarcza, łożysko wyciskowe oraz łożysko na wale napędowym. I mam dwie wątpliwości, po pierwsze sprzęgło "bierze" teraz dość wysoko, wydaje mi się, że powinno być odwrotnie, czyli gdy tarcza jest grubsza, sprzęgło powinno "brać" blisko podłogi, może się mylę? Czy poza tym istnieje możliwość regulacji wysokości sprzęgła?

 

No wlasnie u mnie jest to samo tzn sprzęgło bierze wysoko i mam wrażenie iż czasami kiepsko rozdziela, czy uporałeś się u siebie z tym problemem??

Opublikowano
No wlasnie u mnie jest to samo tzn sprzęgło bierze wysoko i mam wrażenie iż czasami kiepsko rozdziela, czy uporałeś się u siebie z tym problemem??

 

Na razie jeszcze nie, jeżdżę tak już kilka miesięcy i jest bez zmian. Co do sprzęgła, to nie wiem, czy zaczęło brać trochę niżej czy po prostu się już przyzwyczaiłem, natomiast to dziwne piszczenie jest wciąż takie samo. Konkretnie, następuje w momencie, kiedy sprzęgło łączy i różnica obrotów jest duża, jeśli w tym momencie dłużej potrzymam go na półsprzęgle i jednocześnie gazuję to pisk trwa trochę dłużej.

Muszę się w końcu przejechać do jakiegoś innego mechanika, żeby się temu przysłuchał.

Opublikowano
Jak bierze wysoko to moze na wykonczeniu jest plastikowy trzpien, na ktorym chodza widelki (z drugiej strony dochodzi wysprzeglik..). U mnie sprzeglo strasznie skrzypialo przy wciskaniu i bralo bardzo wysoko - okazalo sie, ze trzpien wytarl sie prawie 1 cm. Koszt trzpienia w sklepie - 5,5zl!!!! Ale niestety skrzynie trzeba wyjac....
Opublikowano

u mnie też był problem ze sprzegłem bo po rozgrzaniu czyli po dłuższej trasie zaczynało strasznie szarpać a po wyjeciu skrzyni okazało sie że ten mały plastykowy trzpień jest ułamany!!! :cry2: a ja kupiłem cały komplet sprzęgła SACHSA :mad2:

tak wiec wymieniłem juz całe sprzęgło a ten plastykowy bolec skleiłem i skręciłem na wkręta bo umnie w okolicy nawet w ASO go nie mieli!!!

i sprzęgło przestało szarpac a i też teraz wyżej bierze!!!

 

tak wiec mam do oddania tanio!!! całkiem przyzwoity docisk i tarczę do M40 bez łożyska bo ono troszke już szumi ale odrzuce je gratis!!!

Opublikowano
Jak bierze wysoko to moze na wykonczeniu jest plastikowy trzpien, na ktorym chodza widelki (z drugiej strony dochodzi wysprzeglik..). U mnie sprzeglo strasznie skrzypialo przy wciskaniu i bralo bardzo wysoko - okazalo sie, ze trzpien wytarl sie prawie 1 cm. Koszt trzpienia w sklepie - 5,5zl!!!! Ale niestety skrzynie trzeba wyjac....

Czy możliwe jest, iż zużyją się widełki a nie trzpień?? Tzn. u mnie też skrzypi przy wciskaniu ale siłownik, a co za tym idzie trzpień jest nowy. Co o tym myślicie??

Opublikowano
Czy możliwe jest, iż zużyją się widełki a nie trzpień?? Tzn. u mnie też skrzypi przy wciskaniu ale siłownik, a co za tym idzie trzpień jest nowy. Co o tym myślicie??

Wydaje mi się, że widełki raczej nie mogły się zużyć, w końcu są (chyba) metalowe.

 

Wiem, że to trochę lamerskie pytanie, ale niech mi ktoś wreszcie napisze, czy w miarę zużywania się sprzęgła, zaczyna ono brać coraz niżej, czy coraz wyżej?

 

No i może przy okazji ktoś wpadnie na to, dlaczego mi to sprzęgło piszczy...

Opublikowano

jak sprzeglo siez zuzywa bedzie bralo coraz wyzej

piski moga byc od nierownej tarczy lub nie osiowego spasowania skjrzyni z silnikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.