Skocz do zawartości

JAKE OLEJE SA ZALECANE DO TYCH SAMOCHODÓW


kamil560

Rekomendowane odpowiedzi

najwarzniejsze to na jakim oleju jezdziła wczesniej?e36 318i powinna jezdzic na pełnym syntetyku i taki jest olej jest zalecany przez producenta auta i producentów oleju(np. castrol zaleca 0W40).a mozna wlac 5W30,0W40,5w40,10W40,15W40,10W60 wszystko zalerzy od tego na czym jezdziła wczesniej i w jakim stanie jest silnik.
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia na jakim oleju wcześniej jeżdziło auto wystarczy zalać pożądnym olejem.Ja leję do BMW 325i E36 olej CASTROL EDGE 10W60 i nie interesowało mnie na jakim oleju jeżdził wcześniej najważniejsze parametry oleju to lepkość a w tym oleju wynośi 60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nie ma?jak auto cały czas jezdziło na kiepskim mineralu który był jeszcze zadko wymieniany,do tego silnik nie jest w najlepszej kondycji a zaleje syntetyk to moze sie to zle skonczyc.opisałem to w moim poscie w innym temacie o to fragment:

"Oleje mineralne mają najniższe wskaźnik lepkości, najwyższe temperatury płynięcia oraz najwyższą lepkość w niskich temperaturach.wiec chyba nic wiecej nie trzeba mówic.chodzi o to ze jesli długo jezdził na mineralnym a potem zalał syntetyk to mogła sie stac nastepujaca rzecz.olej mineralny duzo szybciej sie zurzywa,starzeje i wypala niz inne oleje,w wyniku powyższego procesu powstaje osad, który wstępnie oczywiście w małych ilościach w postaci dosłownie malutkich drobinek, pyłku, po prostu osadu krąży po obiegu wraz z olejem, jadnak z czasem osadza się na elementach silnika (zazwyczaj niepracujących, będących w bezruchu) w postaci tzw. nagaru. Jeśli proces taki trwa odpowiednio długo, to zastosowanie oleju znacznie rzadszego i zawierającego dużo więcej środków czyszczących(syntetyka) może doprowadzić do rozpuszczenia tego nagaru z oleju mineralnego i zatkanie kanalików, których celem jest dostarczanie oleju we wszystkie miejsca wewnątrz silnika. I wted wraz z olejem nie będą krążyć drobinki, pyłki osadu, lecz wręcz płaty i bryłki nagaru. wiec zanim olej dotrze np. do popychaczy troche minie gdyz nie jest zachowana naturalna droznosc kanałów olejowych a do tego te bryłki płaty mogą nawet spowodowac zatarcie elementów silnika(np.panewki).dlatego pytam sie na jakim oleju jezdził wczesniej,bo jesli na kiepskim mineralnym to stąd mogło..."

a co do lepkosci, 60 jest to lepkosc oleju rozgrzanego która jest wazna przy autach sportowych(wyczynowych) których rozgrzane silniki pracują ciagle na wysokich obrotach,w ciezkich warunkach i zadko sa urzywane do normalnej jazdy.w autach cywilnych o sportowym charakterze spokojnie wystarczy 40 wiele bardziej jest istotna lepkosc oleju zimnego(im mniejsza liczba przed W tym lepiej)

Edytowane przez reza
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość nie wie na jakim oleju jezdziło wcześniej auto dziśiejsze oleje mineralne są tylko z nazwy mineralnymi maja wiele dodatków polepszające właściwości oleju.

 

Tak wygląda silnik który jeżdził tylko na oleju MINERALNYM zero NAGARU

http://images31.fotosik.pl/371/6881f998182bede8.jpg' alt='6881f998182bede8.jpg'>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym sie zgodze ale minerał trzeba wymieniac o wiele czesciej juz po 7-8 tys. km,bo minerał zawsze jest robiony z olejów bazowych otrzymanych na drodze rafinacji ropy naftowej plus jakies tam dodatki uszlachetniajace,czyszczace itd. wiec o wiele szybciej sie wypala(bo ma niższą temp. spalania) i o wiele wiecej zostaje po nim nagaru i osadu.jedno zdjecie czystego silnika po mineralu niczego nie dowodzi.widziałem mnóstwo silników jezdzacych na mineralu i zaden nie wygladał tak jak silnik jezdzony na syntetyku.trafiaja sie jednak rodzynki tak jak ten na zdjeciu.dlatego warto czasami zaglądnąc po zakupie pod pokrywe zaworów(lub nawet pod korek wlewu),ilosc nagarów i osadów pomoze nam stwierdzic na jakim oleju auto jezdzilo wczesniej i jak czesto byl wymieniany.pare razy byłem swiadkiem przechodzenia z minerału na syntetyk(tez tak zrobiłem u siebie) lub półsyntetyk i konczyło sie to dobrze ale ryzyko jest dosc spore Edytowane przez reza
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o texaco?to sa bardzo dobre oleje,tylko jesli to był TEXACO HAVOLINE Premium 15W40 to był to minerał,HAVOLINE Extra 15W50,HAVOLINE Extra 10W40 i HAVOLINE Energy 5W30 to tak zwane półsyntetyki.ja bym pozostał przy tym co masz,chodz z dostepnoscia texaco jest u nas srednio Edytowane przez reza
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na korek tylko do srodka na boki i ta plastikowa osłonke(o ile jeszcze ja masz).roznie to bywa,tez czesto słysze zeby lac mobila.i co tu teraz zrobic?u nas w serwisie ASO zalecaja jednak castrola.kazdy ma jakies swoje kryteria i tak juz bedzie zawsze.jedni zalecaja castrola,inni mobila jeszcze inni shella itd az głowa od tego peka.10W40 to taki złoty srodek.
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh to moze kazdego po trochu hehe (zart) no wlasnie kazy ma jakas racje a w sumie to i tak jest prawie wszystko to samo chyba sa minimalne róznice miedzy tymi trzema firmami schell nie jest zly, castrol to samo i mobil1 tez wiec to chyba sa 3 oleje najlepsze z wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Texaco jest rowny Valvoline... W skandynawi spotkalem sie z Texaco

Kolego na TEXACO (10w40) zrobiłem 6tys.! olej był czarny i rzadki dodatkowo zaczął napierniczać łańcuch rozrządu plus bociany przy starcie. Po zalaniu na Volvoline (10w40) silnik cichutki jak nowy, (obecny przebieg 200tys.)

 

Wiec kolego jest spora różnica w tych olejach

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.