Skocz do zawartości

730i R6 - słaba kompresja: REMONT czy WYMIANA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Oddałem parę dni temu auto do mechanika by wymienić hamulce (tarcze, klocki, linki ręcznego oraz bębny i szczęki) i przy okazji zbadać kondycję kulejącego silnika. Silnik w moim aucie to 3.0 R6 w manualu... niestety zagazowane przez poprzedniego właściciela instalacją II generacji. :razz:

 

Problem w tym, że pomiar kompresji wykazał ciśnienie na poziomie 9bar na każdym garze! Do wymiany nadaje się uszczelka pod głowicą (zagotowało wodę), a więc także czeka mnie planowanie, sprawdzenie szczelności itd. Silnik przy wyższych prędkościach (powyżej 140km/h) potrafił zostawiać za autem dymek (niebieskawy) lecz nie zawsze tak się działo. Przy rozruchu tylko gdy auto dłużej postało puszczał raz małą chmurkę dymu i później było już ok. Normalnie takie objawy nie pojawiały się.

 

I teraz moje pytanie - czy bawić się w remont tego silnika czy tez szukać 'nowego'?

Wiem, że remontując swój motor będę wiedział co mam, ale w tym przypadku poza głowicą trzeba pewnie wymienić pierścienie (choć czy same cokolwiek dadzą?) i nie wiem co jeszcze, by przywrócić kompresję na poziomie 12bar.

Natomiast kupując silnik na allegro poniekąd gram w totka, bo każdy jest wg. sprzedających w bdb stanie itd. ale kompresji nie da się nawet zmierzyć no bo jak gdy silnik leży na glebie ;/ Dlatego chciałbym spytać czy ktoś z kolegów nie posiada zdrowego silnika do mojego auta czyli M30B30 lub od razu M30B35 - którego osobiście wolałbym wsadzić :) Nie chcę wydać tysiąca lub więcej na niepewny szrot, więc najpierw pytam i proszę o rady znawców tematu.

 

Może ktoś podpowie mi jakie będą realne koszty obu opcji?

I w co lepiej się pakować?

 

Aha! Co do gazu to myślę, że chyba warto wywalić szambo i mieć doprowadzony do dobrego stanu silnik pod PB, a może kiedyś jakaś dobra sekwencja... ale na razie LPG mówię stanowcze NIE!!!

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, bo powiem szczerze nie wiem co robić.

 

P.S. Interesuje mnie ten silnik wystawiony na allegro...

 

http://www.allegro.pl/item468110038_silnik_bmw_e34_e32_3_5_12v_m30.html

 

Oryginalnie mam 3.0 ale 3.5 pasuje tym bardziej, że przepustnica też jest tu sterowana linką. A co Wy myślicie? Czekam na każdą pomocną uwagę! :)

Edytowane przez thewildone86
Opublikowano

Witam!!!

 

Wydaje mi się że remont dołu silnika się zupełnie nie opłaca.Natomiast kupując używkę trzeba bardzo uważać - ja kiedyś kupiłem jeszcze do e30 cały motor m20 i okazało się że była pęknięta głowica. A sprzedający zapadł się pod ziemie :)

 

Najlepiej kupować silnik który jeszcze jest w aucie - przejechać się ,sprawdzić kompresję ,posłuchać zaworów, sprawdzić płyn chłodzący i węże czy nie ma oleju.

 

Pozdrawiam!!

Opublikowano
Jeśli panewki nie stukają,możesz wymienić pierścienie(ok 50 zł od jednego tłoka),powinno pomóc,tuleje cylindrowe w m30 są piekielnie wytrzymałe po 500 tyś km,nie wykazują praktycznie żadnego zużycia(przynajmniej u mnie nie było żadnych progów po tym przebiegu),zdejmij głowicę sprawdz prowadnice zaworowe czy nie mają luzów,jak mają to wymień,10 zł sztuka(jest 12 sztuk),wymień uszczelniacze zaworowe(kilkanaście złotych),dotrzyj gniazda zaworów żeby nie przepuszczały,sprawdz wałek i dzwigienki zaworowe,jeśli nie są wytarte to super,sprawdz i zplanuj głowicę,załuż i ciesz się jazdą,moc silnika powinna oscylować w granicach fabrycznej.
Nur bmw e32
Opublikowano
powiem ci na moim przykladzie cisnienie na cylindrach to nie tylko tloki jak walnela uszczelka pod glowica mogly zawory pasc i tez bedzie slaba kompresja ja remontowalem silnik w swojej bmw e32 735 sam i powiem ci ze wyszlo mnie taniej niz kupno uzywki i wiem co mam ja radze robic tylko najpierw rozbierz i zobacz konkretnie co jest walniete bo moze dol silnika jest dobry
Opublikowano
Hmm... ok :) Dzięki za zainteresowanie, naprawdę! A co z motorem do którego link podałem w pierwszym poście???? :) :?:

Z zewnątrz igła,ale nie wiadomo co siedzi w środku.

Nur bmw e32
Opublikowano

a nie da się założyć rozrusznika i sprawdzić kompresje....?

ja na Twoim miejscu jednak zdecydowałbym się na remont , rzeczywiście doły tych silników są niezwykle mocne i wątpie że trzeba coś robić.... gorzej z głowicami ale nie masz się co martwić masz jedną głowicę.... :wink:

jeśli zostawiasz auto dla siebie to rób remont..... założysz używany silnik i za jakiś czas znowu to samo , czasy tych aut już minęły i wątpie czy znajdziesz coś używanego w dobrym stanie....i też zależy ile jesteś zrobić w stanie sam?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

KOlego maslo_82 może się mylę, ale zawsze wydawało mi się, że jest odwrotnie... a mianowicie, że kompresję w silnikach benzynowych sprawdza się 'na zimno', a w silnikach wysokoprężnych 'na ciepło'.

:?:

Nie żebym się wymądrzał... :nienie: tylko pytam :idea:

Opublikowano
Kolega maslo_82 ma rację,ciśnienie sprężania w silniku benzynowym(ZI) sprawdza się na rozgrzanym silniku,natomiast w silniku diesla(ZS) na zimnym.thewildone,jeśli mechanik sprawdzał ciśnienie na zimnym silniku pomiar może być mało wiarygodny,sprawdz jeszcze raz na rozgrzanym,może nie trzeba ruszać dołu,zrobisz sobie tylko głowicę i może będzie ok.
Nur bmw e32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.