Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś z tego forum spiera się, że osiągi auta (bo tak ma w jakimś tam katalogu Cordoby przeczytał) mierzy się z pełnym obciążeniem auta (jakieś 400-500 kg średnio w przypadku 3 czy 5... pewnie)

 

wg. kolegi z innego forum:

 

Prostuję - na stronie BMW znalazłem to:

Cytat:

Leergewicht: Im angegebenen Wert sind 90% Tankfüllung sowie 68 kg für den Fahrer und 7 kg für Gepäck berücksichtigt. Das Leergewicht gilt für Fahrzeuge in serienmäßiger Ausstattung. Sonderausstattungen können diesen Wert erhöhen

 

Czyli wg BMW auto niezaładowane to takie, gdzie przyjmuje się 67 kg dla kierowcy, zbiornik zalany w 90% i 7 kg balastu. Być może w takich warunkach przeprowadzane są pomiary.

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano
to kierowca musiałby mieć z 150cm i być drobnej budowy ciała :duh: a może za kółkiem ma siedzieć dziecko!!! :mrgreen:
Bmw pewność na każdym kilometrze.....
Opublikowano
gdzie przyjmuje się 67 kg dla kierowcy, zbiornik zalany w 90% i 7 kg balastu. Być może w takich warunkach przeprowadzane są pomiary.[/b]

 

67 kilogramowa pani wraca z zakupów z 7 kilogramami kartofli

 

Ty to nazwales ze pisze "do bólu głowy o cordobie"

a ja poprostu pisze ze jest tam zawarty aneks, ze pomiary wykonane pod pelnym dozwolonym obciązeniem

 

co w tym takiego trudnego do zrozumienia?? :duh:

byc moze , ze procedura pomiarowa innych aut jest taka sama!

bo dla mnie testowanie vmax, przyspieszenia a juz napewno spalania jest bardziej logiczne pod pelnym obciążeniem auta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej mi sie nie wydaje aby jakas firma robila pomiary spalania i osiagow pod pelnym obciazeniem ( zauwaz, ze trudno jest osiagnac wyniki katalogowe nawet jak sie jedzie pustym autem ), zapewne sa jakies normy ktore to okreslaja.
Opublikowano

do majkel:

 

Ale, czy Ty nie rozumiesz, że to jest kompletną niedorzecznością mierzyć przyspieszenie auta, spalanie itp. z pełnym obciążeniem?

 

Zastanów się jaki miałaby w tym firma interes? Z punktu widzenia marketingowego?

 

Każda firma stara się pokazać swój produkt z jak najlepszej strony, dlatego stosuje różne sposoby, aby tak było.

 

poza tym spalanie mierzy się nie w trasie tylko w warunkach laboratoryjnych odpowiednio obciążając silnik, aby symulował cykl mieszany, trasę i miasto,

 

Twój upór z tym obciążeniem jest beznadziejnie niemodyfikowalny :clap:

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano

poza tym spalanie mierzy się nie w trasie tylko w warunkach laboratoryjnych odpowiednio obciążając silnik, aby symulował cykl mieszany, trasę i miasto,

 

a ja widze , ze nie czytasz moich postów w innym temacie pisalem Ci ze wlasnie takie pomiary mocy silników czy mocy przekladanej juz na kola auta wystepuja w postaci brutto i postaci netto! prawdopodobnie ze spalaniem jest cos podobnego!

i kolego nie zyjemy w sredniowieczu ze z klienta sie robi teraz wała . bo jakby bylo tak jak piszesz to mozna w katalogowo napisac i 3 litry na 100 km!!

odnosnie tych pomiarow sa odgórne normy <--- dla mnie to jest logiczne!

Opublikowano

poza tym spalanie mierzy się nie w trasie tylko w warunkach laboratoryjnych odpowiednio obciążając silnik, aby symulował cykl mieszany, trasę i miasto,

 

a ja widze , ze nie czytasz moich postów w innym temacie pisalem Ci ze wlasnie takie pomiary mocy silników czy mocy przekladanej juz na kola auta wystepuja w postaci brutto i postaci netto! prawdopodobnie ze spalaniem jest cos podobnego!

i kolego nie zyjemy w sredniowieczu ze z klienta sie robi teraz wała . bo jakby bylo tak jak piszesz to mozna w katalogowo napisac i 3 litry na 100 km!!

odnosnie tych pomiarow sa odgórne normy <--- dla mnie to jest logiczne!

 

rozumiem, że znajdziesz podstawę prawną i pójdziesz do sądu, twierdząc, że firma Cię oszukała zarówno ze spalaniem, jak i osiągami?

 

Firmy robią klientów w wała w mniej lub bardziej wyrafinowane sposoby. Ale jak widzę o działaniach marketingowych niewiele wiesz, albo jesteś mega idealistą.

 

Przykładem jest to nieszczęsne spalanie w autach - jakże często odbiegające od rzeczywistości.

 

Naprawdę zrób sobie taki test - zapakuj to swoje 320d do pełna (400kg, czy pewnie coś w tym rodzaju, nie znam dokładnej ładowności) i stań na kresce z jakimś 10sekundowym autem i zobacz jaki będzie efekt. Na trasie nie będzie tragedii , ale do setki będzie ciekawie :D

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano

bo dla mnie testowanie vmax, przyspieszenia a juz napewno spalania jest bardziej logiczne pod pelnym obciążeniem auta

Logiczne? Nie do końca.

Wyobraź sobie sytuację - jest auto ze stosunkowo słabym silnikiem. W papierach napisane, że przyspiesza do setki w, dajmy na to, 15 sekund.

Delikwent wsiada do auta, rusza i nagle... Auto mu wyrywa! Okazuje się, że jest duuużo szybsze, niż wynikałoby to z suchych danych, bo okazuje się, że to 15 sekund to pomiar pod pełnym obciążeniem.

A auto dużo szybsze = potencjalnie bardziej niebezpieczne.

Wiele testów już widziałem i w żadnym nie było mowy o pomiarach przyspieszenia/elastyczności z pełnym obciążeniem (komplet pasażerów + bagaż). I co ciekawe - w zdecydowanej większości wyniki pomiarów oscylowały wokół danych fabrycznych.

Rzadko jeździ się z kompletem pasażerów i zapakowanym kufrem, najczęściej jedna-dwie osoby. A producent chce podać jak najbardziej miarodajne wyniki (nie może pozwolić sobie na ściemę, bo to łatwe do zweryfikowania), więc pomiary osiągów w pełni zapakowanego auta są bez sensu i nielogiczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

majkeld69 cos chyba pokreciles ta moc "netto" i "brutto" to nie jest moc na kolach! mierzac na hamowni mozesz miec wykres mocy na silniku i na kolach oraz podane straty, zreszta jaki wplyw na moc silnika ma miec masa samochodu? jedyna rzecza jaka mi przychodzi do glowy ktora jest podawana przez producenta i zwiazana z obciazeniem samochodu do cisnienie w oponach :)

pomiar zuzycia paliwa http://www.motofakty.pl/artykul/nierealne_normy_2.html

pomiar mocy ( co do podejscia producentow i sprzedawcow co Klienta wnioski wyciagnij sobie sam )

http://www.motofakty.pl/artykul/pojemnosc_moc_i_moment.html

Opublikowano
Przyznanie się do błędu nie jest zmazą na honorze. Już nie tylko artykuły mówią o tym, że pomiar osiągów z pełnym obciążeniem jest bez sensu, ale nawet zwykła logika.
ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano

przyznanie sie do błedu :lol:

wez kolego instrukcje obslugi od swojego e30 i tam bedziesz miał napisane , ze pomiary robione wg takiej i takiej normy (ja w swojej od e46 mam to napisane). akurat jesli chodzi o bmw to nie mialem racji ale to nie znaczy ze tak nie jest. gdyż pisałem do "bólu głowy" o innym aucie i w jaki sposób ma podane osiagi i spalanie. jak widac wg innej normy.

 

wiec jedyne co mi pozostaje to przyznac sie do błedu jesli chodzi o strikte BMW :modlitwa: przepraszam Cie kolego za to naprawde, mój błąd, moje niedopatrzenie :modlitwa:

 

jak widac są różne normy wiec i logiczne jest to co i ja pisze

 

[4] Dane dotyczące masy własnej wg Dyrektywy 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90%, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg), dotyczące pojazdów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie i akcesoria dodatkowe z reguły podnoszą tę wartość, przez co zmniejsza się odpowiednio obciążenie użytkowe pojazdu.

 

 

http://www.mercedes-benz.pl/content/poland/mpc/mpc_poland_website/pl/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/s-class/w221/technical_data.html

 

"Dane dotyczące masy własnej wg Dyrektywy 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90%, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg)"

DANE DOTYCZĄCE WŁASNEJ! <-- wg tej normy były te badania robione

 

Także ani Ty nie masz do konca racji ani ja nie jestem w błędzie kolego Wala

 

pozdrawiam! :cool2:

Opublikowano
majkeld69, skoro wg dyrektywy to obowiązuje to samo i BMW, i Merca ;) Ja ten tekst o zbiorniku pełnym w 90% itd znalazłem na stronie BMW (ale nie .pl, tylko m. in. .de).
Opublikowano
majkeld69, skoro wg dyrektywy to obowiązuje to samo i BMW, i Merca ;) Ja ten tekst o zbiorniku pełnym w 90% itd znalazłem na stronie BMW (ale nie .pl, tylko m. in. .de).

 

a wy dalej swoje :duh:

w takim razie seata nie obowiazuje??? - na to wychodzi :duh:

na podstawie podanych przezemnie argumentów domyślcie sie , ze istnieją różne normy badania osiągów i sposoby ich podawania.

 

Dane dotyczące masy własnej wg Dyrektywy 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90%, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg)

pisze jak byk przeciez , ze dane dotyczace masy własnej

ja sie spotkałem z danymi "przy dopuszczalnej masie calkowitej"

wiec nie rozumiem co w tym takiego dziwnego a zarazem trudnego do zrozumienia :?:

skoro nie przyswajacie obiektywnych argumentów do siebie to taka dyskusja nie ma zadnego sensu :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

" 4] Dane dotyczące masy własnej wg Dyrektywy 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90%, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg), dotyczące pojazdów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie i akcesoria dodatkowe z reguły podnoszą tę wartość, przez co zmniejsza się odpowiednio obciążenie użytkowe pojazdu."

 

o ile dobrzer zrozumialem to ta pozycja dotyczy tylko pomiaru masy wlasnej a nie osiagow, tutaj nie jest nic napisane, ze przy tej masie dokonywano jakichs innych pomiarow np. przyspieszenia jest to zwiazane z homologacja samochodu http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31995L0048:PL:HTML

Opublikowano

http://file.favore.pl/store/2008/5/2/12/28809_1209724067442.pdf

 

tutaj znów jest wzmianka przy mierzeniu spalania "przy polowie dopuszczalnej masy" czyli mamy consensus :mrgreen: :lol:

 

Osiągi z manualną skrzynią biegów (emisja CO2, dla samochodów z homologacją ciężarową przy połowie obciążenia)

 

Zużycie paliwa, l/100 km (bez wyposażenia dodatkowego, przy połowie obciążenia i prędkości stałej 90 km/h), pojemność zbiornika paliwa ok. 60 l

 

więc jak widac istnieją rózne normy o których cały czas tutaj pisze :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.