Skocz do zawartości

BMW E30 Robić swap czy nie? swap m40 1.8 na m20 2.0


ryss15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam bmw E30 coupe 1.8i benzyna m40 90r, ostatnio moj kumpel mial dachowanie swoja e30 2.0 ben + lpg m20 90r touring i odsprzedał mi ją za grosze, wiec mam cały komplet do swapa. Ten silnik z touringa jeździł rok na gazie, ale jest w bardzo dobrej kondycji, posiada instalacje gazową z papierami i napewno jakos to bym załatwił, aby ją przełozyc do mojej budy. Dlaczego swap? poniewaz brakuje mi mocy

 

pytania:

 

1. Czy warto? moj silnik m40 jest w bardzo dobrej kondycji, ma mały przebieg i naprawde pracuje bardzo kulturalnie, ostatnio wymienilem rozrząd i jestem bardzo zadowolony, jest dosyc dynamiczny, jednak brakuje mi paru kucyków...wciąz mam mieszane uczucia co do tej przekładki

 

2. Czy trzeba zmieniac coś w wiązce elektrycznej podczas przekladki z m40 na m20, bo pamietam, ze ktos kiedys wspominal ze jakies piny trzeba przełozyc, jezeli tak to jak to zrobic?

 

3. Co musze przelozyc? oprocz samego silnik i jego osprzętu. Skrzynia? wał? czy most od m40 pasuje do m20?

 

4. Czy sa jakies konkretne problemy podczas swapa takiego typu o ktorych warto zebym wiedzial

 

5. Może lepiej sprzedac tego touringa na częsci i kupic m42is, od razu zaznaczam, ze nie zalezy mi dzwięku 6 garów a na samym wzroście mocy

 

 

dziekuje z gory za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trzeba wszystko wymienić. Przynajmniej wiem to z e36. Jak włożysz silnik 2,0 zgazowany to nie poczujesz więcej mocy. Jeżeli masz tego 1,8 w naprawde dobrej kondycji to bym radził nie kombinować.

Moje auto.................................

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=727088#727088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieopłacalny ten swapik, różnica w mocy znikoma jakieś 10 -15 koni (na gazie będzie słabszy), waga silnika sporo wzrośnie więc różnica w jeździe będzie mało zadowalająca, zabawy ze swapem troche będzie. Silnik masz zdrowiutki więc pozostań przynim, a jak chcesz mocniejszego motorku to szukaj od 2,5L w górę tak jak radzą koledzy. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel zrobił swapa z 1,8 na 1,8is. Ale musiał bo 1,8 zajechał;) Ale różnice mocy poczuł. Lapsze przyśpieszenie itd.... Przy wymianie silnika wszystko zmieniał czyli komputer, cweki itp..

Moje auto.................................

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=727088#727088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie różnica opłacalna... Jeśli części za grosze... różnica w mocy nie wielka ale kultura pracy wzrośnie niemiłosiernie...

 

Sama przekładka w miare prosta silnik z kompem i jeździ, ale jak będziesz chciał coś więcej (skrzynia, most, dyfer itd) to sporo więcej pracy... Jak piszesz nie jeździsz na LPG... jak założysz M20 i pojeździsz bez gazu to też się silnik "przepali" i będzie śmigał oki.... Ja jestem na TAK

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.