Skocz do zawartości

oprnik wentylatora klimy


ketyso

Rekomendowane odpowiedzi

witam, czy ktoś z was wie jaką oporność ma opornik który jest przy wiatraku od chłodnicy klimatyzacji,znajduje się on przy wiatraku z przodu przed chł.klimy,opornik ten jest firmy BOSCH wiem że zakładany był też SIEMENS ale jaka między nimi różnica?opornik jest walnięty i wiatrak nie działa po włączeniu klimy na 1 biegu dopiro póżniej załącza na 2.taki opornik w ASO kosztuje prawie 100zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbys sie odezwać do Marcin750 BMW Klub Polska, on kiedyś opisywał jak wymienić ten rezystorek z kupionych z w sklepie za 20 zł oporniczków i jak je połaczyć. U siebie to zrobił i podobno super chodziło. Ale zanim zaczniesz sprawdzac oporniczek sprawdz przekaźniki klimy. U mnie nie chodził pierwszy bieg bo przekaźnik się wyjarał. U mnie dwa przekaźniki są to wentylatora klimy, na pierwszy bieg i na drugi bieg wentylatora klimy. jak nie znajdziesz ktore to to zrobie zdjecie puszki z przekaxnikami. Jak znajdziesz je to zamień miejscami jak wentylator nie ruszy to faktycznie oporniczek do wymiany.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, czy ktoś z was wie jaką oporność ma opornik który jest przy wiatraku od chłodnicy klimatyzacji,znajduje się on przy wiatraku z przodu przed chł.klimy,opornik ten jest firmy BOSCH wiem że zakładany był też SIEMENS ale jaka między nimi różnica?opornik jest walnięty i wiatrak nie działa po włączeniu klimy na 1 biegu dopiro póżniej załącza na 2.taki opornik w ASO kosztuje prawie 100zł

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=2523&highlight=opornik&sid=c7d812bfbef226c0298120928aaea8c3

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2973&start=22

 

:)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja sobie kupiłem 2 oporniki 50W po 1 ohm każdy ( razem 60 zł. ) + radiator ( 10 zł. ). Przykleiłem do niego na siliconie te rezystory połączone równolegle i dodatkowo przykręciłem na śrubach. Całość zamocowałem do obejmy, gdzie był poprzedni ( bosh ), który z resztą się rozsypał przy demontażu - tak był przegrzany. Teraz cały radiator jest zaledwie letni i mam pewność, że nie ma już szansy, żeby się spaliły.

 

Na takim oryginalnym oporniku odkłada się moc ok. 80W, więc bez radiatora on MUSI się przepalić po niedługim czasie !!!!!

 

Polecam takie rozwiązanie, jeśli chcecie mieć z tym spokój na zawsze :)

 

pozdrawiam - Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie kupiłem 2 oporniki 50W po 1 ohm każdy ( razem 60 zł. ) + radiator ( 10 zł. ). Przykleiłem do niego na siliconie te rezystory połączone równolegle i dodatkowo przykręciłem na śrubach. Całość zamocowałem do obejmy, gdzie był poprzedni ( bosh ), który z resztą się rozsypał przy demontażu - tak był przegrzany. Teraz cały radiator jest zaledwie letni i mam pewność, że nie ma już szansy, żeby się spaliły.

 

Na takim oryginalnym oporniku odkłada się moc ok. 80W, więc bez radiatora on MUSI się przepalić po niedługim czasie !!!!!

 

Polecam takie rozwiązanie, jeśli chcecie mieć z tym spokój na zawsze :)

 

pozdrawiam - Tomek

 

Na wolumenie ostatnio widzialem rezystory z demontazu jakichs

przemyslowych urzadzen - to byly ceramiczne oporniki od razu z

przyklejonym radiatorem. Z tego co pamietam wystepowaly

w wartoscich typu 0.8, 1.2 i 2.2 ohm, znamionowej mocy nie znam

ale "na oko" mogly wydzielic nawet do stu watow. Gosc chcial po

dychu za nie

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka...

juz o tym piosalem ale wiele sie nie dowiedzialem.

chodzi o to ze wywala mi bezpiecznik od wentylatora jak telko wlacze klime. wiatrak kreci sie lekko.

 

co to moze byc??

czy mozna go jakos sprawdzic podlanczajac "na krutko"??

a i czy musze zwalac "caly" przod zeby sie do niego dobrac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka...

juz o tym piosalem ale wiele sie nie dowiedzialem.

chodzi o to ze wywala mi bezpiecznik od wentylatora jak telko wlacze klime. wiatrak kreci sie lekko.

 

co to moze byc??

czy mozna go jakos sprawdzic podlanczajac "na krutko"??

a i czy musze zwalac "caly" przod zeby sie do niego dobrac??

 

wywala caly czas czy od czasu do czasu?

jesli zawsze, to gdzies jest zwarcie, jesli od czasu do czasu to albo

chwilowe przywarcie gdzies do masy albo za duzy prad - trzeba by

zamaist bezpiecznika wlaczyc amperomierz i sprawdzic

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
więc tak:kupiłem dwa oporniki 1.2ohm 50W i połączyłem je równolegle ze sobą podpiełem pod kabelek od wentylatora zalączyłem klime i tu pojawia się problem brak napięcia na tym kabelku od 1szego biegu wentylatora,po wypięciu kabelków od czujnika który jest w chłodnicy wody i zwarciu na 1szy bieg napięcie się pojawia i wentylator się załącza,przy zwarciu 2go biegu też jest ok więc instalacja do opornika jest w porządku czy może być uszkodzony ten czujnik i jak go sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a prawdziłeś przekaźnik od pierwszego biegu wentylatora klimy???? Z tego co wiem, i tak jest u mnie to pierwszy bieg nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. jak sprężarka się kręci to i wentylator na 1 szym biegu nie zależnie od temperatury w układzie chłodzenia

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj Barto, sprawdź najpierw przekaźniki (w czarnej puszcze przed lewym mocowaniem McPersona).

 

Jak zewrzesz im przewodem styki (zerknij na obudowie przekaźnika) to się dowiesz...

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie te przekaźniki to dwa szare w drugim rzędzie (licząc od błotnika) patrząc na lewy błotnik protopadle. Są one koło siebie, skoro drugi bieg ci się włącza to zamień miejscami te przekaźniki i wtedy zrób probe czy wentylator będzie ci się załączał.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie te przekaźniki to dwa szare w drugim rzędzie (licząc od błotnika) patrząc na lewy błotnik protopadle. Są one koło siebie, skoro drugi bieg ci się włącza to zamień miejscami te przekaźniki i wtedy zrób probe czy wentylator będzie ci się załączał.

 

Chcesz powiedzieć, że nie masz tych dwóch przekaników w osobnej puszcze (nie tej z bezpiecznikami i pozostałymi przekanikami)?

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiana przekażników nic nie dała dalej nie mam napięcia na 1 biegu,tylko co ma wspólnego ten czujnik w chłodnicy skoro jak zewre kabelki to napięcie się pojawia i jest 1 bieg natomiast jak zewre następne dwa to jest 2 bieg,po odpięciu wtyczki od tego czujnika wskażnik w zegarach nadal pokazuje mi temperature???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.