Skocz do zawartości

numer przepływomierza


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

panowie prosze o pomoc,mam autko 320d 136km z roku 1999,mam padnieta prawdopodobnie przepływke i chce ja wymienic.Tu pojawia sie problem gdyż z tego co ja odcvzytałem to mam Bosch 0928400314 lub 614 koncówka.Sprawdzałem na allegro to ta koncowka jest inna w sprzedarzy bo o numerach 527.Co mam robić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie prosze o pomoc,mam autko 320d 136km z roku 1999,mam padnieta prawdopodobnie przepływke i chce ja wymienic.Tu pojawia sie problem gdyż z tego co ja odcvzytałem to mam Bosch 0928400314 lub 614 koncówka.Sprawdzałem na allegro to ta koncowka jest inna w sprzedarzy bo o numerach 527.Co mam robić?

Nie kupować na Allegro :mrgreen: tylko w autoryzowanym serwisie Bosch bo potem się okaże że nie zaadoptuje się taka przepływka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu Bosch masz coś takiego odnośnie twojego auta:

 

0 928 400 527 Czujnik masy powietrza

od roku prod.: 11/2000

- W razie montażu 0 928 400 527 zamiast 0 928 400 314 konieczna jest reprogramacja sterownika przez serwis BMW."

 

Zobacz sam http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jeszcze inny nr przepływki z Boscha ale założyłem 0928400527 jest przeznaczona do BMW E46 2.0 D / 3.0 D od 98 roku wzwyż .

Bez żadnego kodowania czy czegoś podobnego , BMW śmiga aż miło . Cena za przepływke oczywiście BOSCH 620zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdziwiłbym sie gdyby byli innego zdania , jak każdy serwis z kogoś musi zdzierać kase .

Wymieniałem u siebie przepływomierz, wiem jak samochód jeździł na uszkodzonym, jak po wymianie, a jak po kodowaniu.

Koszt kodowania to 200 zł

 

Idąc twoim tokiem myślenia bez wymiany oleju i na używanych oponach auto też będzie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swój tok myślenia ale z tym olejem to nie przesadzaj .

 

ps. jaki miałeś objaw że był uszkodzony przepływomierz ??

Ja byłem na kompie w serwisie Boscha sprawdzili parametry i mówią że w pożądku .

Dodam że auto czasami mi zrywało na wolnych obrotach i czasami przy jeździe . Jednak wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjoł .

Kodowanie 200 zł wpożądku . Tylko jaka jest różnica bez kodowania i z kodowaniem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jaki miałeś objaw że był uszkodzony przepływomierz ??...

Mam ten komfort, że mój dobry kolega jest elektronikiem samochodowym, osobiście wiele lat również zajmowałem się naprawą samochodów, dlatego mogliśmy dosyć wnikliwie rozpoznać temat.

Uszkodzenie przepływomierza objawiało się zmniejszeniem mocy i kopceniem na początku gwałtownego przyspieszania. Wcześniej oczywiście sprawdziłem stan całego dolotu, elektrozaworów, EGR itd.

Na komputerze diagnostycznym okresowo parametr podawany przez przepływomierz znacząco odbiegał od oczekiwanego przez DDE.

Po wymianie w/w ustąpiły, odczyty na komputerze diagnostycznym również prawidłowe, lecz samochód "dostał" minimalnej zwłoki w reakcji na pedał gazu. Dopiero przeprowadzenie kodowania, załatwiło sprawę.

Warto tu dodać, iz mam skrzynie automatyczną dla której informacja z przepływomierza jest jedną z kluczowych dla prawidłowego działania.

W instrukcjach serwisowych TIS również jest informacja o konieczności adaptacji po wymianie przepływki, a te nie są pisane dla "bajerowania" klienta, lecz dla serwisantów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wieniu, wszyscy piszą o "tajemniczym kodowaniu", napisz prosze (jako mechanik) co to kodowanie zmienia i gdzie szukac takiej funkcji w gt1. Uzasadnij ze ma to sens, i niech ktos wyjasni jak to jest przeprowadzane, bo ja bawie sie juz troche Gt1 i nic takiego nie widzialem w funkcjach

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wieniu, wszyscy piszą o "tajemniczym kodowaniu", napisz prosze (jako mechanik) co to kodowanie zmienia i gdzie szukac takiej funkcji w gt1. Uzasadnij ze ma to sens, i niech ktos wyjasni jak to jest przeprowadzane, bo ja bawie sie juz troche Gt1 i nic takiego nie widzialem w funkcjach

Współczesne układy sterujące są tzw. "samouczącymi się" czyli dostosowują się do warunków, sposobu jazdy itd. Po wymianie któregokolwiek czujnika, układ "uczy się go" dostosowując do pozostałych by zachować optymalne parametry pracy a priorytetem jest emisja spalin. Moim zdaniem adaptacja, przyspiesza ten proces nauczenia się i tylko tyle.

Trwało to około 30min, samochód podłączony do GT1 chodził na biegu jałowym.

Jeżeli znajdę wydruki z serwisu to zamieszczę.

 

A co do własnego GT1, nie wiem czy pamietasz, ale razem walczyliśmy z Robsonx-em nad uruchomieniem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do własnego GT1, nie wiem czy pamietasz, ale razem walczyliśmy z Robsonx-em nad uruchomieniem. :D

 

Pamietam pamietam, dlatego nie wiem skąd pomysl adaptacji skoro w wersji dis z 2005r nic takiego nie ma. Mało tego, gadalem z elektronikiem w BMW i powiedzial, ze adaptacja przeprowadzana jest jedynie z chęci zysku i tak naprawde oni NIC TAM NIE ROBIĄ, poza skasowaniem wlasnie wartości adaptacyjnych (za co moim zdaniem kasowanie 200zl jest skandalem)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i niech ktos wyjasni jak to jest przeprowadzane, bo ja bawie sie juz troche Gt1 i nic takiego nie widzialem w funkcjach

i nie znajdziesz :wink:

pisalem juz o tym, poczytaj sobie service information SI 130101690 w TIS'e to zrozumiesz o co chodzi i jak to zrobic Gt1/DIS'em...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj na kompie i sprawdzałem parametry swojej przepływki i sa dobre.A co ważne mam przepływke zamiennik.Auto nie jezdziło początkowo dobrze ale zrobili mi adaptacje tej nowej i jezdzi jak ta lala.Tak wiec po co orginał kupowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego maroek jestes gosc :cool2: podziekował!

 

Wedle tego dokumentu nalezy zobaczyc jaki zakupilismy przeplywomierz (czy z siatką ochronna czy bez) i to determinuje programowanie. O ile dobrze zrozumialem nalezy zaprogramowac komputer nadajac mu numer z listy. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle :)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis z uwagi na troche czasu usiadłem z DISem w swoim aucie i faktycznie mialem wersje softu A5. Przeprogramowalem wedle TIS od kolegi na wersje D5 i musze powiedziec ze mialo to sens. Mam przeplywke MTM i po zmianie softu auto ciagnie od samego dołu (przedtem byl muł do okolo 1800obr). Łatwiej ruszyc z miejsca i wogole silnik nabrał "gładkości". Cofam poprzednie wypowiedzi, iz przeplywki nie trzeba programowac. Trzeba, ale nie przeplywke tylko DDE na nowszą wersje softu do nowych przeplywek :mrgreen:

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.