Skocz do zawartości

BMW 316i E36 - poradzcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jesli taki topic juz zaistnial -> dajcie prosze info gdzie szukac porad, a jesli ktos z Was bedzie

w stanie mi pomoc -> bede wdzieczny :D Interesuje mnie kupno Trojeczki E36 w przedziale

wiekowym `93 - `95, najchetniej kompakt. Z tego co poczytalem sobie na forum podobno

dosc trudno jest dostac w Polsce taki egzemplarz nadajacy sie do w miare bezstresowej eksploatacji 8)....

Poradzcie prosze jesli mozecie jak sie zabrac do kupowania takiego cudenka -> zeby sie nie naciac... :wink:

- jak to cenowo stoi w naszym Ojczystym Kraju ?

- za nasza zachodnia granica takie cudo mozna kupic za 4000 Euro, czy sprowadzenie jest oplacalne

( podobno znacznie latwiej jest trafic egzemplarz tip top :?: )

- Na co zwracac uwage przy wyborze akurat tego modelu samochodu uzywanego ?

- Gaz... w parze z tak niewielkim silnikiem (warto/nie warto)??

 

Dzieki wielkie, pozdrawiam

maci3y

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeśli pytasz czy warto kupić z tych lat - warto. Pod warunkiem że dobrze poszukasz. Owszem, trudno jest znaleźć egzemplarz w top stanie, ale to się udaje. Ja swój kupiłem w Polsce i nie mam zastrzeżeń. Sprowadzać się nie opłaca bo przy cenie 4000 Euro zapłacisz dokładnie drugie tyle opłat...

 

A jak szukać żeby się nie naciąć? Tak samo jak każdego innego samochodu. Obejrzyj dokładnie, potem przed kupnem weź do warsztatu (najlepiej gdzie specjalizują się w BMW), albo zabierz ze sobą kogoś kto na BMW się zna...

 

Pozwodzenia.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
W 1999 kupiłem E 36 1.6, 1992 limuzyna w Niemczech. Jeździłem tym autem 2 lata i przez ten okres wymieniałem tylko elementy zawieszenia (tuleje, łączniki) i jedno łożysko w kole. No tak był jeszcze uszczelniacz na wale. Części są w dość przyzwoitych cenach. Ogólnie uznałbym ten model za dość niezawodny. Ważne jest jednak aby trafić na egzemplarz zadbany i nie wyeksploatowany (tak przeważnie jest w Niemczech z tą pojemnością). Jeżeli chodzi o dynamikę to na trasie było przyzwoicie ale w mieście wyraźnie brakowało mocy. Jeżeli chcesz założyć gaz to musi być silnik przynajmniej o poj. 1.8 (to jest tylko moje zdanie).
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W zasadzie zgadzam się z przedmówcą :) ale jeśli o mnie chodzi to silnik 1.6 zapewnia w mieście przyzwoite osiągi, natomiast na trasie (zwłaszcza przy wyprzedzaniu) brakuje mu mocy. Ale to moje zdanie... :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • 8 lat później...
Opublikowano
E36 kosztowało w Reichu 4000 E :D dobrze, że nie DM :D
Opublikowano (edytowane)
Haaaaaalllloooooo to było 9 lat temu :modlitwa:

Faktycznie :duh: .Szymeek wywalił gały :shock: .A ja chciałem pomóc,ale nie zauważyłem że temat jest z przed 9lat :mrgreen:

Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Ja osobiście mam compacta m43b16 z gazem sekwencyjnym i nie narzekam jak do tej pory oprócz zawieszenia płynów filtrów nic nie robiłem. Silnik żyleta :lol: także polecam ci naprawdę warto a co do wyprzedzania daje radę :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.