Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co lać do starszych modeli, w tym tych popularnych jak E-21, E-30 ?

 

Słyszałem bardzo negatywne opinie o stosowaniu "dobrych olei", nawet tych lepszych mineralnych jak Mobil, do starych modeli. Dużo problemy z wypłukiwaniem serducha, potem szczelnością silnika.

 

Tym bardziej jeśli weźmiemy fakt, że naszych samochodów nie mamy od nowosci i w życiu z nimi często nikt się nie pier... .

 

Co zrobić aby "z miłości" nie zabić silnika ? Jaki olej bezpieczne lać aby nie przedobrzyć i nie załatwić silnika ? Aby nawiązać do parametrów z tamtych lat gdyby były prdukowane ? Mowa o silnikach M10... 20-30 letnich silnikach... gesty, mineralny ale jaki olej ?

 

Prosze przenieśc temat do Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski :)

Opublikowano

Witam

 

Odpowiedź jest prosta: Silniki takie jak M10, M20, M30, M40 należy zalewać olejami, które posiadają jedną z 3 norm BMW przewidzianą dla tych właśnie jednostek napędowych

 

Longlife 01 (syntetyczne)

Longlife 98 (syntetyczne)

BMW Special Oil (syntetyczne i półsyntetyczne)

 

Normy te spełniają oleje syntetyczne i półsyntetyczne. BMW nie dopuszcza w nich żadnego oleju o lepkości 15W-40.

 

Polecam olej Shell Helix Plus 10W-40 (BMW Special Oil)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam

 

Odpowiedź jest prosta: Silniki takie jak M10, M20, M30, M40 należy zalewać olejami, które posiadają jedną z 3 norm BMW przewidzianą dla tych właśnie jednostek napędowych

 

Longlife 01 (syntetyczne)

Longlife 98 (syntetyczne)

BMW Special Oil (syntetyczne i półsyntetyczne)

 

Normy te spełniają oleje syntetyczne i półsyntetyczne. BMW nie dopuszcza w nich żadnego oleju o lepkości 15W-40.

 

Polecam olej Shell Helix Plus 10W-40 (BMW Special Oil)

 

Pozdrawiam

Ze strony producenta...

 

"* Skutecznie usuwa najtrwalsze osady, utrzymując wyjątkową czystość silnika w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji.

 

ZASTOSOWANIE:

Zapewnia doskonałą ochronę wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla w samochodach osobowych, także z turbodoładowaniem."

 

Jesli olej zacznie usuwać "najstarsze osady", nie tylko z BMW, to silnik się rozszczelni. TRASTMI.

 

Nowoczesnych silników... mój M10 w 82' wyjechał na syntetyku ?

Opublikowano
Witam

Normy te spełniają oleje syntetyczne i półsyntetyczne. BMW nie dopuszcza w nich żadnego oleju o lepkości 15W-40.

 

bzdura- u mnie w oryginalnej instrukcji obslugi wyraznie jest napisane, ze mozna z powodzeniem lac olej 15W40(takie na jakich jezdzily te sliniki przez 90% swojego zycia), w takich temperaturach jakich funkcjonujemy w Polsce, a wiec -20 do +30, posiadam silnik M20

 

jesli faktycznie chcemy nie pozbawic starego silnika szczeslnosci mozna zastosowac minerala i wymieniac go 2x czesciej,

 

chociaz w takich przypadkach najlepiej jest powymieniac wszeslkie uszczelnienia w silniku- niestety, olej mineralny w porownaniu z dobrymi syntetykami czy polsyntetykami ma marne wlasciwosci smarujace w wysokich jak i niskich temperaturach, wiec albo dbamy o silniczej poprzez dobry olej, albo poprzez zapewnienie mu dobrych warunkow podczas pracy czyli oszczedzamy go podczas jazdy

Opublikowano
jak się pojawiają wycieki to się je kasuje, a nie zalewa gęściejszy olej, masz stary silnik, tak samo jak ja, a w nich ma prawo puścić jakiś simering czy uszczelka
Opublikowano

co za bzdury ....

 

mam golfa mk1 1,6gti z 93 roku - kupilem go jak mial 140tys km i zalalem wtedy castorlem rs 0w40.

 

teraz ma 250 tys ( z czego ostatnie 100tys na gazie ) i silnik jest suchy - nic nie cieknie , nie zjada oleju - a technologicznie to srodek lat 70...

Opublikowano

Panowie niedowiarki, informacji tych nie wziąłem sobie z pupy, tylko cytuję wam dane z TIS, a to jest raczej wyznacznikiem ich jakości i rzetelności. Jeśli silnik Ci się rozszczelnia, to znaczy, że ma jakąś wadę.

 

Moje M20B25 jeździ na Mobil1 0W-40 od dawna i nic się nie rozszczelniło.... :roll:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.