Skocz do zawartości

DME 0 261 200 403 / 402


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

czy ktoś wie może czy do auta z oryginalnie zamontowanym sterownikiem 403 można podłączyć 402? Chodzi o to, że podejrzewam, że mój 403 jest uszkodzony, a na auto-szrocie znalazłem tylko 402 za 300 zł...

 

HELP :-)

Opublikowano

OK.. NA pudełku mam napisane Bosch Motronic 0 261 200 403...

 

Padał deszcz a autko stało sobie przez noc. Rano nie mogłem odpalić silnika. Za którymś razem odburknął tylko i zaraz zdechł. Później już tylko piłowanie.

 

Pierwsze co to sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki, czy któryś nie jest uszkodzony albo luźny.

Następnie odkręciłem wąż od listwy wtryskowej. Paliwo nie leciało podczas kręcenia rozrusznikiem.

Następnie dostałem się do wtyczki przy pompie paliwa. Podłączając zasilanie bezpośrednio do pompy, usłyszałem, że pracuje. Natomiast podczas piłowania, nie pojawia się napięcie w czarnej wtyczce (ta druga, biała, to do pływaka)

Później zamiast przekaźnika od pompy paliwa zrobiłem zworę na 30 i 87 pinach, ale pompa nie kręci się.

Sprawdzałem też, czy na 85 i 86 pojawia się napięcie podczas piłowania - nie pojawia się.

 

Otwarłem komorę, gdzie jest Motronic i zauważyłem, że jest co prawda sucho (choć zrobiłem to dopiero po powrocie z pracy), ale wokoło wtyczki wala się pełno jakichś śmieci (suche liście czy coś..).

 

Wymontowałem Motronic i obejrzałem sobie dokładnie w domu. Rozkręciłem do gołych płytek, ale nigdzie nie widzę śladów zalania czy uszkodzeń...

 

Obecnie mam pytania:

- czy uszkodzeniu uległ Motronic?

- czy po prostu gdzieś przerwał się obwód zasialania pompy paliwa?

- czy mogę zamiast oryginalnego 403 podłączyć 402?

 

Wiem, że 402 i 403 były montowane we wczesnych rocznikach (1991, 1992) do tego samego typu silnika, bez Vanos. Wszędzie piszą, że jest tam wersja M 3.1 Czy trzeba przekładać kość pamięci? Dlaczego wszędzie piszą, że 402 i 403 były do M50B25, skoro ja mam M50B20?

 

Wnioskuję że sterownik 403 jest fabryczny, gdyż jest na nim naklejka z numerami nadwozia identycznymi jak w innych miejscach auta i dokumentach :-)

 

 

A może szukam w złym miejscu? Proszę o poradę.

Opublikowano
mam to samo ale chyba oddam na warsztat ktoś miał tu podobny problem i podobno wyszło że to czujnik położenia wału :mad2: ale czy to może być przyczyną?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
witam,

 

czy ktoś wie może czy do auta z oryginalnie zamontowanym sterownikiem 403 można podłączyć 402? Chodzi o to, że podejrzewam, że mój 403 jest uszkodzony, a na auto-szrocie znalazłem tylko 402 za 300 zł...

 

HELP :-)

 

300zeta to dużo za dużo!!! Mi się przewijały przez łapki i za 100zeta sterowniki...

 

Generalnie proponuje najpierw reset wykonać bo u mnie pomogło na niezałączanie pompki... Sprawdz też czy przekaźnik jest dobry i czy pompka na krótko odpala

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

weim ,ze 300 to o wiele za dużo. inne sterowniki, które akurat nie pasują do mnie, a są dostępne na alledrogo, chodzą nawet po 80 zł...

 

Myślę, że reset sam się zrobić, bo sterownik leżał całą noc u mnie w domu. A mam OBD1, bo przecież 1991 rok. Więc błędy kasują się po kwadransie.

 

Pompa paliwa śmiga jak szalona. Jak na styku od przekaźnika dam 12V to słyszę jak szumi w listwie wtrysków i słyszę w baku pracę silniczka.

 

Natomiast sprawdzałem jeszcze przekaźniki pod względem mechaniczno-elektrycznym i są sprawne. Zasilane kabelkami z aku klepią aż miło.

 

Wczoraj podłączałem go ponownie. Z tego co widzę, to nie załącza się Main Relay, czyli ten, który po załączeniu się dostarcza prądu do wszystkiego w silniku: wtrysków, przepływki, lambdy, pompy paliwa i tym podobnych...

 

Prześledziłem wiązkę od wtyczki w ECU do gniazda przekaźnika i nie ma przerw.

 

Natomiast nie sprawdziłem jeszcze jednej rzeczy - a mianowicie jak podlączę na krótko przekaźnik główny (ten z pinu 27 ECU), który dostarcza prądu do wszystkiego, czy silnik odpali. Jeśli nie, to będzie raczej pewne, że padło ECU i nie steruje wtryskami i innymi komponentami...

 

Znalazłem wczoraj ECU za 149 na alle... ale trzezba było przeszukać nie po opisach ani po treści tylko po zdjęciach, czyli kilkanaście stron aukcji..

 

 

A może ma ktoś ECU za 100?

Opublikowano
to mamy ten sam problem daj znać czy wymiana ecu coś dała i jakbyś mógł to napisz jak to zrobić bo przy silniku to raczej mało sam umiem zrobić :cry2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Kurde!!! Panowie!!! Przekaźnik!!! Jak działa?? Są dwa obwody... Wysokiego i niskiego natężenia tak?? Tak... Kiedy Na obwód niskiego natężenia podamy napięcie to połączy on obwód wysokiego natężenia... Tak?? Tak...

 

Więc mamy takie wyjścia :

- Wysokie napięcie - + 12v po stacyjce

- Wysokie napięcie - kabelek do pompki (jutro sprawdze jak to mostkowałem, ale po wyjęciu przekaźnika i zrobieniu mostka z 2cm przewodu, auto może wogóle nie mieć przekaźnika bo pompka załączy się po przekręceniu stacyjki i tyle!!! Tak śmigałem, przez 2 miechy i zero problemów było...

- Niskie natężenie - kabelek ECU (który nota bene załącza minus)

- Niskie natężenie - kabelek do +12v

 

Czyli jak będzie problem z bezpiecznikiem od niskiego natężenia to - awaria ECU?? Nie awaria sterowania przekaźnikiem

Zasada jest taka... Najpierw mostkujemy przewody grube i sprawdzamy czy pompka zaskakuje po stacyjce...

 

Później sprawdzamy obwód niskiego natężenia... to proste probówke w pozostałe dwa styki i kręcimy stacyjką

 

Generalnie u mnie problem był taki, że jak była walnięta przepływka to komp tak szalał, że sobie pompkę raz włączył raz nie... Wymiana uszkodzonego elementu i reset rozwiązały problem raz na zawsze...

 

P.S. i też miałem już w ręku motronic za 80zł na wymiane z moim... i co?? i bym 80zeta był w plery, czyli jakieś 240km na LPGie :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Jak już wspomniałem, zdążyłem kliknąć w allegro na nowy sterownik. Dzisiaj mam awizo...

 

Natomiast w międzyczasie dotarł do mnie interfejs od Viakena. Testowałem go na swojej E30 i działa bezbłędnie. Przy okazji dowiedziałem się o dwóch drobnych błędach :-)

 

Natomiast E36 jak była martwa, tak jest martwa. Podłączałem się do niej, ale niestety, moduł DME nie odpowiada. Jestem przekonany, że to jednak padł DME...

 

 

Jak zamontuję i odpalę E36, to napiszę jeszcze co tam ciekawego udało mi się zdiagnozować :-)

Opublikowano

Panowie, temat jest praktycznie rozwiazany :)

 

Dotarl do mnie sterownik 402 z allegro. Oczywiscie podlaczylem go czek predzej. No i okazalo sie ze tak samo nie dziala. A poniewaz juz bylem po tym zmeczony psychicznie, postanowilem ostatecznie ze wymontuje akumulator i zaniose do domu zeby porzadnie naladowac. Bo jak juz tak kilka dni pod rzad pilowalem to napiecie bez obciazenia bylo ledwie 12V a jak krecilem rozrusznikiem to spadalo do 9V

 

No i dzisiaj, po dwoch dniach jak akumulator wymontowalem i naladowalem do pelna ze tylko prostownik byl na podtrzymaniu, zabralem go do auta i podlaczam ...

.. A tu nagle jeden z kabli od klemy (ten cienki czerwony) nagle wypadl z oczka, tzn oczko bylo przykrecone ale nie bylo z niczym polaczone. Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel (niemiec) zrobil jakas amatroszczyzne i zacisnal kabel kombinerkami dosc slabo. Widocznie do czasu jak ja nie zaczalem ogladac akumulatora jakies dwa tygodnie temu to wszystko trzymalo sie na slowo honoru.

 

W kazdym razie autko znow zyje i ma sie swietnie.

 

A diagnostyka zajme sie jutro bo mi dopiero dzisiaj przyslali notebooka z allegro i musze sie najpierw nim pobawic w domu :)

Opublikowano

jak już wszystko jest naprawione i wiadomo co było i było to proste do usunięcia, to każdy teraz jest mądry...

 

Pisałem do do Was, fachowców, bo nie mogłem sobie poradzić z problemem.

 

Myślisz, że nie szukałem przyczyny? Auto stało cały tydzień nieruchome, bo nie chciałem dać za wygraną i pochopnie stwierdzać, że awarii uległ ECU. Jak już po tygodniu szukania wszystkiego, straciłem totalną orientację, co jeszcze można by sprawdzić, desperackim krokiem kupiłem sterownik.

 

Poza tym ku temu przemawiał fakt, że wczesne egzemplarze (1991r) miały źle zaprojektowany odpływ wody z rynien i w przypadku gdy odpływ jest zapchany przez 19 lat użytkowania, to woda zbiera się w komorze ECU.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Wiem, że 402 i 403 były montowane we wczesnych rocznikach (1991, 1992) do tego samego typu silnika, bez Vanos. Wszędzie piszą, że jest tam wersja M 3.1 Czy trzeba przekładać kość pamięci? Dlaczego wszędzie piszą, że 402 i 403 były do M50B25, skoro ja mam M50B20?

Sory za wykopanie tematu.

 

Napiszę taką ciekawostkę:

U mnie z 325 91' jest komputer o numerach 0 261 200 403 rozebrałem go i na kości pomięciu widnieje numer 1 267 356 547. Gdy numer kości wpisałem na google to znalazło mi strony http://www.chiptuners.org/forums/viewtopic.php?f=6&t=2607 i http://allegro.pl/item1091524883_chip_do_bmw_seria_3_5_7_wszystkie_silniki_wroclaw.html na których widnieje że taka kość była przy 320.

Komputer mam oryginalny z tego auta - VIN się zgadza.

Opublikowano

No to ciekawostka. U mnie od tamtego czasu ani razu nie było problemu z sterownikiem. Natomiast znalazłem jeszcze jedno ognisko zapalne w postaci iskrzacego/nie stykajacego gniazda od pompy paliwa.

 

Znalazłem to chwile przed wyjazdem w trasę. Auto po prostu zdechlo. Chwile krecilem rozrusznikiem i kaszlal i zaraz gasl. Sprawdziłem bezpieczniki, potem iskre no i stwierdziłem ze musi być problem z paliwem. Dokopalem się na zatoczce do pompy paliwa i wyjalem wtyczkę. A tam same dziwy. Jeden styk jakby cofniety (wyskoczył z zaczepu w obudowie wtyczki) i cały osmalony. Jak chciałem go oczyścić i wyciągnąć to rozsypala się obudowa wtyczki ze styk wpadal do srodka. Awaryjnie zastopowalrm go zapalka znaleziona na tym przystanku i pojechałem spokojnie do domu żeby porządnie naprawić problem.

 

Co ciekawe, do pompy nikt się nie dobieral wcześniej. Musiało tak być zle wsadzone na lini montazowej. I tak wytrzymalo kilkanaście lat.

 

I nie byłem to ja podczas szukania pierwotnej przyczyny niedzialania auta. Bo podlaczalem się albo do przekaznika albo akumulatorkiem zelowym i drutami z tylu wtyczki. i tak samo mietnikiem. Aż szkoda ze nie wyjalem jej podczas tamtej naprawy. Bym pewnie zobaczył te cuda.

 

To tak apropos usterek z polaczeniami elektrycznymi :)

 

 

Ostatnio znalazłem ten sterownik z allego w szafie. Jest ktoś chętny na niego?

Oddam za stowke :) Zareczam ze jest 100% sprawny.

Opublikowano
to mamy ten sam problem daj znać czy wymiana ecu coś dała i jakbyś mógł to napisz jak to zrobić bo przy silniku to raczej mało sam umiem zrobić :cry2:

 

Ale kotleta odgrzebaliście :D I to tak bliskiego memu sercu :) Pierwsza awaria mojego pierwszego bmw :oops:

Jeszcze dwa lata temu do silnika bałem się dotknąć :roll: a dziś składam je od zera :8)

BMW to jednak ciężka choroba :diabel_smiech:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Z usterek elektrycznych to tylko czasem centralny zamek odskakuje bo kabelki z klapy bagażnika już powoli się krusza. Ale nie mam kiedy się tym zając (rodzina).

 

No i okno kierowcy ciężej się zamyka bo wyrobily się prowadnice. Ale radzę sobie z tym smarem silikonowym w spraju.

 

Pragnę tez pochwalić się ze udało mi się zrobić cztery elektryczne szyby z funkcja komfortu mając auto z ZVM (a potrzebna była przerobka wszystkiego na ZKE). Było pare wieczorow z kabelkami.. Ale się udało :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.