Skocz do zawartości

Kolejność kabli wysokiego napięcia w M40 318i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mój problem polega na tym, że wczoraj rano chciałem jechać do pracy, wsiadłem do autka i... rozrusznik kręci a on ani nie myśli załapać. Sprawdziłem pompkę paliwa - pracuje, filtr - czysty, wymieniłem świece i kable WN i tu tkwi problem wyjąłem bez pomyślunku wszystkie i teraz nie wiem w jakiej kolejności je założyć. Jak ktoś może pomóc, to bardzo prosiłbym o podanie kolejności!

Dzięki

Opublikowano

Dzięki sGARY za szybką odpowiedź na moje pytanie! Wczoraj pomyślałem że na kopułce właśnie powinny być takie dane, ale jak ją wykręciłem to nie zobaczyłem żadnych numerów. Może to przez kiepskie światło w garażu!

Po pracy sprawdzę raz jeszcze, może uda się odnaleźć!

Pozdrawiam

Opublikowano
Zdejmij tą czarną osłonkę... Te trzy śrubki można rękoma wykręcić z kopułki ciągnąc je delikatnie do siebie i wykręcając... Dalej na samej kopułce zaraz nad gniazdami kabli masz numerki :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Niestety na rozdzielaczu oprócz napisu Made in Italy (brrrrrr....) nie znalazłem żadnych oznaczeń! Stwierdzam więc ze tylko oryginalne są ponumerowane! Ale metodą prób i błędów udało się jakoś założyć te kable i wczoraj z pierwszego odpalił na benzynie! Lecz to co zrobił dzisiaj rano jak chciałem jechać do roboty... ech... szkoda słów! Znów to samo-na benzynie nie chciał załapać , a na gazie bez problemów odpalił. Jak tylko odpaliłem na gazie i przełączyłem na benzynkę to zakrztusił się troszkę ale pracował. Jak go delikatnie rozgrzałem i chciałem raz jeszcze odpalić, to znów to samo, czyli rozrusznik kręci jak oszalały a autko nie pali. Co to może być? Koledzy pomóżcie bo już nie mam siły na niego! Mam te autko od maja tego roku i jak do tej pory (oprócz wizyty u Andrzeja w Aleksandrowie Łódzkim) spisywał się rewelacyjnie! HELP ME! Może ktoś miał już podobny problem z odpalaniem!
Opublikowano
Dodam jeszcze, że jak jechałem do pracy to silnik pracował normalnie, ładnie się wkręcał, obroty biegu jałowego nie falują, czyli na pierwszy rzut oka wszystko OK. Ale czemu nie chce odpalać na benzynce? Ot zagadka!
Opublikowano
Tak dla potomnych, i gdyby ktoś kiedykolwiek miał problem z kolejnością tych kabli (bo na nieoryginalnym rozdzielaczu nie ma rozpiski w jakiej kolejności mocować przewody WN) to sprawa ma się tak (patrząc od góry rozdzielacza): 1 - cylinder pierwszy (kabel najdłuższy), 2 - cylinder trzeci, 3- cewka, 4 - cylinder drugi; 5 - cylinder czwarty (kabel najkrótszy z czujnikiem). Mam tak u siebie i wszystko działa . Pozdrawiam
Opublikowano
Tak dla potomnych, i gdyby ktoś kiedykolwiek miał problem z kolejnością tych kabli (bo na nieoryginalnym rozdzielaczu nie ma rozpiski w jakiej kolejności mocować przewody WN) to sprawa ma się tak (patrząc od góry rozdzielacza): 1 - cylinder pierwszy (kabel najdłuższy), 2 - cylinder trzeci, 3- cewka, 4 - cylinder drugi; 5 - cylinder czwarty (kabel najkrótszy z czujnikiem). Mam tak u siebie i wszystko działa . Pozdrawiam

 

Trochę dziwne, ale u mnie przewód z czujnikiem wg twojej rozpiski mam na pierwszym cylindrze. Dodam że silnik się sprawuje b. dobrze(teżM40). Chyba że miejsce czujnika nie ma znaczenia.

Opublikowano

Co do czujnika to na starych kablach był umieszczony na tym najkrótszym przewodzie więc tutaj nic nie zmieniałem i na nowym kablu też założyłem na najkrótszy.

 

Co do filtra paliwa, to jak nie mogłem odpalić autka to wyjąłem filtr i całą benzynkę która sie w nim znajdowała spuściłem do butelki i w benzynce nie pływał zaden paproch czy inne ciało obce; dodatkowo przedmuchałem filtr i nie napotkałem zadnych oporów (powietrze swobodnie wydostało się drugą stroną) wraz z resztkami benzyny. Dlatego stwierdziłem ze filtr jest czysty i zostawiłem go w spokoju.

 

Co do odpalania porannego na benzynce to od zeszłego piątku (kiedy to nie chciał z rana załapać i odpaliłem go na LPG) do dnia dzisiejszego problem znikł i znów ładnie pali z rana i w ciągu dnia na benzynie!

 

Tylko zastanawiam się co mu mogło dolegac wtedy jak nie chciał załapać: wymieniłem świece i przewody WN (tak profilaktycznie bo nie wiedziałem kiedy wcześniej były wymieniane), wyczyściłem czujnik obrotów wału , rozkręciłem rozdzielacz i przetarłem go troszkę bo tak jakby zakurzony był. I jak poskładałem wszystko do kupy to odpalił z pierwszego obrotu, ale na drugi dzień z rana znowu nie chciał załapać (odpaliłem na LPG). Od piątkowego ranka problem się nie pojawił więcej, wszystko wróciło do normy, pali z pierwszego obrotu jak wcześniej, moc odczuwalna nie uległa zmianie i dlatego nie mam zielonego pojęcia co mu wtedy mogło dolegać???

 

Mam w planach zrobić nim jeszcze kilkadziesiąt kilometrów i udać się na komputer i zobaczyć czy nie ma błędów!!!

Opublikowano
bo jak kupujesz sentecha u jakiegos przedstawiciela lub kogos kto handluje przewodami to musisz poprosic zeby jedna koncówka była nie zarobiona.nakładasz czujnik i dajesz do zarobienia.a tak to sprzedają całe z koncówkami.wiem ze ngk robi z odkrecaną jedną koncówka na czujnik
///M40pwr
Opublikowano
Ja kupuję Janmory już od paru lat, może nie są one najwyższych lotów ale i nie są złe. A w tych nie jest problem założyć czujnik. Wystarczy tylko odkręcić fajkę, założyć impulsator (jak to w życiu, trzeba posmarować ;) ), obciąć parę mm przewodu i wkręcić z powrotem fajkę. Tą operację przewiduje nawet sam producent i daje instrukcje do nich dodatkowo, czyli to co ja napisałem.
Opublikowano

Teraz włożyłem do autka JANMOR, bo tylko takie w sklepie były i na razie jest OK! Wcześniej założone były CHAMPIONA! W opakowaniu była nawet instrukcja jak założyć ten czujnik, więc montaż zajął mi kilkadziesiąt sekund!

 

Co do problemu na którym przewodzie ma się znajdować ten czujnik, to ja mam na najkrótszym, kolega robcio.k ma na najdłuższym i wszystko działa zarówno u mnie jak i u kolegi, więc śmiem twierdzić że jest to bez różnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.