Skocz do zawartości

Złe wskazania na zegarach / liczniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam spory problem ze wskaźnikami. Generalnie nie działa temperatura cieczy oraz poziom paliwa.

1) Wskaźnik paliwa pokazuje głupoty - czasami pokazuje za duzy stan, ale zazwyczaj wskazówka leży i pali się kontrolka. Zauważyłem, że czasami jak samochod sie przechyli (np. wjazd pod gore) to wskazania moga się zmienić - ale nie dzieje się tak zawsze i nowe wskazanie poziomu też jest nieprawdziwe.

2) Wskazówka temperatury cieczy leży cały czas poniżej niebieskiego pola.

 

Po przekreceniu kluczyka w pierwszą pozycję zapalają się wszystkie kontrolki prawidłowo, do tego zaświeca się kontrolka rezerwy (czyli tak jak być powinno), ale nie zapala się za to czerwona kontrolka od temperatury cieczy (a powinna). Po odpalniu auta paliwo zazwyczaj zostane na 0 - świeci się kontrolka, przy wskaźniku temperatury zero reakcji. Podświetlenie wszystkich zegarów działa poprawnie. Zauważyłem, że nie działa test zegarów. Nie mam OBC. Po przytrzymaniu guzika do kasowania kilometrów przekręcam kluczyk, pokazuje się 'test 1', puszczam przycisk, na wyświetlaczu zegarow pojawiaja się znowu kilometry dzienne i przebieg. Jak zdołam przerzucic na 'test 2' to pokazują się inspekcja i oilservice, na dalszych pozycjach nic sie nie wyswietla oprócz kresek '-----'. Kupiłem nowe, identyczne zegary - sytuacja wyglada dokładnie tak samo. Problem występuje mniej więcej od czasu, gdy rozładował mi się akumulator - prądu było na tyle mało, że po kręceniu przez kilka sekund zdechł i już nie chiał ruszyć rozrusznikiem. Musiałem odpalić na pych, żeby pojechać po nowy. Paliwa miałem mało, więc świecąca się kontrolka nie wzbudziła moich podejrzeń, problem ze wskaźnikiem temperatury zauważyłem dopiero po kilku dniach jak musiałem przejechać więcej niż kilka kilometrów. Ale zepsucie zegarów łączyłbym właśnie z odpalaniem na pych lub wymianą akumulatora.

 

Panowie, podpowiedzcie coś.

 

No i jeszcze kilka pytań:

- czy czujnik wkręcony w zbiornik chłodnicy podaje informacje na zegary? które z trzech pinów we wtyczce zewrzeć, żeby zasumulować wysoką temperaturę płynu?

- jak sprawdzić przekaźniki związane z zegarami lub czujnikami paliwa i temperatury?

- czy uszkodzeniu mógł ulec uszkodzeniu (czy problemy,, które wymieniłem mogą na to wskazywać)? silnik niby pracuje ok, wszystko inne też.

- co warto sprawdzić jeszcze?

 

Dzięki wielkie za wszelkie sugestie!

Opublikowano
1) Wskaźnik paliwa pokazuje głupoty - czasami pokazuje za duzy stan, ale zazwyczaj wskazówka leży i pali się kontrolka. Zauważyłem, że czasami jak samochod sie przechyli (np. wjazd pod gore) to wskazania moga się zmienić - ale nie dzieje się tak zawsze i nowe wskazanie poziomu też jest nieprawdziwe.

Możliwe że pływak w baku...

 

Po przekreceniu kluczyka w pierwszą pozycję zapalają się wszystkie kontrolki prawidłowo, do tego zaświeca się kontrolka rezerwy (czyli tak jak być powinno), ale nie zapala się za to czerwona kontrolka od temperatury cieczy (a powinna).

Co do rezerwy-tak,powinna się świecić przy włączeniu elektroniki.Ale od temp.?Raczej nie...

 

Co do reszty jaj z zegarami-może coś z kompem?Brak prądu może mu zaszkodził i świruje.Albo wilgoć.

 

- czy czujnik wkręcony w zbiornik chłodnicy podaje informacje na zegary? które z trzech pinów we wtyczce zewrzeć, żeby zasumulować wysoką temperaturę płynu?

Chodzi Ci o zbiorniczek wyrównawczy?

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Możliwe że pływak w baku...

No właśnie musze tam zajrzeć, bo akurat pierwszy raz mi się zdarzyło jeździć na rezerwie - może jakiegoś syfu nałapał. Ale z drugiej strony dziwnym zbiegiem okoliczności padłby wskaźnik temperatury (z dużym przwdopodobieństwem w tym samym czasie)?

 

Co do rezerwy-tak,powinna się świecić przy włączeniu elektroniki.Ale od temp.?Raczej nie...

Wydaje mi się, że powinna się zapalić - żeby było wiadomo, że działa - tak samo jak kotrolka rezerwy. Z tego co pamietam to właśnie tak jest, ale może ktoś sprawdzi i zdementuje lub potwierdzi..

Co do reszty jaj z zegarami-może coś z kompem?Brak prądu może mu zaszkodził i świruje.Albo wilgoć.

Tego właśnie się obawiam. Wilgoć raczej nie, ale te jaja z prądem..

 

Chodzi Ci o zbiorniczek wyrównawczy?

dokładnie

Opublikowano

Witam

Moge potwierdzic bo przed chwila sprawdzilem ze powinna sie zapalic i kontrolka rezerwy i kontrolka temperatury. Niestety wiecej nie pomoge bo sie na tym nie znam. Ale na oko wyglada na to ze zegary dostaja bledne sygnaly. Ja bym szukal przy kostkach i kablach.

Pozdro

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
witam.u mnie po przekreceniu kluczyka w pierwsza pozycje dziala tylko licznik przebiegu i radio w drugiej dopiero wszystko i tak chyba powinno byc.

 

no tak tak, o to mi chodzilo ;)

 

dzięki panowie za zainteresowanie. jutro jadę do elektryka-prąd-nie-tyka. zobaczymy co wymyśli. ja jakies pierdoły posprawdzałem, ale nic mi się nie udało ustalić, a pływaków od paliwa to wogóle odkręcić nie mogłem. mam nadzieje, że jutro nie będzie trzeba worka złota zostawić :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.