Skocz do zawartości

E46 320D 150KM dziura pomiędzy 1800 a 2800 obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że jest kilka podobnych tematów na tym forum ale może jeszcze raz, mianowicie:

Na ciepłym silniku podczas przyśpieszania w zakresie obrotów około 1800-2800 auto nie ma zupełnie mocy, ciągnie bardzo powoli a czasem przy mocniejszym dodaniu gazu wręcz się dławi. Kiedy obroty dochodzą do niecałe 3 tys nagle dostaje kopa i do końca jest już ok. Podobnie z dołu od 1200 obr ciągnie normalnie (chyba) potem ta dziura w mocy, no i potem znowu ok. Wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem EGR. Turbo raczej gwizda normalnie, na komputerze nie ma rzadnych usterek. Może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być i jak to zdiagnozować. Wiem, że są jakieś jeszcze zawory od sterowania turbiną czy coś ? HELP!

Opublikowano
Faktycznie poszukałem dokładnie i trochę na tym forum tego jest. Rozumiem, że chodzi i te zaworki z wężykami (czarno niebieskie), Według katalogu one są chyba identyczne, nawet ktoś próbował je zamieniać miejscami. Jednak chciałem zaznaczyć, że objawy te mam tylko na rozgrzanym silniku. Zimny chodzi idealnie przez jakieś 5 minut ( w obecnych temperaturach otoczenia). Może to jednak przepływomierz? Bo te zaworki jakiś mechanik mi czyścił, przynajmniej tak twierdził.
Opublikowano
Zrób taki test,na 4 biegu pedał w podłoge wskazówka ekonomizera powinna dojść do końca,jeśli zatrzyma się na 15l przepływka podaje złe wartości .
BMW do końca.
Opublikowano
Zrób taki test,na 4 biegu pedał w podłoge wskazówka ekonomizera powinna dojść do końca,jeśli zatrzyma się na 15l przepływka podaje złe wartości .

A jeśli na 4 jest OK a na 5 przy pedale max w podlodze wskazówka zatrzymuje się na 15l?? Tak jest u mnie.

Opublikowano

nie wiem jak to jest w wersji CR ale u mnie przed chipem na V biegu ekonomizer nie dawał rady się schowac- za mała moc.

Co do zaworków to sa identyczne, można na próbę je zamienić....

U mnie po czyszczeniu chyba! była różnica, niby turbodziura coś mniejsza, ale super poprawy nie zauważyłem...

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Właśnie zrobiłem test. W momencie jak nie chce jechać, czyli właśnie w tym przedziale obrotów (1800-2800) ekonomizer nie idze do końca i to na każdym praktycznie biegu czyli 3,4 i 5 pokazuje coś tak 14 litrów, więc co, przepływka?
Opublikowano
Na 100%.U mnie było dokładnie tak samo.Nie kupuj jakiegoś badziewia za 250zł. bo wcześniej czy póżniej i tak kupisz orginalną BOSCHA-100 % mocy..
BMW do końca.
Opublikowano
dzięki za radę, ale chyba niekoniecznie serwis BMW, wystarczy BOSH chyba taniej, co?

Jak coś, na Allegro była oryginalna przepływka do 320d 150KM Boscha za bodajże 630zł.

Ale musisz sprawdzić numery. Tak czy siak warto najpierw zadzwonić/podjechać do Boscha.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Nie sprawdzałem fizycznie ale według OEM mam numer 13627787076, na allegro jest parę zamienników ale mówicie, że nie warto.... może spróbować w końcu dwie paki to nie sześć, najwyżej będzie dwieście drożej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.