Skocz do zawartości

Pare problemów bo wzrokowym przegadzie..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wiec tak, w czerwcu mialem wymieniany olej(przynajmniej tak mysle bo nie byłem przy tym a olej miałem ciemniejszy od kolegi co zmieniał 5 mc wczesniej wymienił) i silnik troche mi sie zaczął pocic, na oslonie dolnej w wgłebieniu troche sie tego zebrało , wymieniłem na castrol 5w 40 pełny systetyk. wczesniej leciutko był zapocony dosłownie minimalnie a teraz juz duzo wiecej wiec zaniedługo znowu bede wymieniał bo pewnosci niemam czy faktycznie to przez wymiane bo jak palcem przejechałem to niewiedziałem czy czarne od brudu czy od oleju. Wiec co byscie proponowali przebieg 121 tys (napewno nie oryginalny ale bez szalenstw auto dosc zadbane.

 

nastepna sprawa przez dwa dni zrobiłem kurs 2 km w jedna i 2 spowrotem, zauwazyłem masło na korku, mysliscie ze to przez nie dogrzany silnik bo za krótka trasa? wczesniej absolutnie tego nie było płynu w chłodnicy nie ubywa. tutaj zdjecie

 

1) http://img521.imageshack.us/my.php?image=zdjcia0040kz6.

2) http://img353.imageshack.us/my.php?image=zdjcia0041cj7.jpg

 

zdjecia troche nie wyrazne ale białe widac chciałem tylko dodac ze przed zdjeciem wytarłem szmatka nalozyłem wł silnik pochodził koło 5 min i znów biały nalot silnik wtedy mial juz 90 .

 

ok jedziemy dalej ... gdy sciagnałem korek i popatrzałem na silnik w srodku to widac na nim nagar myslałem wlasnie zeby znowu wlac syntetyk zeby ten silnik w srodku sie wymył ale niewiem jak to teraz pogodzic z tymi wyciekami jesli oczywiscie w ogóle olej był wymieniony moze to po prostu kwestia przypadku...

tutaj zerknijcie na olej i prosze nie piszcie ze nikt z daleka nie powie masz albo nie poprostu zerknijcie bo wzrkowo troche widac ze jest troche za ciemny..

 

http://img380.imageshack.us/my.php?image=zdjcia0045vj3.jpg

 

ok dalej... czy to jest przepływomierz?

 

http://img99.imageshack.us/my.php?image=zdjcia0039vx2.jpg

 

pytam dlatego ze niechce mi jechac powyzej 160 raz nawet 140 i zamierzam wymienic wiem ze to przepł. boscha bo robiłem zdjecie od spodu wiec raczej to przeplywka od poczatku kupna auta i chce przed wymiana go odłaczyc i sprawdzic czy poleci wiecej bo zima idzie i czas goni bo w zimie raczej nie chulam 200km. A moze to tez katalizator bo jak właczyłem auto i dodałem gazu do 3 tys obr to słyszalem od spodu auta grzechotanie dzwiek jak grzechotka wiec niewiem czy w puszce juz tam nie lataja czesci wkładu.. Wiem ze tego duzo i do czytania i do odpowiedzi dlatego z góry wam dziekuje za kazde podpowiedzi.

Opublikowano
generalnie wydaje mi się, że to większe zapocenie silnika może być spowodowane właśnie przez olej syntetyczny. Podobno w przypadku gdy są jakieś nieszczelności zalecany jest olej półsyntetyczny bo czysty syntetyk, jak to już wspomniałeś, wymywa silnik ale równocześnie jeszcze bardziej rozszczelnia miejsca, którymi ubywa olej.
Opublikowano

Na krótkich trasach może powstać nalot, przejedź się na dłuższej trasie, powinien zniknąć.

Nagar w środku? Dziwne ja mam 190tyś, i pod korkiem jest czyściutko, czyli możliwe, że auto ma duuużo więcej niż te 120tyś, a jeśli chodzi o zadbanie to u mnie też jest zadbane. U mnie wywalało olej z pomiędzy blokiu silnika a korpusu na filtr olejowy. Wymieniłem dwa oringi i jest suchutko Sprawdź dokładnie z kąd ci się sączy. I lej syntetyk. No chyba że masz nastukane z 300tyś, co jest realne, no albo ktoś sobie szalał.

Tak to jest przepływomierz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
generalnie wydaje mi się, że to większe zapocenie silnika może być spowodowane właśnie przez olej syntetyczny. Podobno w przypadku gdy są jakieś nieszczelności zalecany jest olej półsyntetyczny bo czysty syntetyk, jak to już wspomniałeś, wymywa silnik ale równocześnie jeszcze bardziej rozszczelnia miejsca, którymi ubywa olej.

 

napisz prosze ze zartujesz :lol:

Opublikowano
generalnie wydaje mi się, że to większe zapocenie silnika może być spowodowane właśnie przez olej syntetyczny. Podobno w przypadku gdy są jakieś nieszczelności zalecany jest olej półsyntetyczny bo czysty syntetyk, jak to już wspomniałeś, wymywa silnik ale równocześnie jeszcze bardziej rozszczelnia miejsca, którymi ubywa olej.

 

napisz prosze ze zartujesz :lol:

hue hue hue ,koledze się pomyliło z FSO 1500.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
generalnie wydaje mi się, że to większe zapocenie silnika może być spowodowane właśnie przez olej syntetyczny. Podobno w przypadku gdy są jakieś nieszczelności zalecany jest olej półsyntetyczny bo czysty syntetyk, jak to już wspomniałeś, wymywa silnik ale równocześnie jeszcze bardziej rozszczelnia miejsca, którymi ubywa olej.

 

napisz prosze ze zartujesz :lol:

hue hue hue ,koledze się pomyliło z FSO 1500.

 

Myślę, że kolega ma rację. Olej syntetyczny ma dodatki myjące i rozpuszczające, które mogą w skrajnych przypadkach rozpuścić tłok lub korbowód. Trzeba kontrolować stan oleju i sprawdzać czy go nie przybywa. Jeśli przybywa to najprawdopodobniej mamy już w misce olejowej rozpuszczony metal.

 

 

Do autora wątku: Wszelkie wycieki naprawiamy poprzez eliminację uszkodzonych uszczelniaczy, oringów i uszczelek, a nie wymianę oleju na gęściejszy.

Brak mocy może być spowodowany przypchanym wydechem. Odłącz przepływomierz i sprawdź czy odzyskał moc jeśli nie to zapchany katalizator jest bardzo prawdopodobny.

Opublikowano

 

Myślę, że kolega ma rację. Olej syntetyczny ma dodatki myjące i rozpuszczające, które mogą w skrajnych przypadkach rozpuścić tłok lub korbowód. Trzeba kontrolować stan oleju i sprawdzać czy go nie przybywa. Jeśli przybywa to najprawdopodobniej mamy już w misce olejowej rozpuszczony metal.

 

Tutaj na forum jest PDF tłumaczony z niemieckiego z którego to wynika iż to, czy olej rzeczywiście ma właściwości myjące zależy od dodatków zastosowanych do oleju a nie jest rodzaju (syntetyczny/mineralny).

 

Czyli jesli dodamy dodatek wypłukujący pozostałości po spalaniu do oleju mineralnego to będzie on bardziej wymywał syf z silnika niż olej syntetyczny (a tak naprawdę nie wiemy jakie dodatki mają oleje gdyż producent tego nie określa - podaje tylko klasy, normy etc)

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.