Skocz do zawartości

słabo grzeje na niskich obrotach


arj14

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Pompa wody od razu??!! Zacznijmy rozkminiac problem od najdrozszych rzeczy - to ma sens!!

 

Sprawdz uklad - moze jest zapowietrzony, a moze po prostu za mało plynu masz w nim. Sprawdz termostat, moze sie wiesza. Daj znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody od razu??!! Zacznijmy rozkminiac problem od najdrozszych rzeczy - to ma sens!!

 

Sprawdz uklad - moze jest zapowietrzony, a moze po prostu za mało plynu masz w nim. Sprawdz termostat, moze sie wiesza. Daj znac

 

nie odrazu ale na 99%

termostat powoduję przegrzanie lub nie dogrzanie silnika więc przy szybkiej jeździe silnik nie dogrzany lub w korku przegrzany a więc w srodku ciepło wręcz gorąco

zapowietrzenie zazwyczaj słychać bąbelki powietrza przelatujące przez

nagrzewnicę i tak przy niskich jak i wysokich obrotach słabo grzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę się kłucić ale miałem u siebie i taki przypadek i taki

pompa owszem kręci się daje radę schłodzić silnik jednak nie ma siły przepchnąć płynu przez leciwą już niestety(a więc i zamuloną) nagrzewnicę do której prowadzą dość wąskie rurki (patrz rury prowadzące do i z chłodnicy przekrój chyba 3x większy)

 

co do niskiego poziomu to nawet nie brałem tego pod uwagę ponieważ takie rzeczy sprawdza się na samym początku a nie zadaje pytanie na forum, osobiście kiedyś mogłem sprawdzić w swojej 5 że dopiero kiedy brakowało płynu w zborniczku wyrównawczym tym przy chłodnicy ,nie na podszybiu bo takie są w większych silnikach ogrzewanie dawało ciała (na postoju jak i w czasie jazdy)

 

wracając do pompy też niewierzyłem że jej wymiana jest konieczna jednak po wymianie zmieniłem zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak tak, ale wez pod uwage to ze wymiana pompy wodnej to juz wieksza robota. Wiec niby czemu nie sprawdzic powyzszych, podstawowych rzeczy, które notabane nic lub prawie nic nie kosztują i kazdy moze zrobic je we wlasnym zakresie, wlacznie z wymiana termostatu :D (nawet w 325 bez dobrych narzedzi, sam sie meczylem ;))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wywaliło mi z chłodnicy płyn ok 3l +/- wina była na pewno na 90% odkręconego korka ale do sedna miałem dziś rano ubytek tego płynu i również słabo nagrzewało kabine po dolaniu płynu robiło się już lepiej a po odpowietrzeniu wręcz świetnie może układ masz zapowietrzony :worried:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.