Skocz do zawartości

thewildone86

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Krotoszyn

Osiągnięcia thewildone86

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie będę wdawał się w dyskusję... tym bardziej, że zaznaczyłem że dane pochodzą z innych forów jaki i dostępnych informacji w necie, a nie katalogu bmw. Zresztą odsyłam na forum 7er... powinien jeszcze wisieć temat z którego to czerpałem info. Jeśli kogoś wprowadziłem w błąd - przepraszam. Przy okazji dziękuję za uświadomienie rzeczywistych danych, a koledze proponuję melisę lub inny specyfik na uspokojenie... chociaż w sumie nick zobowiązuje :twisted2:
  2. No i wszystko pasuje, poza... takimi małymi otworami od kanałów chłodzących, jak to określił mechanik. W oryginalnej głowicy są małe otwory średnicy około 3mm, a w tej z E23 niestety nie, co wg. mnie skreśla ją jako zamiennik, ale może się mylę? Uszczelka głowicy oryginalna także nie pasuje... w sumie jest niemal ok, jednak wzdłuż krawędzi głowicy z E23 są podłużne otwory, natomiast z oryginalnej mniejsze okrągłe i standardowa uszczelka nie jest za mała.
  3. Witam! Jak w tytule tematu. Mam głowicę silnika M30 z BMW 732, ale z tego co wiem taka wersja występowała jedynie w E23. Moja głowica (mam silnik M30B30) to śmieć i chciałbym zapytać, czy ta którą mam będzie pasowała? Wydaje się być identyczna, jednak uszczelka minimalnie jest inna i nie wiem czy uszczelka do E23 będzie pasowała do 'dołu' mojego silnika? Moja głowica ma także pojedynczą zębatkę na wałku rozrządu, a w głowicy z 732 jest ona podwójna i nie wiem czy da sie to zmienic?
  4. Naprawdę??? Hmm... a czy kolega może sprawdzić dane dla silnika M30B30? W sumie to niemal ten sam motor, ale jednak kompresja może się różnić... byłbym wdzięczny za info :)
  5. thewildone86

    koło dwumasowe

    Koledzy a czy ktoś z Was posiada 'na stanie' jakąś jednomasówkę, która podeszłaby do silnika M30B30 w manualu? Do przeróbki potrzebne jest chyba całe sprzęgło nieprawdaż? Czy może się mylę? Pozdr
  6. thewildone86

    sprzet audio

    A czy ktoś posiada fotki takiej przeróbki instalacji audio w swoim aucie? Ewentualne sugestie dot. tematu też będą mile widziane :)
  7. A ja podłączę się pod temat i zapytam czy kupując blos'a na Allegro musimy jeszcze dokupić odpowiednie adaptery zmniejszające/zwiększające średnicę... tak by blos pasował nam pod gumę przepływomierza? Blos ma średnicę 70mm, a 'nasza' guma? Próbowałem znaleźć przy pomocy :search: ale szukajka znajduje tylko jakieś kosmosy :mad2: Jeśli takie pytanie już było 100x przepraszam... szukałem i odp. nie znalazłem. P.S. Nie mam aktualnie możliwości ruszenia swoich 4 liter i zmierzenia średnicy gumy w swoim aucie - dlatego pytam :(
  8. Nie mam 100% pewności, ale z tego co pamiętam po numerze VIN można dojść jedynie do podstawowych danych nt. auta, natomiast jeśli chcesz uzyskać dokładniejsze dane - w jakiej opcji twoje auto opuściło fabrykę pomóc może raczej serwis... a konkretniej ich baza danych. Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie :cool2:
  9. thewildone86

    duże spalanie e32

    99zł za sztukę? Hm... ja na allegro znalazłem sondy do E32 i niestety żadna nie była tańsza jak ~ 270zł :cry: ale może ktoś z kolegów ma namiar na tak chwalone sondy NGK za wspomniane pieniądze? Pozdr
  10. Danych katalogowych nie potrafię przytoczyć, ale z tego co udało mi się dowiedzieć tu i na innych forach nowy silnik posiada 14bar, a nawet minimalnie więcej... natomiast używany motor mający już przejechane 'tysiące' kilometrów o ile był regularnie serwisowany powinien oscylować około 12-13bar. Informacje oczywiście orientacyjne - wiem :( ale ogólnie im lepsza kompresja tym lepiej... poniżej 11bar można chyba już powoli myśleć o wizycie u mechanika na dłużej.
  11. Witam! Jeśli występuje zjawisko strzałów kolega ma kilka możliwości: 1. Najdroższa - demontaż instalacji II generacji, doprowadzenie silnika na benzynie do porządku i założenie sekwencji. 2. Pośrednia - doprowadzenie silnika na benzynie do porządku (przepływka, kable WN, świece, kopułka, palec, itd), wymontowanie miksera i założenie w jego miejsce blosa. 3. Najtańsza - zrobienie porządku z zapłonem i regulacja gazu na analizatorze... im uboższa mieszanka, tym większa szansa na kolejny strzał. Osobiście wiem, że łatwo powiedzieć: załóż sekwencję i będziesz miał spokój, ale nie każdego stać na to od tak, więc chyba najrozsądniejszym wyjściem jest opcja numer 2. Raz, że wyjdzie to znacznie taniej niż sekwencja, a dwa autko odzyska ducha i wróci przyjemność z jazdy:) Oczywiście to moje prywatne zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać :P Pozdrawiam!
  12. KOlego maslo_82 może się mylę, ale zawsze wydawało mi się, że jest odwrotnie... a mianowicie, że kompresję w silnikach benzynowych sprawdza się 'na zimno', a w silnikach wysokoprężnych 'na ciepło'. :?: Nie żebym się wymądrzał... :nienie: tylko pytam :idea:
  13. Hmm... ok :) Dzięki za zainteresowanie, naprawdę! A co z motorem do którego link podałem w pierwszym poście???? :) :?:
  14. Witam! Oddałem parę dni temu auto do mechanika by wymienić hamulce (tarcze, klocki, linki ręcznego oraz bębny i szczęki) i przy okazji zbadać kondycję kulejącego silnika. Silnik w moim aucie to 3.0 R6 w manualu... niestety zagazowane przez poprzedniego właściciela instalacją II generacji. :razz: Problem w tym, że pomiar kompresji wykazał ciśnienie na poziomie 9bar na każdym garze! Do wymiany nadaje się uszczelka pod głowicą (zagotowało wodę), a więc także czeka mnie planowanie, sprawdzenie szczelności itd. Silnik przy wyższych prędkościach (powyżej 140km/h) potrafił zostawiać za autem dymek (niebieskawy) lecz nie zawsze tak się działo. Przy rozruchu tylko gdy auto dłużej postało puszczał raz małą chmurkę dymu i później było już ok. Normalnie takie objawy nie pojawiały się. I teraz moje pytanie - czy bawić się w remont tego silnika czy tez szukać 'nowego'? Wiem, że remontując swój motor będę wiedział co mam, ale w tym przypadku poza głowicą trzeba pewnie wymienić pierścienie (choć czy same cokolwiek dadzą?) i nie wiem co jeszcze, by przywrócić kompresję na poziomie 12bar. Natomiast kupując silnik na allegro poniekąd gram w totka, bo każdy jest wg. sprzedających w bdb stanie itd. ale kompresji nie da się nawet zmierzyć no bo jak gdy silnik leży na glebie ;/ Dlatego chciałbym spytać czy ktoś z kolegów nie posiada zdrowego silnika do mojego auta czyli M30B30 lub od razu M30B35 - którego osobiście wolałbym wsadzić :) Nie chcę wydać tysiąca lub więcej na niepewny szrot, więc najpierw pytam i proszę o rady znawców tematu. Może ktoś podpowie mi jakie będą realne koszty obu opcji? I w co lepiej się pakować? Aha! Co do gazu to myślę, że chyba warto wywalić szambo i mieć doprowadzony do dobrego stanu silnik pod PB, a może kiedyś jakaś dobra sekwencja... ale na razie LPG mówię stanowcze NIE!!! Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, bo powiem szczerze nie wiem co robić. P.S. Interesuje mnie ten silnik wystawiony na allegro... http://www.allegro.pl/item468110038_silnik_bmw_e34_e32_3_5_12v_m30.html Oryginalnie mam 3.0 ale 3.5 pasuje tym bardziej, że przepustnica też jest tu sterowana linką. A co Wy myślicie? Czekam na każdą pomocną uwagę! :)
  15. Witam! Korzystając z tematu zapytam jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w silniku M30B30 R6? Może koledzy mi pomogą? Pozdrawiam!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.