Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witka

 

od dzisiaj cos sie zaczelo niedobrego dziać z moją beemką. Na wolnych obrotach słychac jak telepie sie cos w silniku, mi to wyglada na kolo zamochowe, tak samo przy wylaczaniu silnika tez slychac jak sie tłucze przez chwile. Poza tym jak stoje na biegu jałowym to auto wpada w lekkie wibracje, plastiki w środku sie odzywają etc. I tu moje pytanko co sie z tym kołem stalo, co sie jeszcze stac moze poza telepaniem, jakie beda konsekwencje jazdy z takim kolem czy wplynie ono zle na silnik skrzynie i inne podzespoly, i dlaczego sie 'rozlecialo'? Zaznaczam,ze podczas jazdy wszystko jest ok, nic zlego nie zaobserwowalem, śmiga jak zawsze aż milo. Chodzi o silnik 3.5 m30, kolo dwumasowe. pozdrawiam

Opublikowano
wiem na 100%,ze to koło, dlugo by opisywac, w kazdym razie diagnoza jest pewna. wie ktos cos na ten temat?czy musze na gwalt je wymienic czy mozna tak jezdzic...?
Opublikowano
Jak wpada w drgania to niedobrze,może to wpłynąć negatywnie na układ korbowy,lepiej zmień koło.Możesz również zastosować jednomasowe koło zamachowe,wychodziły w e32 do roku 1987(sierpnia),póżniej wprowadzili dwómasówki,inną tarcze sprzęgłową będziesz musiał założyć,z amortyzatorami drgań skrętnych(sprężynki),ale kłopot z terkotaniem koła z głowy.
Nur bmw e32
Opublikowano
ok koło bede wymienial, ale nie wiem jeszcze dokladnie kiedy. Dla zainteresowanych (bo z tego co wiem jest wiele osob ktore ma problem z tym kołem) powiem,ze pasuje bez wiekszych problemow kolo jednomasowe z e30 m20b20 i m20b25. Trzeba je jedynie przetoczyc troszke o pare setek. Poza tym potrzebujemy jeszcze tarcze, docisk oraz lozysko i gotowe:) problem z kolem z glowy raz na zawsze. Jednomasowe kola byly montowane tez w e32 735 z poczatku produkcji (bodajze do 86roku) ale dostanei takowego graniczy z cudem. pozdrawiam
Opublikowano
pasuje bez wiekszych problemow kolo jednomasowe z e30 m20b20 i m20b25.

 

Co to znaczy bez większych problemów?

 

Trzeba je jedynie przetoczyc troszke o pare setek. Poza tym potrzebujemy jeszcze tarcze, docisk oraz lozysko i gotowe:)

 

 

Parę setek? Koło z M20 waży 8.5kg a M30 14.36kg nie uważasz że będzie za lekkie? Auto nie będzie miało siły w jeździe pod górę na takim lekkim kole.

 

 

Jednomasowe kola byly montowane tez w e32 735 z poczatku produkcji (bodajze do 86roku) ale dostanei takowego graniczy z cudem.

 

Koła jedno masowe były również w M5 S38B36 (5.7kg), a także E24/E28/E34/E32 silniki M30 (10kg) wydaje się być odpowiedniejszym. Co do zdobycia kiedyś mieli je Ci co się bawią w rozbiórki i grzebanie w E28/E23.

Opublikowano

Pinczer bez wiekszych problemów to znaczy,ze wlasnie trzeba stoczyć tę parę setek :) no i kupić tarcze docisk i łożysko od m20. Jeszcze trzeba przelozyc wieniec od m30. dokladnie nie wiem jak to wygląda, takie info mam od kolegi z Wa-wy ktory w tym siedzi i robil juz kilka m30 na takich wlasnie kolach, aktualnie uturbia m30 3.5 w budzie e30 (projekt juz jezdzi):P Nie bylo zadnych problemow w pracy silnika, kultura pracy na wolnych obrotach sie znacznie polepszyla no i do konca zycia mozna zapomniec o zamachu :) Koleś naprawde wie co mówi. Szczegóły wyjdą w praniu, na pewno porobie jakies fotki i opisze wrazenia.

 

co do lekkiej wagi kola to fakt, ze silnik moze stracic nieco momentu na dole, za to bedzie sie szybciej wkrecal na obroty i zyska na górze... cos za cos, mnie tam na tym nie zalezy, ja chce miec tylko dobre koło :) szczerze jestem ciekawy efektów jakie to przyniesie, zobaczymy. Skoro jak piszesz jednomasowe w m30 wazylo 10kg a m20 8.5 kg to nie jest to mega duza roznica.

 

Co do zamachu w m5 i e28/e23 wiem, tylko skad ja wytrzasne samo koło z tych silników... a uzywki dwumasowej nie chce kupic bo nie wiadomo ile to pochodzi az znow zacznie sie telepać...a wkurza mnie to bo silnik nierowno pracuje i padaka jest:/ a nowka 1600zl troche duzo.

 

Pinczer czy ja moge jezdzic z takim rozklekotanym kołem jakis czas? bo wymiana to dosc powazna operacja bedzie a u mnie ostatnio ciezko z czasem. pozdrawiam

Opublikowano
Tylko w M20 tarcza sprzęgła jest 228mm a w M30 240mm. Twój magik nie widzi w tym problemu? Chodzi mi o wytrzymałość przy bardziej ekstremalnym traktowaniu auta na takim sprzęgle.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego lepiej wymień,bo od tego pożegnasz się ze sprzęgłem.Wysypie się tarcza i w najgorszym wypadku docisk.Ja tak miałem w mojej e34
@@ nieważne jak,gdzie i za ile, ważne że BMW @@

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.