Skocz do zawartości

Duncan

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E 21, 1982 r
  • Lokalizacja
    z Krakowa

Osiągnięcia Duncan

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Duncan

    E 21 - powrót do oryginału

    Mam skundlone BMW e 21 323i z grudnia 1981 z silnikiem M10B18 z BMW E 28. Chciałbym, o ile jest to osiągalne dla śmiertelnika, remontując je przywrócić je do oryginału. Czyli na tą chwilę chcę aby miało właściwą, sprawną jednostkę pod maską, hamowało, skręcało (a tak było jak je wstawiono na parę lat do garażu) i mogło się poruszać po drogach. http://imageshack.us/scaled/thumb/571/u209.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/30/p8t3.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/708/e5fk.jpg I teraz Panowie mam 3-4 pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi w krakowskim ASO BMW. - Czy to jest opcja żeby BMW 323i było na pojedynczych lampach ? Czy przód był zmieniany ? - 323i miało skrzynie ilu biegową lub/i czy były różne wersje ? - Czy M20B23, który jest w E 30 może służyć jako oryginał ? Czy był to de facto ten sam silnik ?
  2. Duncan

    Rozkodowanie nr. silnika

    Dziękuje bardzo.
  3. Duncan

    Rozkodowanie nr. silnika

    Nie wiem czy mnie zrozumiałeś - chodzi mi o ustalenie (upewnienie się) jaki mam aktualnie silnik, nie jaki wyjeżdżając z fabryki powinien mieć ten model. Nr. nadwozia;WBAAH3109C7456861
  4. Duncan

    Rozkodowanie nr. silnika

    Witam wszystkich, Bardzo bym prosił o rozkodowanie nr. silnika; 018458AP. Teoretycznie powinien to być m10b18
  5. Panowie, w M10B18 (83') jest problem taki, że na trzech jest ciśnienie 10, na jednym niecałe 9. Przez to silnik niezbyt równo pracuje. Co jest problemem takiego stanu rzeczy ? Słyszałem, że remont głowicy razem z wyrównaniem pastą zaworów powinien problem zlikwidować a koszt ma się zamknąć w 500 zł (w tym planowanie głowicy). Jeśli miałby być wyższy to... cóż... kupujemy 'nowy; silnik. Jakieś pomysły ?
  6. Daj ogłoszenie do aut z ogłoszeń. Youngtimery z ogłoszeń :)
  7. Jeśli chodzi o regulacje gaźnika (bardzo standardowa) to jeśli mógłbym pomóc; http://66.196.80.202/babelfish/translate_url_content?.intl=de&lp=de_en&trurl=http%3a%2f%2f66.196.80.202%2fbabelfish%2ftranslate_url_content%3f.intl%3dde%26lp%3dde_en%26trurl%3dhttp%253a%252f%252fwww.ruddies-berlin.de%252findex2.htm Nie wiem co do usterek ma brudna tapicerka, brak polerki, czy 'dziura' w gazie spowodowana "złą" regulacją zaworu (prawdopodobnie skręcony do minimum, na to się chyba mówi economic :mrgreen: ) ale ... też nie wiem po co np. myłeś z zewnątrz silnik (bo chyba to miałeś na myśli ?). Żeby zrobić to dobrze (tylko po co robić w ogóle ?) to trzeba wiele rzeczy z elektryki bardzo dokładnie pozabezpieczać i mieć pewność co do szczelności góry silnika a szczególnie uszczelki, którą lubi być już twarda i popękana, pod pokrywą. Warto też pooglądać kurek wlewu i okolice. Chyba nie myłeś karcherem ? Bo być może dostała Ci się woda do oleju... wymień olej na 10W40 (tylko nie lej syntetyku do ... żadnego Rekina). Jak kupiłeś stary samochód to i tak to musisz zrobić, a powinno kontrolkę uspokoić. Gorzej jak masz problemy z ciśnieniem oleju... A co do reszty to się zgadzam, mieć Rekina to świetne uczucie. :cool2:
  8. Panowie, gdybym miał za co kupić i wyremontować to bym wziął: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7188063 Niech ktoś go kupi z nas, a nie oszołomów, którzy mu wsadzą pod maskę jakieś umierające serce od E30 (...ale z elektryką :roll: ), zakleją czarną folią szyby i podziurawią tłumik. Piękny samochód...
  9. Ze strony producenta... "* Skutecznie usuwa najtrwalsze osady, utrzymując wyjątkową czystość silnika w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji. ZASTOSOWANIE: Zapewnia doskonałą ochronę wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla w samochodach osobowych, także z turbodoładowaniem." Jesli olej zacznie usuwać "najstarsze osady", nie tylko z BMW, to silnik się rozszczelni. TRASTMI. Nowoczesnych silników... mój M10 w 82' wyjechał na syntetyku ?
  10. Co lać do starszych modeli, w tym tych popularnych jak E-21, E-30 ? Słyszałem bardzo negatywne opinie o stosowaniu "dobrych olei", nawet tych lepszych mineralnych jak Mobil, do starych modeli. Dużo problemy z wypłukiwaniem serducha, potem szczelnością silnika. Tym bardziej jeśli weźmiemy fakt, że naszych samochodów nie mamy od nowosci i w życiu z nimi często nikt się nie pier... . Co zrobić aby "z miłości" nie zabić silnika ? Jaki olej bezpieczne lać aby nie przedobrzyć i nie załatwić silnika ? Aby nawiązać do parametrów z tamtych lat gdyby były prdukowane ? Mowa o silnikach M10... 20-30 letnich silnikach... gesty, mineralny ale jaki olej ? Prosze przenieśc temat do Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski :)
  11. Jaki olej mineralny oczywiście polecilibyście do M10B18 (82') ? I nie wie ktoś orientacyjnie ile tam tego oleju wchodzi ?
  12. Duncan

    E 21 - problem z GAŹNIKIEM

    Chętnie, naprawdę. Tylko paleta samochodów-dawców na chodzie, z których można pobrać części jest bardzo mała. Mogę obdzwonić następne 15 hurtowni w Krakowie, z czego 7 znowu nie będzie się zajmowało gaźnikami, a 8 pozostałych pytanie o części do starego BMW kwituje "Panie, do tego części już chyba nigdzie nie ma...". Tak naprawdę jestem w d. z tym gaźnikiem. Nawet gdybym zrobił transplantacje z bliźniaczego silnik w e 30, to gaźnika do e 30 też nie walają się na pułkach w sklepach z częściami. Więc zostaje albo nowy za 2800 albo z półki w garażu w nie wiadomo jakim stanie też nie za 500 zł... Już nawet pomija fakt, ze częsci blacharskie np. jak próg też są kosmicznie ciężko osiągalna do nie jakoś unikatowego modelu E 21. Sprawdziłem to i część częsci do Porsche 911 łatwiej dostać niż do E 21. Niesamowite... Miałby ktoś jakiś pomysł czego mógłbym próbować z gaźnikiem ?
  13. Duncan

    E 21 - problem z GAŹNIKIEM

    Witam, Mam od miesiąca BMW E21 1.8 z 82'. Samochód ma... nie oryginalny gaźnik z modelu 1.6 (Pierburg 1B Solex). Gaźnik jest w słabym stanie, choć ostatnio ratowany na zasadzie "Pacjent przeżyje 10 dni dłużej" - wymieniona membrana, średnio udane próby regulacji obrotów, złożone wypłukiwanie i wydmuchiwanie siliconu napchanego przez j.... gaziarzy. Oczywiście nie ja zakładałem gaz, a sam jeżdrze tylko na benzynie. I teraz sprawa jest taka. Chciałbym gaźnik wymienić, ale z zamiennikami się nie spotkałem. Nowy u dealera :D kosztuje 2800 zł, rupiecie z garażu bez żadnych gwarancji (a może nawet w gorszym stanie niż mój ?) chodzą po 1000 zł. :hand: W Eter-Mocie sprzedali mi póki co złą uszczelkę, a zestawu naprawczego nie chcę, bo chce wymienić gaźnik do tego silnika. Panowie, czy byście coś poradzili ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.