Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok, poddałem się z tym fabrycznym pilotem. Pogodziłem się już z tym że nie zadziała a biorąc pod uwagę ile elementów w samochodzie jest odpowiedzialnych za komunikację z pilotem (wyczytałem że również antena radia i wzmacniacz anteny w tylnej klapie), stwierdziłem że szybciej i mniej zachodu będzie kupić dodatkowy sterownik z pilotami.

 

Kupiłem w firmie STIG, zestaw z kluczykami przypominającymi oryginalne BMW. Najpierw dorobiłem kluczyk - i jest on takiej jakości że zepsułem sobie stacyjkę (musiałem parę razy wkładać i wyjmować żeby wszedł, teraz nawet oryginalny ciężko wchodzi i nie blokuje się kierownica po wyjęciu kluczyka). Trudno, w końcu w zakładzie mi go tak spiłowali że już wchodzi i się przekręca - ale nie polecam. Naprawę stacyjki mi wyceniono na 270 zł.

 

Mniejsza o to. Teraz spróbowałem zainstalować sam sterownik. Wziąłem miernik i sprawdzam wtyczki przy module komfortu i... nic. Na ŻADNYM kablu nie pojawia się impuls przy zamykaniu lub otwieraniu Z KLUCZYKA. Znalazłem jedynie sygnał domykania szyb. Na jednym z pinów pojawia się +12V tak długo, jak trzymam kluczyk przekręcony w drzwiach. To jedyny sukces.

Poza tym na niektórych pinach jest stałe +12V kiedy drzwi są otwarte na innych +12V kiedy są zamknięte. Ale to nie jest impuls, tylko stałe napięcie. I nie ma znaczenia czy otwieram drzwi Z KLUCZYKA czy "cyckiem" w drzwiach.

 

A to właśnie jest kluczowe, i dlatego piszę Z KLUCZYKA wielkimi literami. Przeczytałem cały wątek 3 razy i to jest oczywiste dlaczego koledzy mają problem z klapką wlewu paliwa. Posty są sprzed dwóch lat więc nie wiem czy to już zostało rozwiązane czy nie, ale to jest ewidentne: podpięliście sterownik w ten sposób że nie udaje on PRZEKRĘCENIA KLUCZYKA w zamku a jedynie WCIŚNIĘCIE CYCKA w drzwiach. Taka jest różnica - przy zamknięciu cyckiem drzwi się nie ryglują (= da się otworzyć od środka) i klapka pozostaje otwarta. Przy zamknięciu kluczem od zewnątrz drzwi się ryglują (=nie da się otworzyć od środka) i klapka się zamyka. To jest opisane nawet w instrukcji od samochodu.

 

Na koniec mojego przydługiego postu pytanie: zatem w które piny której wtyczki mam się wpiąć żeby sterownik udawał przekręcenie kluczyka w zamku?? Dodam że to compact z '97, wtyczki czarna, fioletowa i zielona (zielona jest wyłącznie od szyb - sprawdziłem miernikiem, w różnych miejscach pojawia się +12V podczas naciskania przycisków od szyb).

 

Dzięki i pozdr.

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dobrze że ktoś odgrzał temat, mam podobny problem( pisałem w innym swoim wątku, ale odzew słaby), nie wiem czy mam centralkę ( chyba była razem z alarmem, ale poprzedni właściciel wymontował), więc też kupiłem centralkę od firmy STIG.Ma dużo dobrych opinii, więc się zdecydowałem,towar przyszedł, wizualnie wszystko super.Jako ,że samochód był na wymianie sprzęgła i wyganianiu rdzy, więc zacząłem montować z opóźnieniem i tu problem ,za problemem.

1. Groty z tej firmy nie trzymają wymiaru i nadają się do wyrzucenia !!!!!( duże rozczarowanie bo firma STIG szczyci się tysiącami pozytywnych kom. i nic na to nie wskazywało).Po dorobieniu nie działają albo wcale, albo po grzebaniu w stacyjce raz na 50 zaskoczą- efekt :zepsuta stacyjka. Musiałem wymontować ,zawieźć do naprawy.(Strata czasu i kasy).W końcu dorobiłem najtańszy kluczyk u klucznika, rozwaliłem plastik, wypiłowałem główkę i obsadziłem w plastiku z tego nowego kluczyka.Strata czasu ,kasy i nerwów, a i tak nie jest to tak jak powinno być.

2.Przy podłączaniu tej stacyjki natrafiłem na ten sam problem, wszędzie piszą że w module komfortu ( mamy takie same wtyczki :czarna, fioletowa, zielona) piny od zamykania i otwierania mają być na 7 i 14.U mnie ich tam nie było, poza tym te piny są zajęte i nic nie dało podłączenie do tych pinów, czy wpięcie się w kable z tych pinów.Wziąłem więc po kolei ,każdy pin i zamykałem pilotem ,aż trafiłem na właściwe (17 i 19 jak dobrze pamiętam i te były wolne).A nie będzie na kostce napięcia bo napięcie tędy wchodzi, więc jak wypniesz wtyczkę to nie będzie sygnału ( z wyjątkiem tego jednego, u mnie też tak było), jeśli chcesz coś zobaczyć miernikiem to weź np. igłę ,podepnij do jednego kabla i na wpiętej wtyczce sprawdzaj, powinno coś tam pokazać (oczywiście mogę się mylić ,nie jestem elektrykiem).

3.Nie dałem rady jak dotąd podpiąć kierunków, ani dociągania szyb ( jest z kluczyka), daj znać na którym pinie znalazłeś dociąganie ina której wtyczce.

4.Jeśli chodzi o wlew, to nie mam tam zamykania wcale.Jak zamykam z kluczyka to jest impuls na otwarcie, a nie ma na zamknięcie (sprawdzałem), siłownik działa ( sprawdzałem), miałem podłączyć ten kabel od dodatkowego kanału, ale on też tylko otwiera ,a zamykać ma centralny, więc LIPA.

Podsumowując :nie jestem zadowolony, zdejmowałem już ze sześć razy plastiki i schowek ( aż coś w schowku padło i na wybojach się sam otwiera znów trzeba zdjąć) i w sumie mam tylko centralny z pilota,tyle że jeśli zamknę z kluczyka (np.żeby dociągnąć szybę ,to pilotem nie otworzę .Trzeba z kluczyka znów otworzyć i pilotem zamknąć,ale LIPA.)Mam nadzieję że może wymienimy jakieś doświadczenia i coś się ruszy, bo jeśli nie to chyba zaprowadzę do elektryka i znów padnę na stówkę ,albo więcej.Pozdrawiam.

Opublikowano

Napisałem do firmy STIG w sprawie tych grotów, odpisali mi że innych nie mają i jak mi się nie podoba to mogę zwrócić. Do tego że ich produktem uszkodziłem sobie samochód się nie ustosunkowali. Oj, nie będzie pozytywnego komentarza za to.

 

W momencie jak trzymałem przekręcony kluczyk w zamku, to było +12V na czerwono-białym kabelku w fioletowej wtyczce. Nie zapisałem numeru, ale on był w samym rogu wtyczki (czyli w którymś z rzędów pierwszy lub ostatni pin). Czerwono-biały. Na innym forum ktoś napisał że podanie na niego napięcia zamknie szyby i drzwi. Jutro to sprawdzę.

 

Z tego co opisujesz (że jak zamkniesz kluczem to nie da się otworzyć z pilota) to wygląda na to że podłączyłeś tak jak koledzy wyżej - pod zamykanie/otwieranie zamka ta jakby od środka. Sprawdź to sam, przy otwartych szybach (żebyś mógł wsadzić rękę do auta) zamknij drzwi kluczem i włóż rękę do samochodu i spróbuj otworzyć klamką - nie da się. To jest właśnie ryglowanie. A jak zamkniesz od środka to da się otworzyć i od środka i od zewnątrz. Dlatego właśnie wydaje mi się, że żeby to działało poprawnie to sterownik zamka musi jakby symulować przekręcenie kluczyka w zamku. Trzeba pewnie znaleźć inne piny. Może ten czerwono-biały?

 

Jutro podłubię i dam znać co mi wyszło. Twój samochód to compact? Podejrzewam że to może mieć znaczenie.

Opublikowano
Nie ,ja mam touringa 318 tds, ale może moduł komfortu pasuje taki sam tylko kabelki inaczej idą.Ja dopiero poniedziałek,wtorek będę miał czas i dobiorę się do auta, a ryglowanie sprawdzę jutro i dam po południu znać.Ja sie pospieszyłem i Stigowi wystawiłem pozytywa, patrzyłem na inne aukcje i wszędzie mają takie lipne kluczyki do e36, klucznik dorobił na swojej surówce i lata,tyle że ledwo mieści się w mojej obudowie i guzik od otwierania wystarczy musnąć i łapie (a to nie jest za dobrze) , no nic jeszcze nad nim popracuję ,z tym że to chińska robota i im częściej go otwieram tym bardziej się niszczy.
Opublikowano
Jeśli chodzi o centralny z pilota to działa tak samo jak centralny z kluczyka, tzn. po zamknięciu pilotem drzwi ,jeśli pociągniemy od wewnątrz za klamkę to za pierwszym razem kołki wyskakują,a za drugim razem drzwi (fizycznie) otwierają się.Tak samo dzieje się gdy zamykam centralny z kluczyka.
Opublikowano

Oj, obawiam się, że możesz mieć coś źle podłączone. Zgaduję że domykanie też Ci nie działa (ani z kluczyka ani z pilota)? Dlatego też nigdy nie zamyka Ci klapki. Masz odłączone ryglowanie. Zaraz Ci powiem czemu tak myślę.

 

Otóż ja mam tak, że jak zamknę od środka (wcisnę cycek w drzwiach), to się zamyka bez ryglowania = da się otworzyć od środka, tak jak u Ciebie, jedno pociągnięcie klamki - wyskakują cycki, drugie - otwierasz drzwi. Wlew paliwa się wtedy nie zamyka. Z kolei jak zamknę kluczem to się rygluje = nie ma mowy o otwarciu klamką od środka. Dopiero wtedy wlew paliwa się zamyka.

 

Nie miałem wczoraj za dużo czasu ale posunąłem się o malutki krok naprzód. Odkryłem że od domykania szyb i ryglowania jest TEN SAM KABELEK - biało czerwony w fioletowej wtyczce. Dlatego, jeśli moja teoria jest prawdziwa, to skoro Ci nie rygluje to pewnie też nie domyka szyb. Ciekawa jest jednak zasada działania tego przewodu. Samo podanie na niego (w kierunku modułu komfortu w samochodzie) +12V nie robi NIC. Nie zamknie drzwi. Natomiast wcisnąłem cycek w drzwiach i przy zamkniętych podałem +12V na biało-czerwony i wiesz co? Usłyszałem klik klapki paliwa i szyby podjechały do góry :) Mało tego, ciągnę za klamkę w drzwiach i nie da się otworzyć. Zaryglowane.

 

Czyli rozumiem, że ryglowanie i domykanie działa tylko jak się poda prąd na raz na 2 kable: od zamykania i biało czerwony. Sam biało czerwony nie robi nic a sam od zamykania nie zarygluje i nie zamknie wlewu paliwa. A jeśli na biało czerwony prąd będzie szedł jeszcze przez kilka sekund dłużej, to zamkną się szyby. Problem tylko... nie znalazłem jeszcze kabelków od zamykania i otwierania :/ na innym forum wyczytałem że od zamykania jest biało zielony. Rzeczywiście, jak go przeciąłem to zamek kierowcy nadal otwiera ale przestał zamykać centralny. Tyle że podanie na biało zielony napięcia nie robi nic :/ Pamiętasz może jakie kolory są u Ciebie od otwierania i zamykania?

 

Czy masz w swojej centralce impuls 25 sek. do domykania? Jeśli tak to spoko, to prawie pewne że trzeba go podpiąć pod biało-czerwony (tylko u mnie np. przez przekaźnik bo centralka daje "minus", a na kabel trzeba podać "plus"). Jeśli nie masz takiego wyjścia to i tak możesz mieć ryglowanie. Trzeba impuls "plus" z centralki podać jednocześnie na kabel od zamykania i na biało-czerwony. Tylko trzeba gdzieś wtedy wstawić diodę separującą bo jak zewrzesz ze sobą kabelek od zamykania i ryglowania to będzie ryglował zawsze - również przy zamykaniu od środka.

 

Dobra, taki mądry jestem, a sam nadal nie wiem które kable są od zamykania i otwierania... ;) ale czuję że jak je znajdę to będę w domu. A następny krok - kierunki! :)

Opublikowano

Dzięki za info, jak pisałem wezmę się za to dopiero jutro, ale duże dzięki za pomoc.U mnie od zamykania i od otwierania w kostce fioletowej nie było kabelków.Były puste miejsca na piny, więc wymontowałem jakieś piny z innej wtyczki i uzbroiłem tą fioletową, tak jak już pisałem były to (nie pamiętam zbyt dobrze ,ale jak dobiorę się to dokładnie sprawdzę) 18 i 21 albo 17 i 20.We wtyczce w dolnym rzędzie licząc od prawej 5 i 8 pin albo 4 i 7 pin( jak pisałem sprawdzę i napiszę).Natomiast to co napisałeś to ma sens, nie znalazłem u siebie (metodą prób i błędów)żadnego pinu (ani pustego ani podłączonego) odpowiedzialnego za domykanie szyb, więc może faktycznie trzeba podłączyć do dwóch na raz.

W mojej centralce jest kabel odpowiedzialny za domykanie szyb, napięcie jest na nim w momencie zamykania przez 30 sek.

Zgaduję że domykanie też Ci nie działa
jeśli masz na myśli domykanie szyb to działa z kluczyka.Co prawda u moich kolegów działa to tak że przekręcają kluczyk, przytrzymują i za chwilę szyby podjeżdżają.U mnie nie trzeba przytrzymywać ,po prostu zamykam i słychać jak centralny zamyka a po sekundzie szyby się zamykają.Tyle że po takim zabiegu przez 2minuty szyby nie działają :?: Czyli podsumowując też coś nie tak, mam podejrzenia że są zamienione kable i domykanie szyb jest podpięte pod czujnik grzania wkładek.

Jeśli chodzi o kierunki to tylko igła, miernik i dobry akumulator.Trzeba zbadać wiązkę w drzwiach i oczywiście diody na kabelki z centralki.Ja próbowałem na skróty, chciałem się podpiąć pod włącznik awaryjnych, ale tam są cztery kabelki.2 palą bezpiecznik w centralce, na jednym nic się nie dzieje,a na ostatnim działa tylko lewa strona.Chciałem znaleźć kostkę pod kierownicą od kierunków, wypiąłem wszystkie (po kolei) a kierunki i awaryjne dalej działały (kiepski ze mnie elektryk), znajomy mówi :"włącz awaryjne ,i szukaj na słuch gdzie cyka stycznik, znajdź ten przekaźnik i podepnij się na wyjściu", tak zrobiłem ale cyka gdzieś w stacyjce, zaraz przy manetkach, więc czekam na wolny dzień igła ,miernik, wiązka przy nogach kierowcy i po kolei.

Mam jeszcze takie pytanie: Czy może być tak ,że coś w komputerze jest inaczej ustawione i trzeba podłączyć interfejs?

Kolega ma passata ,pojechał na kompa, pan podłączył interfejs i w ciągu 5minut, odblokował domykanie i otwieranie szyb z pilota, ryglowanie zamków po ruszeniu autem.Może tutaj trzeba podpiąć auto pod komputer.Podpinałem rok temu, gdy wyskoczył mi błąd poduszek, oprócz tego błędu wszystko było ok( opinia pana od komputera).

Opublikowano

Poczytaj tutaj

"viewtopic.php?f=68&t=96014&hilit=centralny+z+pilota"

dużo ciekawych info( niestety jeśli chodzi o mnie to nic nie pasuje).

Opublikowano

No ja niestety najbliższe podejście do grzebania w aucie przewiduję dopiero na sobotę. Wcześniej brak czasu :/ Ale dzięki za info.

 

Dziwnie wygląda dla mnie twoje domykanie, albo moja teoria legła w gruzach, albo masz coś inaczej podłączone. Bo u siebie ustaliłem że domykanie i ryglowanie jest na jednym kablu - a u Ciebie ryglowania nie ma, a domykanie jest. Zastanawiam się, może po prostu Ty w ogóle nie masz domykania z kluczyka (funkcji "komfort") - po prostu ktoś to zrobił domowym sposobem wpinając się w tę zieloną kostkę od szyb. Obejrzyj ją przy następnym podejściu, czy nie nosi śladów dłubania :) Wiesz, u mnie są np. piny, na których pojawia się stałe +12V kiedy zamek jest zamknięty. Wyobrażam sobie że wystarczy to podpiąć pod piny w zielonej kostce odpowiedzialne za zamykanie szyb i gotowe. Natychmiast po przekręceniu kluczyka szyby podjeżdżają do góry. To by wyjaśniało czemu nie działają Ci potem szyby - skoro napięcie jest stałe to efekt jest taki, jakbyś cały czas trzymał wciśnięte przyciski od podnoszenia szyb. A może to wcale nie jest stałe napięcie tylko impuls, który trwa 2 minuty, skoro po 2 minutach już działa. Nie wiem. To wszystko tylko moje domysły.

 

Co do cykania awaryjnych to nie daj się zwieść. Czytałem, że dźwięk w okolicach stacyjki to nie przekaźnik tylko... głośniczek :) poważnie, dlatego szukaj starannie. A jak już znajdziesz to daj znać gdzie :)

 

Co do komputera... trudno powiedzieć. Nie wiem czy nasz moduł komfortu ma takie funkcje. Ale logika podpowiada że wszystkie takie elektroniczne ustrojstwa powinno dać się programować. Pod warunkiem że w kabelkach, w których dłubiemy, jest wszystko ok. No i oczywiście, magik musi się DOBRZE znać na BMW i na E36. Taki byle pan Stasiek tego nie zrobi.

 

pozdr

Opublikowano

Witam ponownie, dziś zabrałem się znów za moją centralkę i oto efekty:

Centralny zamek działa( zamyka ,otwiera), ale nie ma ryglowania.Natomiast fizycznie mam ryglowanie, kiedy zaraz na początku dobrałem się do modułu komfortu, musiałem rozebrać wtyczkę, żeby mieć dostęp do wszystkich kabli i pinów które są wolne, i po włączeniu wtyczki nacisnąłem zamykanie i zamknęło i zaryglowało :o ,ale tylko raz ,później już tylko normalnie zamykało.Jak zamknęło i zaryglowało to nie mogłem otworzyć, siedziałem sobie w środku, centralka nie działa, ja za klamkę cycek góry i tak jak by był na gumce z powrotem do dołu, otworzyłem dopiero po włożeniu kluczyka do stacyjki.Czy właśnie tak zachowuje się zamek w pozycji zaryglowane?Potem wziąłem ,tak jak napisałeś, rozdwoiłem kabelek z centralki( ten od zamykania).Jeden podłączyłem pod ten pin na którym mi zamyka (teraz sprawdziłem zamyka mi na 17 otwiera na 19), a do drugiego podpiąłem igłę i po kolei do każdego kabelka. Zaczęły się dziać dziwne rzeczy na kilku kabelkach było tak :zamykam pilotem-słychać stycznik w centralce,ale zamek nic, otwieram pilotem-zamyka, chce znowu otworzyć -nic, zamykam -słychać stycznik w centralce, zamek milczy, znów otwieram i zamek się otwiera.Czyli zamyka i otwiera klawiszem od otwierania, ale trzeba wciskać na zmianę raz zamykanie raz otwieranie :mad2: , na pinie nr7 mam cały czas +12, jak tam podłączyłem drugi kabel od zamykania, to właśnie zaryglowało drzwi i o dziwo PODCIĄGNĘŁO szyby, i umarło, dopiero jak odłączyłem od 7 to wróciło do normy, nie ryglowało, nie podciągało.Na 14 pinie sukces zamyka ,otwiera i podciąga szybę(ale nie rygluje), dałem spokój bo nie miałem już czasu.Ale tak samo dzieje się na 15 pinie.Mam wrażenie że nie jest to podłączone poprawnie, bo powinno ryglować, ale poprzestałem na tym.Dodam jeszcze że to dociąganie szyb działa mi inaczej niż to z kluczyka.Po zamknięciu pilotem dociąga szyby, nie można nimi sterować (siedziałem w aucie i sprawdziłem), natomiast w momencie otworzenia auta pilotem od razu działają, kluczykiem od zamknięcia nie działały 2min.Więc zostawiłem tak i teraz zajmę się kierunkami.Jak coś zdziałam to dam znać.Napiszcie tylko jak dokładnie działa to ryglowanie tzn, jak zachowuje się cycek w drzwiach.

Kabelek od dociągania szyb leży sobie luźno i czeka na lepsze czasy.

Opublikowano

O, znalazłeś ryglowanie :) tak, właśnie tak powinno być przy zaryglowanych - cycek jak na gumce, nie chce wyskoczyć. I po przekręceniu kluczyka w stacyjce otwiera. Aha, i szkoda że nie mogłeś wtedy sprawdzić klapki wlewu paliwa (bo byłeś zatrzaśnięty w aucie :D ), gwarantuję Ci że była zamknięta.

 

Z tego co opisujesz, pin nr 7 robi u Ciebie to co u mnie biało-czerwony kabelek (ja nie patrzyłem na piny tylko na kolory kabelków :) ) - rygluje i dociąga. I super, ale nie musisz rozdwajać kabelka od zamykania z centralki. Przecież masz do tego oddzielny kanał w sterowniku, podepnij to pod niego (tyle że u mnie ten kanał wypuszcza "minus" więc muszę to puścić przez przekaźnik). Moim zdaniem powinno działać. Nie mogę się już doczekać aż będę miał wolną chwilę, sprawdzę te piny co podałeś (mamy takie same kolory wtyczek, mam nadzieję że piny tak samo podpięte) i mam nadzieję że po weekendzie już mi będzie hulać :)

 

PS. jak się nazywa twój moduł? U mnie zdaje się GM IV LOW.

Opublikowano

Nie wiem jak się nazywa, jak się dobiorę sprawdzę, ale może już nie będzie takiej potrzeby.A jeśli chodzi o oddzielny kanał ( u mnie zielony kabel) to niestety nie działa w ten sposób.

To jest dopiero zagadka, pojedynczy impuls od zamknięcia zamyka szyby, a 30sek. przeznaczony właśnie do tego nie działa.

I co tu można zrobić , no nic, krew nagła człowieka zalewa.

Jeśli chodzi o ten 7pin, to jak tam jest cały czas +12V, to po prostu na pin od zamykania idzie cały czas napięcie i zamek "trzyma".Nie wiem czy tak to powinno wyglądać.Zapomniałem dodać ,że ryglowało od razu jak zmostkowałem 7i17 ,nie musiałem nic naciskać.Ale na początku zaryglowało tak jak powinno, nacisnąłem zamknij na pilocie i zamknęło i zaryglowało, potem otworzyłem z pilota i normalnie otworzyło.Tak było tylko raz i tyle ,nie wiem jak ,nie wiem co, mam powoli dość tego centralnego,jak zamykam oczy to widzę te wszystkie wtyczki.Miałem kupić jeszcze OBC 18 ,mam OBC 9, ale w tej sytuacji jeśli nie znajdę jakiegoś elektryka co się zna na e36 to chyba się wstrzymam.

Opublikowano
micz miał bym do Ciebie prośbę. Gdy już uporasz się ze wszystkim mógł byś opisać dokładnie który przewód ze schematu "Marian2" podpiąć pod który pin lub kolor w tej fioletowej kostce. Też mam compacta z tą fioletową kostką i nie ogarniam już tego wsztskiego :mad2:
Opublikowano

Chłopaki już po raz któryś napisze bo sie robi zimno i mi was szkoda :)

 

A więc tak

sterowanie centralnym zamkiem

Sterowanie + Przewody znajdują się na pozycjach nr. 24(zamykanie) i na pozycji nr.25(otwieranie) w białym złączu konektorowym znajdujacym sie na wsporniku złącz i modułów nad głośnikiem po stronie pasażera.

 

Model od 1994

przewody znajdują się na pozycjach nr.17(zamykanie) i na pozycji nr.4(otwieranie) w żółtym 26-cio polowym złączu konektorowym centrali sterujacej po stronie pasażera.

 

Ps. któryś z tych pinów na wtyczce jest wolny i trzeba się wlutować w moduł komfortu przy okazji radze zabezpieczyć wejścia do modułu rezystorami 1K ohm żeby w razie draki spalić małą pierdołę za 10 groszy a nie cały moduł

 

ryglowanie

puścić przez diodę prostowniczą impuls z zamykania na otwieranie (bez ryglowania otwarta klapka wlewu paliwa)

 

domykanie szyb

wydłużyć impuls z zamykania na alarmie do ok 15 sekund (patrz instrukcja alarmu) nie stosować żadnych innych wynalazków jeśli jest taka możliwość.

 

przy okazji ktoś pisał o otwieraniu się auta zaraz po zamknięciu

powód błachy - uszkodzony czujnik na którymś ze słupków (brak styku / uszkodzona krańcówka) lub uszkodzona wiązka tylnej klapy

 

więcej grzechów...... o to nie to forum :) jak coś to pisać ale pierw UŻYWAĆ SZUKAJKI

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

OK, właśnie spędziłem 2 godziny w aucie i już wszystko wiem!

 

Większość rzeczywiście zgadza się z tym co było powiedziane wcześniej. Testowałem na wszystkie strony, zamyka, rygluje, otwiera, szyby domyka. Oto przepis sprawdzony przeze mnie przed paroma minutami:

 

Fioletowa wtyczka:

(zaznaczam że to compact '97 - nie gwarantuję że kolory kabli są w compakcie takie same jak w innych)

 

PIN 4 - kabel czerwono-żółto-niebieski - po podaniu +12V OTWIERA (również odryglowuje)

PIN 17 - pusty - po podaniu krótko +12V ZAMYKA (bez ryglowania - wlew paliwa otwarty), przy podawaniu +12V przez kilkanaście sekund ZAMYKA SZYBY

PIN 13 - kabel biało-czerwony - po podaniu +12V przy zamkniętych drzwiach RYGLUJE (zamyka wlew paliwa), przy podawaniu +12V przez kilkanaście sekund również ZAMYKA SZYBY

 

Podsumowując, aby zamykało i ryglowało trzeba podać impuls z centralki jednocześnie na pin 17 i 13. Natomiast lepiej chyba ich nie zwierać bo możliwe że wtedy będzie ryglował przy każdym zamknięciu (również przy wciśnięciu cycka w drzwiach) co niezawsze jest pożądane. Wtedy trzeba odseparować diodą.

Jeśli centralka wysyła długi impuls do domykania szyb, to trzeba go podać na którykolwiek z tych pinów (u mnie oba domykają okna). Chyba najlepiej podać zamykanie na 17 a domykanie szyb na 13. Wtedy zarygluje, domknie, i niepotrzebne są diody bo każdy pin jest obsługiwany przez osobny kanał centralki. Ale uwaga bo ten długi impuls z centralki to może być minus (u mnie tak jest) i wtedy trzeba podłączać przekaźnik.

 

Wszystko pięknie, tyle że działa mi to wyłącznie kiedy zwieram kabelki, bo centralka firmy STIG kompletnie nie reaguje... Podłączona do prądu w ogóle nie żyje, dioda nie świeci, nie reaguje na piloty. Nie wysyła impulsów na kabelki. No i przecież tam siedzą przekaźniki w środku, czyli rozumiem że powinno coś cykać jak klikam na pilocie, a tu nic... Cholera, myślałem że dziś będzie pełny sukces. W poniedziałek odsyłam do reklamacji. Oczywiście, według ich regulaminu, na mój koszt. Ech, skąd u nich tyle pozytywnych komentarzy...

 

bezy74, czy twoja centralka cyka kiedy naciskasz guziki na pilocie? Czy dioda miga?

Opublikowano

Tak ,moja centralka cyka jak zamykam ,lub otwieram.Nie świeci, bo odciąłem diodę.

Spędziłem dziś 4 godz. i rozładowałem tylko aku.

Przeczytałem post technolo i fakt,

zamyka na 17, otwiera na 4, jak się połączy 17 i 4 przez diodę to rygluje, ale kabel od dociągania nie działa.

Żeby zadziałało trzeba przedłużyć sygnał na zamknięciu, ale sygnał musi mieć 12V, a u mnie na kablu od dociągania jest 0,6V (tyle jest na kablach w zielonej wtyczce komfortu).Więc wziąłem się za tę wtyczkę, znalazłem sygnały zamykania szyb (inny na lewą inny na prawą ) rozdzieliłem sygnał, odseparowałem diodami i wszystko działa,tyle że dociąganie szyb działa tylko wtedy gdy któreś drzwi są otwarte, jak są zamknięte to nie dzieje się nic.Wystarczy że jedne są otwarte , podciąga obie szyby.

Podłączyłem więc tak:

zamykanie rozdzieliłem na dwa i jeden na 17 ,drugi na 1 ( tak wcześniej domykało mi szyby)

otwieranie na 4 i mostek przez diodę 4 i 17 (żeby ryglowało) Zamyka ,rygluje (wlew zamknięty), dociąga szyby ,ale nie otwiera, bo na pinie 1 po zamknięciu pojawia się stałe +12V i przez mostek leci na 4.Stacyjka cyka (czyli styczniki pracują ),ale cycki siedzą w drzwiach.Lipa.

Podłączyłem więc domykanie szyb z centralki bezpośrednio za przełączniki od szyb ( te przy lewarku od biegów)Rozdzieliłem sygnał na dwa i przez diody do kabli od zamykania.Historia taka sama jak wcześniej ,zamyka szyby ale tylko jak któreś drzwi są otwarte.Zbaraniałem :mad2:

Jak to możliwe:zamykam szyby guzikiem :działa zawsze,za chwilę puszczam sygnał na ten sam kabel i działa tylko jak któreś są otwarte.Ma ktoś jakiś pomysł?

Nawet jak znajdę jakiś sposób żeby zmienić ten sygnał z 0,6V na 12V ,to przez 30sek. po zamknięciu nie będzie działało otwieranie.

Jutro niedziela ,ale zawziąłem się i spróbuję jeszcze raz tak jak micz napisał, pokombinuję coś z tą 13.

Dam jutro znać, pozdrawiam.

Opublikowano

zaprogramowałeś alarm na dłuższy impuls z zamykania ???

może coś pominąłeś - wyślij mi na maila instrukcje i schemat montażowy to może coś ci podpowiem ;)

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

Micz, zanim odeślesz centralkę, spróbuj ja odłączyć całkowicie od zasilania (kabelkami) ,może się zresetuje jakoś i zacznie działać (oczywiście jeśli tego jeszcze nie robiłeś).

Aha ,sprawdź jeszcze bezpiecznik na zasilaniu i czy dochodzi napięcie (może tylko to).Pozdrawiam.

Opublikowano
Do technolo: Ta centralka nie ma funkcji alarmu, to tylko sterownik do centralnego zamka + "extra funkcje".Posiada diodę która tylko imituje alarm.Nic w nim nie programowałem, zresztą instrukcja nic o tym nie mówi, ale oczywiście wyślę Ci schemat i co tam jeszcze mam, ale troszkę później bo teraz zaatakuję auto jeszcze raz.Swoją drogą jeśli się kiedyś uda, to dni będą takie puste bez tego grzebania :lol:
Opublikowano
Jak to możliwe:zamykam szyby guzikiem :działa zawsze,za chwilę puszczam sygnał na ten sam kabel i działa tylko jak któreś są otwarte.Ma ktoś jakiś pomysł?

Tak ma być, weź sobie otwórz pilotem drzwi, wsiadasz do auta nie zamykając drzwi i szyby działają, zamkniesz drzwi (mówię o zamykaniu fizycznym drzwi a nie z pilota)-szyby z przycisku nie działają do puki przekręcisz kluczyk lub otworzysz drzwi spowrotem. Nawet gdy przekręcisz kluczyk działają ale kilka minut a potem znowu przestają, tak już ktoś zaprogramował sterownik. Też na początku tak podpinałem domykanie :mrgreen:

Opublikowano

No i stało się.

Spaliłem tą przeklętą centralkę, razem z nią chyba coś jeszcze.

Próbowałem podpiąć ten kabel od dociągania szyb, musiałem coś źle zapiąć ,wyskoczyłem na chwilę do domu, zamknąłem auto pilotem.Po 5min. byłem z powrotem, nie mogłem otworzyć z pilota, otworzyłem z kluczyka.W samochodzie smród i pozostałości dymu, złapałem za ta centralkę -gorąca, rozkręciłem -widać ślady po spaleniu.Zrobiłem gdzieś grzałkę i stało się.Dobrze że auto z dymem nie poszło.Centralka do wyrzucenia.

Centralny nie działał ,ale przejrzałem bezpieczniki ,jeden spalony, wymieniłem i centralny działa.Za to nie działają poprawnie szyby.Przy wciśnięciu guzika od szyb, sekundę jadą i stają, znów naciskam -jadą centymetr i stają, tak jest w obie strony.Słychać jak działa jakiś stycznik ,za schowkiem.Ja naciskam ,a on cpyknie i rozłącza.Nie działa również dociąganie szyb z kluczyka ( przedtem działało).Jak myślicie załatwiłem moduł komfortu?

Nowa centralka w drodze (115pln) zamówiłem od kogoś innego nie od stiga.Dzwoniłem do gościa, wytłumaczył mi ,że do sterowania szyb idzie sterowanie masą, i ten kabel ma tylko załączaną masę na ok.20sek., żeby sterować plusem trzeba użyć przekaźnika, dołoży mi do kompletu, oraz wyśle płytę cd z opisem jak podłączyć dokładnie krok po kroku, aha i zarzekał się że mają grubsze groty i te od nich normalnie pasują (nie latają).

Reasumując: koszta,koszta i jeszcze raz koszta, a wystarczyło zaprowadzić do elektryka zapłacić 150pln i pewnie już bym dawno zapomniał o tym że instalowane było cokolwiek.Dajcie znać coś na temat tej usterki, bo póki co to nie zamawiałem jeszcze tego modułu komfortu, czekam na centralkę i znów tam wsadzę łapy , albo ja ją ,albo ona mnie.Teraz to już nie daruję ,połowę wymienię, a zrobię.

Opublikowano

Cholera, współczuję. Ale daj znać jaka będzie ta nowa centralka/piloty - jeśli rzeczywiście lepsze to może warto zainwestować. Mnie odpisali ze Stiga, żebym odesłał urządzenie. Niestety dziś zapomniałem wziąć tej maszyny do pracy więc wyślę dopiero jutro.

 

Taką sytuację z szybami miałem raz u siebie - kiedy źle wpiąłem wtyczkę od szyb (zieloną). Na czas dłubania zdjąłem z wtyczek obudowy i teraz trzeba uważać jak się je wpina, bo można przesunąć o jeden pin w jedną lub drugą stronę. Tak też zrobiłem, przypadkiem wpiąłem wtyczkę przesuniętą o jeden pin i szyby przesuwały się po kawałeczku. Nie wiem co to znaczy. Że impuls, który miał iść na przekaźnik idzie na silniczek od szyby?

 

Druga sytuacja kiedy się z tym spotkałem była kiedy szukałem auta do kupienia. Jeden z egzemplarzy miał tę przypadłość z szybami ale facet w komisie twierdził (boże ile ci ludzie muszą się w życiu nakłamać :) ) że to się programuje. Może to jakaś typowa usterka modułu komfortu? Swoją drogą, jeśli jednak okaże się najgorsze i będziesz zmuszony kupić nowy moduł komfortu, to jestem ciekaw czy nadal będziesz miał tak działające dociąganie jak miałeś wcześniej, czy tak jak powinno być fabrycznie (po przytrzymaniu kluczyka). Jeśli tak jak fabrycznie, to podłączenie powinno być już proste... Moduły komfortu chodzą na allegro po 35-100 zł, ale nie wiem czy nie musisz kupić od auta z takim samym wyposażeniem elektrycznym (ilość drzwi, elektrycznych szyb, szyberdach).

Opublikowano
Dosuń szyby max do góry, odłącz akumulator na kilkanaście minut i podłącz, potem przytrzymaj przycisk aż szyby zejdą max w dół a następnie trzymaj aż wyjdą max w górę (musi sterownik wyczaić gdzie jest ich górne i dolne położenie) i zobaczysz czy chodzą jak należy czy coś ubiłeś. Nie opłacalne było to kombinowanie, ja mam od dwóch lat zamykanie z domykaniem szyb bez ryglowaniem i jakoś mi się nie chce iść robić ryglowania :mrgreen:
Opublikowano

Dzięki ufo, spróbuję jutro (mam nadzieję ,że przyjdzie ta nowa centralka, bo nie chcę już tak często przy tym samochodzie siedzieć).A co do ryglowania, to wymyśliłem sobie na to patent.Trzeba złapać sygnał z tylnej klapy,i pociągnąć do wlewu, ja mam touringa, więc bez problemu jeden kabelek się ukryje.Wystarczy jeden bo otwieranie działa normalnie, a jak odseparujesz diodą to nie ingerujesz w resztę elektryki.

Tak miałem zrobić ,ale nie zdążyłem.....

Jak przyjdzie centralka to dam znać ,brałem z tej aukcji:

http://allegro.pl/sterownik-zamka-kluczyk-bmw-e30-e32-e34-e36-e39-i1274304083.html

Do TECHNOLO : miałeś rację , w tej spalonej centralce jest możliwość wydłużenia sygnału do ok.3,5 sek.Doczytałem, jest to rozwiązane w ten sposób.Z boku wystaje pętla z pojedynczego kabla, jak jest pętla ,to 0,5 sek., jak przetniesz to 3,5.

Macie rację nie opłacało się grzebanie,ale teraz nie ma co :cry2: .Moduł komfortu będę miał w małym palcu :mrgreen: , może komuś podłącze coś to parę groszy wpadnie :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.