Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Gość roland

Rekomendowane odpowiedzi

 

Kreatormocy.pl :duh: to, jak wieść gminna niesie, spece od Excela i podrasowywania wykresów. Za bardzo bym w ich grafiki nie wierzył i od razu pojechał zweryfikować w normalnej firmie, np. w Ecuperfomance.

 

Moc to chyba ostatnia rzecz, którą bym poprawiał. Chyba że komuś zależy na objechaniu najmocniejszego SUV Porsche na prostej. Ale chyba takie osoby w ogóle nie biorą Z4 pod uwagę.

 

Tak, tamta przeróbka LSD to był rzeczywiście fajny pomysł - Polak potrafi. :cool2:

 

Co do zawiechy - może żyję w alternatywnej rzeczywistości, ale naprawdę niezbyt rozumiem naszego psioczenia na "polskie drogi" (zwłaszcza w porównaniu z drogami UK). OK, osiem lat temu w Warszawie były ultra-dziury. Przez cztery lata poprzedniego samochodu i obecnie Z4 nie robiłem nic z zawiechą ani też nie wpadłem kołem w większą dziurę. Może jeżdżę tylko po W-wie, po obwodnicy, po nowych krętych drogach i ew. autostradą na zachód czy nad morze, ale "polskie dziury" już dawno wypadły z mojej świadomości. Pewnie wycieczka w jakiś region zmieniłaby moje podejście. :naughty: W każdym razie, po 80K (mój egzemplarz od nowości jeździł po Warszawie, pół roku po bardziej wyboistym Krakowie) sprawność amortyzatorów bez problemu, stabilizatory proste, wahacze git, gumy jeszcze nie kwalifikują się do wymiany. Wymieniane były tylko sprężyny z przodu - poprzedni właściciel wpadł w dziurę w Krakowie. Wadą fabryczną były pękające sprężyny z tyłu, zwłaszcza przed liftem, ale u mnie jeszcze są OEM - obiecuję sobie Eibach, jeśli coś pęknie.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czyli N52 nie jest na wtrysku bezpośrednim jeszcze?

Pogadam jeszcze z Grześkiem z GCars co można ew uzyskać, zna się na rzeczy, robił mi już 320d i duuużo innych BMW z forum :)

 

Hm..takie pyt: czy jest tu uczucie "braku dołu"? raczej tak w wolnossącym, w dieslu od 1800 daje kopa niezłego dość. Ogółem jak z elastycznością tego silnika? Jeździłem modzonym Chargerem SRT8, ponad 5oo koni, i do 2k się nic nie działo a potem uderzenie mocy :norty: Może mam złe nawyki z diesla :oops:

 

Bawiłeś się może, jeśli chodzi o dźwięk, z tym sound generator czy Tobie akurat odpowiada? :)

Ja bym chciał może więcej basu z niego wyciągnąć jeśli by chodziło o przeróbkę wydechu, może w MG-Motorsport.

 

Masz ładną felgę, 18"? Jaki wzór to jest?

Czemu biorę Z4 pod uwagę: dobre R6 3.0 manual RWD przy masie 14oo kg + ROADSTER. Jeździ świetnie, wygląda, brzmi też dobrze :cool2:

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1300 kg.

 

Tak, N52 ma jeszcze "normalne" wtryski.

 

Wyciągałem gąbkę tylko od strony silnika i po jakimś czasie wsadziłem z powrotem.

 

Szczerze mówiąc, z diesli jeździłem tylko "Mondeło" i Renault Modus :duh: , więc mam marne porównanie. Z kolei żadnym silnikiem benzynowym nie deptałem na niskich z obawy o panewki itp. Z rzędową sześciocylindrówką jest podobnie jak z V6 - przy czym 3.0si dzięki valvetronic ma naprawdę szerokie pasmo. Pełny moment dostępny jest już nisko i ciągnie do samej góry. Może nie ma przez to nigdzie nagłego "kopa" jak w Integrze :twisted: , ale od 3k+ do końca ciągnie tak samo. Nie zdycha pod redline, co najważniejsze. Idzie aksamitnie równo.

 

Z4 to samochód z pewną nadwyżką mocy/momentu, zwłaszcza do pewnych prędkości. Tę nadwyżkę trzeba opanować. Stąd tak upieram się, że mody 'silnikowe' dopiero na końcu.

 

Moje obecne felgi to MAK Munchen z 2013, zaprojektowane dla BMW. Dane te same co OEM (9 cali zamiast 8.5 na tył, ale opony te same), tylko bardziej agresywny offset. Można było i bardziej, ale nie chciałem aż tak bardzo wystawać za OEM. Waga taka sama, co OEM (mierzyłem na wadze).

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O konstrukcji n52 mozesz poczytac chocby na wikipedii - na swoje czasy byl to silnik bardzo zaawansowany technicznie, a przez to mocno nieulepszalny - nie ma zadnych sensownych projektow turbienia ani kompresorowania go - jesli potrzebujesz wiecej mocy kul eMke..

 

Co do modyfikacji sound generatora - mozesz wyjac jedna lub wszystkie gabki, ale jedyne co uzyskasz to wiecej halasu we wnetrzu, bo tak dziala soundgen.

 

Natomiast jesli chodzi o wydech to ja nie jestem specjalnym zwolennikiem modyfikacji w domowym/warsztatowych za male pieniadze - do rze zrobiony wydech na zamowienie kosztuje worek pieniedzy..

Natomiast z oferty aftermarketowej warte rozwazenia sa supersprint i eisenmann, ale to tez nie sa male koszty..

 

Generalnie ja jezdzac swoja Zetka przez 3 lata nie znalazlem uzasadnienia dla modyfikacji dolotu i wydechu - zyski mocy beda tak male ze nieodczuwalne, a niewydane pieniadze lepiej wydac na cos co naprawde zrobi roznice - zawieszenie lub hamulce.

 

Seryjne z4 3.0si se (czyli nie sport) prowadzi sie raczej jak amerykanski cruiser niz samochod sportowy.

Zawieszenie sport poprawia sytuacje, natomiast dalej, poza ogromna twardoscia, szalu nie ma.

Ja od roku pomykam na gwincie i roznica w prowadzeniu jest kolosalna - w koncu samochod jest szybkim precyzyjnym polykaczem zakretow, ale pod jednym warunkiem - zostajesz przy seryjnych 17" - na 18" jezdzi sie zupelnie inaczej - duzo wieksza stabilnosc na zakretach okupujesz zmnienszeniem zdolnosci do szybkiej zmiany kierunkow, meka w koleinach oraz gorszym czuciem kiedy opony straca przyczepnosc.

 

Tyle ode mnie, jakbys chcial wiedziec cos jeszcze, pytaj smialo

 

TapaTalking

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://fastestlaps.com/cars/bmw_z4_30si.html

1385? :)

 

Co do mocy/momentu - ja nie mówię, że będzie to pierwsze co zrobię, po prostu orientacyjnie pytam czy z N52 da się coś wykrzesać bo nie znam w ogóle tego silnika, interesowałem się 320/330/335d oraz 335i odnośnie przyrostów, po prostu jestem ciekaw gdyby mi sie kiedyś-tam zachciało dłubnąć lekko. :)

Pierwsze co zrobię to nerka czarny połysk przód, nie trawię tych srebrnych :evil:

 

Ładne to koło, ładnie leżą na Z4 też s 313 i te od M6.

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mierzą wagę na sucho, niektórzy z płynami - coupe jest z 20 kg cięższe ze względu na dach. Niemniej ten rząd wielkości - 1320-1380.

 

Kolega od szpery założył też lekkie felgi OZ - jakieś 4kg mniej na koło.

 

Srebrne nerki były w 3.0si - o ile przy stratus grey i srebrnych felgach w miarę pasują, to np. przy czerwonym kolorze wyglądają od czapy. Nerki są na szczęście na "wcisk" i to żaden problem. Nie ma do kupować tanich z ebay - złazi lakier.

 

McKoval ma rację - na tor to chyba jednak 17" i ten sam rozmiar na wszystkie opony. Przy szerszych oponach z tyłu w zestawie 18" pojazd robi się podsterowny. Nadal masz jednak możliwość wprowadzenie samochodu w rotację. U mnie problem z koleinami znikł po wywaleniu runflatów - choć może nie miałem okazji zapinać po prawdziwych koleinach.

Edytowane przez corsaire77
20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eisenmann całkiem ładnie brzmi :) Ale pewni z 5-8k będzie kosztować :cry2:

 

Okleić dobrą folią można. Ja w e90 mam czarny chrom, 5oo zł ale na razie trzymają się dzielnie :)

Tak na srebrnym/szarym ok, ale np dla mnie osobiście na czarnym/czerwonym/niebieskim nie.

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poprzedni właściciel założył podwójny wydech supersprinta i muszę stwierdzić ,że auto pieknie "mruczy" , szczególnie na niskich obrotach dźwięk jest basowy a potem cichnie, także można spokojnie nad morze/ w góry pojechać i nie miec bólu głowy. Do tego jednak trzeba przenieść akumulator spod podłogi do wnęki bagażnika i niestety bagażnik tym samym trochę się zmniejsza. Ale pomimo tego i tak uważam ,że spokojnie torby dla 2 osób się zmieszczą - zawsze można kupić zestaw toreb dedykowanych do tego modelu, np. http://www.roadtripluggage.com/servlet/the-50/BMW-Z4-Luggage-Bags/Detail

 

Odnośnie dachu będę niedlugo impregnował dach preparatem BMW to opisze swoje wrażenia, KroSmaN wrzucił filmik po impregnacji:

viewtopic.php?f=80&t=236308

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shawn, jeździsz też zimą Zetką? jak tak, opisz wrażenia :)

 

Ja dopiero co kupiłem zetkę (miesiąc temu), ale zimą nie zamierzam jeździć, zetka będzie stała w garażu. Na codzień mam bardziej "wygodne" autko - mondeo :).

 

Kiedyś miałem innego roadstera - mazde mx-5 ktorą użytkowałem przez caly rok i nie było problemu z miękkim dachem (auto bardzo szybko się nagrzewało), niemniej po jednym sezonie dla własnego spokoju kupiłem hardtopa i wtedy już nie było obawy o grad/ snieg/ etc.

Nie ma co porównywać jazdy mx-5 (115 KM) a z4 (231 KM) ,ale mazdą (też zresztą tylnonapędową) w zimie jeździłem w miarę ostrożnie, głównie z powodu braku systemów bezpieczeństwa (nie miało ani ABS ani ESP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz e90 320d po chipie na 400nm więc na śniegu teoretycznie powinien tańczyć, praktycznie jeździ się dobrze, tylko z głową :)

No właśnie najbardziej chodzi mi o sam dach, a hard top do Z4 to chyba grube tysie dodatkowo i przeróbki...

A jak było ze szczelnością itd soft topu w MX5?

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do harda musisz mieć zaczepy . czasem z fabryki tak wychodziły. W VINie jest zakodowane czy był tak fabrycznie przygotowany.

Ja jeździłem tą zimę i z miekkim dachem nie było problemów (ciepło i sucho), nawet jak zamarzł to zasada jest taka - nie dotykać :nienie:

miałem taki pokrowiec, który osłaniał tylko dach jak ją zostawiałem na dłużej pod chmurką.

Osobiście stwiedziłem, że nawet jak po 2,3,4 sezonach coś się z nim w zimę stanie, to taniej go wymienić niż (w moim przypadku) montować zaczepy i kupować harda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgniły mechanizm niestety był zmorą Z4. Głównie przez zapchane odpływy, które należy czyścić. Poprawiło się to trochę po lifcie, ale jeśli ktoś nie dbał, to nie kwestia czy, ale kiedy się zepsuje.

 

A, zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy. Po lifcie rdzewieją przeciwmgłowe. Nagminnie i prawie wszystkie - większość samochodów w ogłoszeniach ma zaparowane. Jedni wywalają i malują/uszczelniają na nowo, jedni wstawiają nowe (z różnym efektem); można wstawić DRLs jak ja.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O miekki dach trzeba dbać - impregnat przynajmniej raz do roku powinien pomóc (dlatego jak tylko zrobi się ciepło impregnuje dach zetki).

 

Mx-5 miał dach winylowy, zetka ma materiał więc inna bajka. W zimie w mocne mrozy/opady przykrywałem miękki dach mx-5 dodatkową osloną. Nie było jednak problemów ze szczelnością chociaż dach miał swoje lata (ponad 10) i był w paru miejscach poprzecierany. Tak jak pisze KroSmaN - poniżej pewnej temperatury nie otwierać dachu.

Hardtop fajna sprawa jak sie jeździ cały rok, do mx-5 kosztował mnie 1800 PLN.

 

Odnośnie czyszczenia odpływów link: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=392458

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałem się bliżej 3.0si z N52 i szczerze...różowo to nie wygląda....

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567&sid=3651596e941247df540605dad341e690

 

Problem z głowicami, popychaczami, tłoki... ogółem nie wiadomo na jakie się auto trafi używane a mogą być potem kłopoty. Nie wiem czy się na to zdecyduję, może na starsze M54, które ma zdecydowanie mniej problemów, choć oferuje troszkę gorsze osiągi.

 

Wie ktoś orientacyjnie może ile kosztuje nowy dach do Zetki? orientacyjnie, gdyby był w kiepskim stanie i trzeba byłoby wymieniać razem z mechanizmem.

A, i czy można dołożyć kierę wielofunkcyjną i podpiąć, żeby działała ok? Bo może się trafić egzemplarz bez a zależy mi na takiej.

 

Dzięki za odp wszystkim, jak ktoś ma jeszcze coś wartego uwagi do dodania to proszę śmiało :)

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Śledzę forum od dłuższego czasu i chyba to najlepsze miejsce na ten post.

 

Szukam BMW Z4 E85 z silnikiem 3.0 w kolorze czerwonym, czarnym lub najlepiej szarym. Poluje już jakiś czas, niestety bezowocnie.

Jeśli jest tu ktoś kto jest w stanie pomóc mi urzeczywistnić moje marzenia o tym pięknym kabriolecie rad będę wielce za wszelkie wskazówki.

 

Mały update:

Szukam samochodu który nie miał bliskiego spotkania z przeszkodą przy dużej prędkości i nie jest w tak idealnym stanie jak z ogłoszenia poniżej. Podaje przykład z ostatniej chwili:

 

Link do ogłoszenia:

http://otomoto.pl/bmw-z4-3-0-stan-idealny-alufelgi-m-18-C32867482.html

 

http://static.pokazywarka.pl/i/2863395/625831/bite.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, można robić retrofit kierownicy czy tempomatu.

 

Jeśli trafisz egzemplarz z usterką popychaczy (z reguly mało i ospale jezdżony, wychodzi to przy ok 80K) to sama ich wymiana z reguły nie pomaga - a nowa wersja kompletnej głowicy to już spory wydatek.

 

Zresztą jak w m54 wpadnie Ci DISA do środka, to jeszcze drożej.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dopiero głowica pomaga = 10k około... Sam dobry olej, Motul czy Miller's nie pomoże do końca, będzie po prostu trochę lepiej i nie powinno być stukania...

W M54 można profilaktycznie DISA zmienić, sam element nie jest przesadnie drogi a chyba spokój jest... Odnośnie M54, do tego filtr paliwa co 60-100k mil, sensory O2 co 100k mil, świece co 60k mil, sensor masowego przepływu powietrza MAF (czyszczenie).

Fajny temat o M54

https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=421650

Chyba więcej typowym/konkretnych usterek odnośnie M54 nie znalazłem, jakby ktoś coś jeszcze wiedział pisać śmiało :)

 

A, ktoś mi powie o co konkretnie chodzi z tym VANOS issue ? Bo tak właściwie nie wiem co to się psuje... :evil:

 

 

Chciałem celować coś około 2oo6 z si ale świadomość takich problemów chyba mnie przeraża trochę, szczególnie, że auto chcę zostawić na około 5lat. Myślałem, czy by nie pojeździć ze 3 lata i potem celować w e89 z początków produkcji, ale jest dość ciężkie i bagażnik po złożeniu nie ma nawet 200l :duh:

 

Kierownica :cool2:

Edytowane przez Islindur
http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.