Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupiłem BMW 525 192 KM Shadowline - ładna.

Opiszę całą sytuację.

No więc przyjechała na lawecie i zjechała z niej wieczorem w czwartek. Samochód stał od lutego praktycznie nie palony.

W czwartek było wieczorem naprawdę wilgotno i po nagrzaniu leciał z rury biały dym i było go sporo ( zaznaczam, że z ust przy wydychaniu powietrza też leciała para :)

Na drugi dzień już na spokojnie zacząłem oglądać samochód.

(przed tym poczytałem to forum)

Po odkręceniu korka wlewu oleju jest masło na nim (nawet sporo).

Jednak auto już ani razu, nawet na zimno na biało nie kopciło. Dzisiaj też nią jeździłem i wszystko ok. zero kopcenia. Silnik żyleta chodzi równiutko, jak marzenie. Martwi mnie jednak to masło. Jak zaglądam do oleju na bagnecie to czyściutki beż brudów. Myślę że ten biały dym to mogła być woda w wydechu bo auto długo stało. Ten dym nie pojawił się odrazu po odpaleniu tylko jak się porządnie nagrzała i teraz nie pokazuje się. Przeraża mnie tylko to masło...

 

Czytałem o tym kopceniu i jeśli dobrze rozumiem jakby było coś z głowicą to pojawiałby się chyba za każdym odpaleniem tak ??

 

Oleju jeszcze nie zmieniałem, zrobię to lada chwila. Narazie zmieniłem łożysko oporowe sprzęgła bo strasznie hałasowało i teraz jest cichutko :)

 

Martwi mnie tylko ta głowica bo tyle się o tym naczytałem tutaj, że jestem trochę przerażony.

 

Co o tym sądzicie ?

 

Może się ktoś wypowiedzieć ?

 

Powtórzę jeszcze, że silnik chodzi super, jak pracuje to jak odkręcę korek wlewu oleju i wyciągnę bagnet to nie przygasa i nie chlapie ( tak fiaty sprawdzali :) nie ma "brudów" na oleju na bagnecie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na początek to musisz dobrze tytułować posty [podaj model]. Z tego co piszesz chyba wszystko jest ok. Dym i masło to sprawka długiego postoju i wilgoci. Musisz wymienić olej [oczywiście filtr i usunąć osad], przed wymianą dobrze rozgrzej silnik. Koniecznie jeszcze sprawdź visco. Sprawdź poziom a najlepiej wymień płyn chłodniczy. Po tych wszystkich zabiegach możesz obserwować płyn, dym, olej i diagnozować.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Z tymi głowicami w BMW to wydaje mi sie że to jakiś mit lub zaniedbania (głównie uszkodzenia wisco), przegrzanie silnika itp. bo tak od sobie to uszczelki nie wy-dmu-chu-je (musiałem tak napisać bo głupi automat uważa że to wólgarne słowo :lol: ). Moja beti przejechała 200tyś na jednej uszczelce i odpukać nic nie zwiastuje jej rychłego końca.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Ok :)

Moja Becia to E34 i posty będę już tytułował dobrze :)

Powymieniam teraz wszystkie płyny i będę wszystko obserwował.

Powiedzcie czy ten biały dym przy pękniętej uszczelce/głowicy jest cały czas jak silnik jest zapalony czy tylko chwile po rozruchu ?

 

Z tego co czytałem to żeby sprawdzić visco trzeba silnik mocno nagrzać. Jak będzie się wiatrak szybciej kręcil wraz ze wzrostem temperatury to znaczy że działa tak?? Bo na początku jak auto jest zimne to niezależnie czy mu "depnę" czy nie to wiatrak się kręci wolno. Rozumiem że tak ma być. A jak temp. silnika wzrośnie to powinien przyspieszyć wraz ze wzrostem obrotów. Dobrze rozumuje ?

 

A tak z innej beczki to jest to moje pierwsze BMW, o którym marzyłem od prawie 10 lat. Wizualnie muszę nad nią popracować bo właściciel jak miał odprysk np. od kamienia to zaprawkowywał to czarnym sprayem :) (kolor auta też jest czarny ale spray widać). Facet wogóle jest trochę dziwny, niemiecki profesor chyba literatury.... Specyficzny człowiek, kawaler, taki dziwak. Dzięki Bogu serwisował ją regularnie i wychodzi na to że przebieg 142 000 może być oryginalny. Technicznie auto jest super. Podłużnice oryginały auto jeździ jak po szynach, zero stuków i niespodzianek. I widać że fura długo stała bo tarcze pordzewiały i wydech na łączeniach. Na początku jak się przejechałem to myślałem, że będę hamulce robił bo mi kiera drżała przy hamowaniu ale klocki rdzę dotarły (zrobiłem kilkanaście kilometrów bardzo spokojnie) i wszystko jest super. I teraz to mogę napisać.

 

Jeździłem wieloma autami, a ostatnio nowym fordem mondeo i przyznam się ,że jazda BMW E34 to poezja. Poprostu jestem w szoku i już kocham ten samochód.

Ale się rozpisałem...

 

Odpowiedzcie mi tylko na moje pytania...

 

Pozdrawiam wszystkich :)

 

Aha jak mogę jeszcze sprawdzić tą uszczelkę/głowice bo mi to spędza sen z powiek, że moja niunia może być chora :)

Opublikowano

jeśli chodzi o wisko to jak byś miał nie sprawne to byś napewno to odczuł po wskazaniu temperatury. stojąc w korku lub na światłach oczywiście po dłuższym pomykaniu swoją bejcą - kreska temperatury napewno zbliżałaby się do pola czerwonego.

jeśli chodzi o działania wiska:

po nagrzaniu się autka będzie obracać się szybciej ma tzw. biometal który się załącza pod wpływem temperatury. zrób test tzn. zobacz jak obraca się wiatrak po uruchomieniu autka potem pojeździj tak do momentu aż wskazówka temperatury bedzie na środku i wtedy obadaj wiatrak jak będzie kręcił się szybciej wszystko jest OK.

co do masła pod korkiem i białego dymu :

nie ma co panikować wymień płyny, olej i obserwuj, teraz nie powinno go być jest ciepło (może powstawać wtedy kiedy jest zimno i autko robi krótkie trasy)

pozdrwaiam

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano

Nadal nie poprawiłeś tytułu - zrobiłem to za Ciebie ;)

Popraw się na przyszłość :lol:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

jeśli chodzi o działania wiska:

po nagrzaniu się autka będzie obracać się szybciej ma tzw. biometal który się załącza pod wpływem temperatury.

 

ale wymyśliłeś - biometal :?: coż to takiego :?: Jeżeli już to Bimetal, ale napewno nie występuje w wisco, zasada działania podobna bo też załącza pod wpływem temperatury ale napewno nie w wisco, Bimetal stosowany jest najczęściej w piecach gazowych, ale to tak na marginesie.

Na temat wisco wprawdzie do blokady dyfra znajdziesz tu http://zss.pl/~moto/fotografie/prace_dyplom/4x4/wiskot.html

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

No poprawię się :oops:

 

No więc zrobiłem przed chwilą następujące testy.

Odpaliłem Becie i na zimnym silniku zajrzałem w zbiorniczek wyrównawczy. Nic nie bulgocze.

Rozgrzałem ją i kiedy jej przygazuję to faktycznie pojawia się trochę białego dymu. Jak jej wyciągnę bagnet w czasie pracy rozgrzanego silnika to nie ma na nim żadnej piany ani syfu ani wody jest czysty. Wytarłem korek wlewu oleju i pochodziła 20 minut pogazowałem i pokazała się odrobina szlamu...

Co o tym myśleć ?

 

Bo jak głowica to chyba :mad2: a potem :cry2:

jeszcze oleju i płynu nie wymieniłem zrobię to za 2 tygodnie bo jutro wyjeżdzam.

Mam nadzieję że te objawy tylko i wyłącznie z tego że długo stała i ma trochę wilgoci. Obyyyyy :pray:

 

Co myślicie o tych objawach ?

Opublikowano

masz rację Kiokio moje informację na temat wiskozy były zaczerpnięte od byłego mojego mechanika :oops: :duh: sorry za banaluki na forum mój błąd nie sprawdziłem informacji do końca

zgadza się wisko działa :

Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka

polecam lekture http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i.php#operation-clutch

:mrgreen:

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano
sorry za banaluki na forum mój błąd nie sprawdziłem informacji do końca

 

Od tego wszyscy tu jesteśmy aby na wzajem się poprawiać i uzupełniać :wink:. Super że podałęś link do strony Capri - mam sentyment do tego bolidu, niegdyś przez długi czas moje wozidełko, mój tatko tez jeździł Capri - wóz nie do zarżnięcia :cool2: i kawał dobrej historii motoryzacji

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
szlam będzie ci się pokazywać dopuki nie wymienisz oleju, ten olej po długim staniu mógł zaciagnąć trochę wilgoci a olej + woda to szlam. Także wymiana oleju i dopiero po wymienie robimy testy czy szlam jest czy nie

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

witaj

 

tym maslem/szlamem na razie sie za bardzo nie przejmuj tak jak pisali koledzy

takie zajwisko ma prawo miec miejsce, kiedy autem sie nie jedzilo badz pokonywalo krotkie trasy. zima, mroz, i wilgoc w powietrzu robia swoje.

jezeli na bagnecie kolor oleju jest jednolity i niezbyt czarny, to ok.

 

proponuje wymienic plyny, wytrzec szlam, i pojezdzic troche, a mam nadzieje ze to co pozostalo z tego wszystkiego g.... sie rozplynie..... :-) i bedzie dobrze

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Wymień płyny i odjazd :!:

Z opsanych objawów nie wynika nic niepokojącego.

Ot, po prostu samochód po dłuższym postoju.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.