Skocz do zawartości

525TDS M51 ogrzewanie- problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Na temat ogrzewania znalazłem tylko to http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=93635&highlight=e34+ogrzewanie

 

Dzisiaj zauważyłem że nie działa mi lewa strefa ogrzewania.

Po prawej stronie nawiew na szyby, na pasażera i na nogi działa poprawnie (leci gorące powietrze).

Lewa strona umarła, pokrętło ustawione na 24 st. a powietrze w porównaniu do prawej strony dużo zimniejsze. (letnie)

Nie jest bardzo zimne ale napewno nie jest to ustawiona temperatura.

 

Co mogło się uszkodzić?

Od czego zacząć?

 

Pozdro

Edytowane przez bosy
003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
nikt nie pomoże? :(
003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dziękuje bardzo za pomoc :evil:

Widocznie trudny temat.

 

Pozdro

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wydaje mi się że to sprawa elektrozaworów,lub jeżyk przy pokrętle.

 

Sprawdzałem wężyki przy elektrozawarach i wszystkie są gorące.

003.jpg
Opublikowano

Wykrec elektrozawory z auta i zobacz, czy nie zerwaly sie druciki doprowadzajace prad do cewki. Jesli trzeba, to je zlutuj i powinno dzialac. Druga rzecza (do sprawdzenia w 1 kolejnosci) jest panel sterowania nagrzewnica - moze umarl potencjometr.

 

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wykrec elektrozawory z auta i zobacz, czy nie zerwaly sie druciki doprowadzajace prad do cewki. Jesli trzeba, to je zlutuj i powinno dzialac. Druga rzecza (do sprawdzenia w 1 kolejnosci) jest panel sterowania nagrzewnica - moze umarl potencjometr.

 

 

Pozdrawiam

 

Ostatnio sprawdzałem co sie dzieje jak kręcę pokrętłem.

 

Jeżeli skręce lewe pokrętło na 18 st. to z lewej i z prawej srtony leci zimne powietrze.

Jak przekręcelewe pokrętło na 26 st. to ciepłe powietre leci tylko z prawej strony. :jawdrop: , z lewej nadal leci zimne powietrze.

 

Przy lewym pokrętle ustawionym na 26 st., prawym pokrętłem nie da się zmniejszyć temperatury.

Skręcam prawe pokrętło na 18 st. i nic się nie dzieje, dalej leci ciepłe. :worried:

 

Czy rozebranie i wyczyszczenie elektrozaworów jest trudne??

Na co trzeba zwrócić uwagę??

Jak mogę sprawdzić potencjometry??

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano
Jest w panelu klimatronika czujnik temperatury (za ta kratka w panelu) u mnie jak padł objawy były troche inne bo grzanie albo chodziło na max albo wogóle, wymiana nie jest droga musisz rozebrać panel i go wylutować wziaść do sklepu i powinni Ci dobrać taki sam, u mnie pomogło po wymianie,
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest w panelu klimatronika czujnik temperatury (za ta kratka w panelu) u mnie jak padł objawy były troche inne bo grzanie albo chodziło na max albo wogóle, wymiana nie jest droga musisz rozebrać panel i go wylutować wziaść do sklepu i powinni Ci dobrać taki sam, u mnie pomogło po wymianie,

 

W temacie jaki mam w linku (pierwszy post) przeczytałem że czujnik temperatury wew. jest gdzieś przy pedałach pod tapicerką.

 

To w końcu gdzie on jest?

Myślisz że to może być wina czujnika?

Jak by nie działał to chyba problem by był w dwóch strefach.

Może to potencjometr, tak jak napisał kolega wyżej?

003.jpg
Opublikowano
Jest w panelu tak jak opisałem i w tunelach pod tapicerka koło pedałów, najprostszą metodą wyeliminowania całego panelu byłoby podmienić go z kims kto ma taki sam, wyeliminujesz w ten sposób przynajmniej sam panel,
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano

Czy rozebranie i wyczyszczenie elektrozaworów jest trudne??

Na co trzeba zwrócić uwagę??

Pozdrawiam

 

Musisz zakupic plyn chlodniczy, zaopatrzyc sie w 2 klucze francuskie (do zasisniecia 2 wezy) i podreczny kpl kluczy oraz przybory do lutowania. Mnie ta zabawa zajela jakies 2 godzinki. Zarowy rozkrecamy i czuscimy cylindry. Nastepnie sprawdzamy, czy zwoje cewek maja polaczenie z podstawa. Na pewno sobie poradzisz.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj zauważyłem że już słabiej dmucha z lewej strefy.

Rozkręcam na 4 i z prawej strony dmucha jak zawsze, a z lewej bardzo słabo.

Za kilka dni wezmę się za to, ale do tego czasu może jeszcze ktoś cos podpowie.

 

Czytałem troche o opornicy, ale nie znalazłem gdzie znajduje się w E34.

Czy ktos wie gdzie się znajduje i czy w moim przypadku to ona jest przyczyną usterki?

 

Pozdro

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

U mnie chyba nie ma czegoś takiego jak opornica (jeż).

Jeż chyba występuje tylko w klimatroniku, a u mnie klima jest manualna.

 

Zauważyłem jeszcze jedno że jak chodzi klima, to nawiew na 4 jest dobrze wyczuwalny (mocno dmucha).

Jak tylko wyłącze klime i puszczam ciepłe powietrze, to siła nawiewu się zmniejsza a nadal jest na 4.

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest opornik/rezystor który odpowiada za biegi dmuchawy 1.2.3.4.

 

Ale u mnie zmina biegów jest w porządku.

Dmuchawę słychać na kążdym biegu inaczej (od 1 w górę coraz bardziej).

Dziwi mnie tylko że zmiana tempreatury powoduje zmianę siły nadmuchu.

(tak jak opisałem wyżej)

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przed chwilą wróciłem od mechanika.

Diagnoza padła na elektrozawory.

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

 

Pozdro

003.jpg
  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam.

 

Diagnoza mechanika okazała się trafna.

W sobotę wymontowałem elektrozawory.

Niestety były w takim stanie, że kwalifikowały sie tylko do wymiany.

Kupiłem używane na giełdzie, zamontowałem i wszystko działa :cool2: .

Łączny koszt naprawy to 100zł (za zawory) plus parę piwek. :D

 

Pozdro

003.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, ostatnio problem ogrzewania dopadł mnie, problem wygląda tak: po odpaleniu rano samochodu z nawiewu słychać buczenie i wiatrak nie może ruszyć chodzi tylko na maksymalnym ustawieniu, buczenie ustaje po rozgrzaniu silnika, niestety tu pojawa się drugi problem, wnetrze bardzo wolno się nagrzewa, mimo ze temperatura silnika jest w pionie, tak jakby nie otwierały sie klapki w obudowie nagrzewnicy, dzieje się tak w pozycji auto i w ustawieniu na szybę twarz i nogi (mam klimatronik), wczesniej w pozycji auto słychać było jak otwierały się klapy w obudowie nagrzewnicy podczas zmiany temp na pokretłach, teraz otwierają sie tylko po przejsciu z 16 stopni i pozniej cisza, elektrozawory są raczej sprawne ponieważ węze idace do nagrzewnicy sa ciepłe, co może być przyczyną? Jeż - jeżeli tak to gdzie się znajduje? Czekam na wszelkie sugestie ponieważ idzie umarznąć w aucie ;)
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano

m-system

 

jez jest w manualnej klimie...natomiast w klimatroniku jest miecz...zarowno miecz jak i jez sluzy tylko do regulacji obrotow silnika dmuchawy

  • 2 lata później...
Opublikowano
a gdzie są te elektrozawory i co jest sterowane tym kółkiem na nawiewie ciepłe zimne mam klimę ręczną dopiero kupiłem e34 i nie działa mi kila rzeczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.