Skocz do zawartości

Nie mogę się zdecydować - 318 benzyna czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to tak samo jak ci co jeżdzą na benzynie będą wykazywać wyższoś nad tymi co jeżdżą na lpg i podawać różne mity

 

ale ekonomi i matematyki nie przeskoczysz , jeżdząc dislem jezdze połowe taniej od benzyniaka - to wybaczcie ale jest fakt nie mit , naprawy , psuje się - tak jak ktoś disla niepotrafi uzytkować to tak ,ale jak prawidłowo eksploatujesz to przezyje benzyniaka 2x

 

jak by mnie było stać to bym kupil M3 albo M5 , ale wybrałem 330xd bo po prostu nie mam lekkiej nogi a jeżdzenie ekonomiczne(Lanserka ) to nie dla mnie, jeżdze tak by mi to frajde sprawiało a okonomie nie musze się bać , wierzcie mi że ten samochodzi wiele frajdy robi

 

albo też słysze klekoczą - wy chyba naprawde nie wiecie jak 6-tka chodzi w dislu , a ryk silnika - no ja z tego wyrosłem , 318 miał ryk silnika zwmocniony tłumikiem , chodzi bardziej o dźwięk silnika ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie! Bezsensownie zboczyliście z tematu no i sa tego efekty..... byłem obejżeć tą czerwoną - wlasnie wrocilem ... zrobiłem ponad 700 km....prawie na darmo. Rzenada.

Za to w drodze powrotnej zadzwonilem do czlowieka ktory mial 318TDS '96....okazalo sie ze ma jeszcze jedna z '95 ale w benzynie. Obejżałem , przejechałem się o północy po rynku no i kupiłem : 320i M52 05.95 TOURING BOSTON GRUN z szyberkiem :)

Nie rozumiem tylko dlaczego jest taka PRZEPAŚĆ w mocy od poprrzedniej M50 B20 ? Na trasie zatrzymałem się i sprawdzałem czy ten silnik ma napewno 2.0L- jakoś tak niesamowicie sie zbiera, i podejrzewałem że 2.5 :)

Opublikowano (edytowane)
Panowie! Bezsensownie zboczyliście z tematu no i sa tego efekty..... byłem obejżeć tą czerwoną - wlasnie wrocilem ... zrobiłem ponad 700 km....prawie na darmo. Rzenada.

Za to w drodze powrotnej zadzwonilem do czlowieka ktory mial 318TDS '96....okazalo sie ze ma jeszcze jedna z '95 ale w benzynie. Obejżałem , przejechałem się o północy po rynku no i kupiłem : 320i M52 05.95 TOURING BOSTON GRUN z szyberkiem :)

Nie rozumiem tylko dlaczego jest taka PRZEPAŚĆ w mocy od poprrzedniej M50 B20 ? Na trasie zatrzymałem się i sprawdzałem czy ten silnik ma napewno 2.0L- jakoś tak niesamowicie sie zbiera, i podejrzewałem że 2.5 :)

mam taka samą ,różni sie tylko kolorem,i też jest 05.95 z szyberkiem :D

Edytowane przez green71
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano (edytowane)

dobrze to porównajmy, tylko bardziej obiektywnie!

moc 325 192hp co oscyluje bliżej 330d 204hp a nie jak przy 320d 136 ! nie uważasz?

 

Nie uważam gdyż:

porównałem ci to tylko dlatego - aby pokazać, że mimo iż posiadasz większy moment obrotowy ode mnie ( moment obrotowy, który pisałeś przez cały czas iż ma większy wpływ na przyspieszenie ) to nie masz najmniejszych szans gdy staniemy na "linii" Dlatego porównałem auto znacznie słabsze mające znacznie większy moment obrotowy (twoje) z autem mocniejszym mającym mniejszy moment obrotowy (moje). No i z porównania wyszło że to jednak MOC ma większy wpływ na przyspieszenie :-)

 

Jakbyś się wczytał bardziej w lepsze pisma typu "technika motoryzacyjna" i odstawił na bok "auto światy" i inne temu podobne to wiedziałbyś, że ma przyspieszanie główny wpływ ma moc auta oraz przebieg linii momentu a nie sama jego wartość.

I im przebieg momentu obrotowego jest łagodniejszy a jego max osiągana bliżej obrotów maksymalnych - tym lepsze przyspieszenie posiada auto ( i możesz wykorzystać tutaj przełożenie skrzyni biegów).

 

Wiesz wogóle jaka jest definicja momentu??? - to ci powiem jako budowlaniec.

Moment kolego drogi jest to siła ( w N ) przyłożona na ramieniu ( odległości ). I teraz podstaw sobie do wzoru:

M = N * m

Przyjmij iż w naszych dwóch autach ramię działania siły jest takie samo ( identyczna długość ramienia )

czyli:

m = const

 

To teraz podstaw do wzoru i zobacz czego funkcją jest ów MOMENT OBROTOWY.

 

Reasumując im auto dysponuje większą mocą, lepszym przełożeniem tej mocy ( odpowiednie przełożenia skrzyni biegów ) tym moment obrotowy takiego auta będzie lepszy.

Dlatego jeśli już tak się uparłeś na porównywanie tych danych technicznych to spójrz dokładniej jakie elementy mają główny wpływ na moment - SIŁA I RAMIĘ.

 

tak więc jeśli twierdzisz iż moment obrotowy jest wykładnia przyspieszenia - to ja zgodnie ze wzorem M = N * m zamieniam moment na siła * ramię i przy ramieniu stałym wychodzi mi iż główny wpływ na moment oraz jak Ty twierdzisz przyspieszenie ma SIŁA.

A siła jest funkcją MOCY auta.

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano

Wydawało mi się że porównujesz dwa modele e46 330d i 325i .....i nie bardzo wiem co ma wspólnego z nimi 745 i m3.Równie dobrze możesz porównać seicento z kamazem.

Ja mówiłem o porównaniu benzyniaka który ma 400Nm z dizlem 400NM a nie z 700Nm :duh:

 

ok zgoda. ale wy sie upieracie stanowczo przy mocy wiec robie zestawienie słabszego auta o wiekszym momencie

popatrz teraz na to :

- moc 745d - 243 hp, M3 - 309

- moment 745d - 700 Nm, M3 - 400Nm

- pojemność 745d - 4.5, M3 - 4.0

 

i teraz powiedz mi co wyrównuje osiagi tych aut?

skoro 745d ma duzo mniej koni i jest cięższe o 500kg

 

czy to nie dzieje sie czasem za sprawą momentu obrotowego? :norty:

 

http://www.moto-portal.pl/glowna/Techniczne/BMW/Seria_7/3057 <--- link do 745i jakby ktos sie chcial przkonać (100 koni wiecej i 250 mniej momentu osiągi na tym samym poziomie co 745d, więc co jest panowie z tą mocą?co? :norty: )

 

745 i m3.Równie dobrze możesz porównać seicento z kamazem.

 

a seicento z kamazem w osiagach maja ze soba mało wspolnego w przeciwienstwie do 745d i M3 :wink:

 

745d przyspieszenie 0-100 km/h: 7.60 s 700Nm 296KM .....M3 przyspieszenie 0-100 km/h: 4.90 s 400Nm 414KM

 

Uważasz że to mała różnica? zauważ że przyspieszenie 7,5s osiągają usportowione kompakty ale poniżej 5s to jest poważny wyczyn i moc potrzebna do takiego przyspieszenia jest o wiele większa.Moim zdaniem do twojego porównia bardziej pasuje 750i

750i przyspieszenie 0-100 km/h: 5.90 s 490.0 Nm 362.0 KM

Więc chyba jednak moment nie ma takiego znaczenia :mrgreen:

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
no i kupiłem : 320i M52 05.95 TOURING BOSTON GRUN z szyberkiem :)

 

I słuszny wybór. Będziesz mógł posuchać sobie grania 6 cyl - żaden "gruźlik" nie da ci tej mozliwości.

 

Pzdr,

Opublikowano (edytowane)

nie uważam gdyż:

porównałem ci to tylko dlatego - aby pokazać, że mimo iż posiadasz większy moment obrotowy ode mnie ( moment obrotowy, który pisałeś przez cały czas iż ma większy wpływ na przyspieszenie )

 

heh no ale wszystko w rozsądnych granicach (moment naszych aut niewiele sie rózni a 60 hp to jest duzo)

 

my sie chyba w ogole nie rozumiemy... Wy wylacznie piszecie o mocy a ja o stosunku mocy i momentu. "moment mozna sobie miedzy bajki wsadzic" ---- gratuluje podejścia do tematu :clap:

100 koni mniej a wiekszy moment obrotowy o 250 Nm robi robote bardzo dużą. nie podaje abstarkcyjnych przykładów tylko przedstawiam wam fakty!

 

najlepszym przykładem tego o czym mowie jest porównanie 745d i 745i dlatego sprawdz sobie te dwa auta tam masz masz jak na dłoni co powoduje moment obrotowy! osiagi sa takie same pomiomo tego ze 745d ma az o 100hp mniej!!!

 

kolejna rzecz wzór na obliczanie mocy , strikte mocy auta jest troche inny ale mniejsza o to ...podałem ci namacalny przykład 745d i 745i (jaka jest w nich róznica mocy a jaka momentu i jak sprawa ogólnie wygląda)

 

komentujesz człowieku tylko i wyłącznie te argumenty które ci sa na reke... malo obiektywne to jest :naughty: przez co rozmowa z toba staje sie jałowa

 

745d przyspieszenie 0-100 km/h: 7.60 s 700Nm 296KM .....M3 przyspieszenie 0-100 km/h: 4.90 s 400Nm 414KM

 

aha czyli teraz bedziemy szukac danych na niekorzysc 745d i na korzysc M3 :duh:

:lol:

 

I słuszny wybór. Będziesz mógł posuchać sobie grania 6 cyl - żaden "gruźlik" nie da ci tej mozliwości.

 

Pzdr,

 

mogłbym dalej rozmowe pociągnąć ale nie mam ochoty ciągnac tych niesmiertelnych tematów, bo to nie ma sensu a tymbardziej dyskusja z toba jest bezensowna (przykład w cytacie powyżej)

:duh:

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano

 

745d przyspieszenie 0-100 km/h: 7.60 s 700Nm 296KM .....M3 przyspieszenie 0-100 km/h: 4.90 s 400Nm 414KM

 

aha czyli teraz bedziemy szukac danych na niekorzysc 745d i na korzysc M3 :duh:

:lol:

 

jedno z drugim powiązane jest nierozerwalnie,po prostu wybrałeś złe auto do porównania.Silnik M3 to majstersztyk,a dizel jak dizel :twisted2:

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
toba jest bezensowna (przykład w cytacie powyżej)

:duh:

 

Kolego szanowny

M = N * m gdzie,

M = moment

N = siła

m = ramię

 

jesli ramie działania siły pozostaje niezmienne to im przyłożysz większą siłę tym otrzymasz większy moment. Siła jest funkcją mocy auta.

 

Pozdrawiam serdecznie kolego "wszechwiedzący"

 

P.S. nie każ mi już porównywać serii 3 z 5 oraz z 7.

 

Przyjmijmy iż 320d na pompie jest "debeściak" i jak to ująłeś objeżdzasz wszelakie pojazdy ( bo masz wysoki moment obrotowy ).

 

Dalej będę twierdził iż moment obrotowy jest funkcją mocy a nie odwrotnie.

Bo bez mocy ( siły - N=0 ) żadnego momentu nie osiągniesz nawet jakby ramię działania było nieskończenie wielkie.

Opublikowano (edytowane)

wiesz przy tych danych co ja sie doszukałem to raczej bym powiedział ze oba silniki sa majstersztykami. wilekie brawa ze ponad dwu tonowa limuzyna nie ustepuje wiele mega sportowej kupecie :twisted2:

 

ale tak jak juz pisałem zeby to zauwazyc trzeba byc choc odrobine obiektywnym. :mad2:

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano (edytowane)

P.S. nie każ mi już porównywać serii 3 z 5 oraz z 7.

porównaj, przekonaj sie.

no ale przeciez ....jak jest mocny argument to trzeba go pominąć (twoja domena) :duh: to jest zachowanie typu - ZABIERAM SWOJE ZABAWKI I IDE Z TEJ PIASKOWNICY

 

Przyjmijmy iż 320d na pompie jest "debeściak" i jak to ująłeś objeżdzasz wszelakie pojazdy ( bo masz wysoki moment obrotowy ).

 

chyba naprawde juz ci brakuje argumentów i nie masz zywcem co pisac bo w zyciu nie napisałem czegos takiego "i jak to ująłeś objeżdzasz wszelakie pojazdy ( bo masz wysoki moment obrotowy )"

bo nawet sam zmieniłem 320d na 330d w porównaniu z 325i

 

tak jak napisałem , my sie chyba nie rozumiemy a ta rozmowa jest jałowa NIE WIDZE SENSU JEJ WIEC CIAGNĄĆ

 

my sie chyba w ogole nie rozumiemy... Wy wylacznie piszecie o mocy a ja o stosunku mocy i momentu. "moment mozna sobie miedzy bajki wsadzic" ---- gratuluje podejścia do tematu :clap:

100 koni mniej a wiekszy moment obrotowy o 250 Nm robi robote bardzo dużą. nie podaje abstarkcyjnych przykładów tylko przedstawiam wam fakty!

 

najlepszym przykładem tego o czym mowie jest porównanie 745d i 745i dlatego sprawdz sobie te dwa auta tam masz masz jak na dłoni co powoduje moment obrotowy! osiagi sa takie same pomiomo tego ze 745d ma az o 100hp mniej!!!

 

przeczytaj cytat powyżej ze zrozumieniem

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano
jestem wręcz wzorem obiektywizmu :twisted: ,a tak na serio miałem dwa diesle i już dawno stwierdziłem że o dwa za dużo.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
jestem wręcz wzorem obiektywizmu :twisted: ,a tak na serio miałem dwa diesle i już dawno stwierdziłem że o dwa za dużo.

 

idąc tropem waszych wypowiedzi typu "granie 6 cylindrów , gruźlików" itd , itp

 

powinienem odpisac ze chyba lubisz bardzo stac na stacji benzynowej :norty:

 

ale takie wypowiedzi nie wnoszą zupełnie nic konkretnego do tematu

wiec po co je pisać

 

i nie mam zamiaru sie juz produkowac do czasu az nie zaczniecie czytac ze zrozumieniem

 

pozdrawiam!

:wink:

Opublikowano

kolego majkeld69 nie obrażaj się na nas tylko może uzasadnij lepiej swoje wypowiedzi bo jak narazie to widziałem że wkleiłeś żywcem coś z jakiejśc strony internetowej o momentach obrotowych i kurczowo się tego trzymasz.

Nie piszmy już o porównaniach aut - bo mają się nijak do siebie, tak samo o obiektywnym porównywaniu 3 do 7.

 

Tak więc ja się ciebie zapytuje tak:

 

Z czego osiągasz ten wysoki moment obrotowy???

 

Pzdr

Opublikowano

wiem co mówię,tak naprawdę diesel poza niższym spalaniem(a różnie z tym bywa) nie ma nic do zaoferowania czym mógłby przebić benzynę.Nawet to że mam ciągły dostęp do darmowego ON nie skusiło mnie by kupić dizla.Bezawaryjność diesli skończyła się wraz erą wolnossących.Kłopoty jakie mają obecnie znajomi z dizlami czasami przerasta ich możliwości finansowe.

Obecnie przy dwóch autach wydają ok.600-800zł na PB,i nawet przez chwilę nie przemknęło mi przez myśl żeby z nich zrezygnować na rzecz "tańszego" w eksploatacji dizla.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
kolego majkeld69 nie obrażaj się na nas tylko może uzasadnij lepiej swoje wypowiedzi bo jak narazie to widziałem że wkleiłeś żywcem coś z jakiejśc strony internetowej o momentach obrotowych i kurczowo się tego trzymasz.

Nie piszmy już o porównaniach aut - bo mają się nijak do siebie, tak samo o obiektywnym porównywaniu 3 do 7.

 

Tak więc ja się ciebie zapytuje tak:

 

Z czego osiągasz ten wysoki moment obrotowy???

 

Pzdr

 

ja sie nie obrazam :lol: co tu w ogóle obraza ma do rzeczy? :duh: wy piszecie wyłacznie o mocy a ja o stosunku momentu i mocy - który w wielu przypadkach obrazuje ze auto o wysokim momencie obrotowym nie musi miec wcale mega mocy (ale zeby nie popadac w abstarkcje znow to przyzwoita ilosc hp jest potrzebna) zeby miec przyzwoite osiagi.

moment obrotowy osiagany jest ciśnieniem gazów działających na tłoki silnika w przypadku diesla moment bierze sie z turbiny.

Opublikowano (edytowane)

 

moment obrotowy osiagany jest lub wywolywany ciśnieniem gazów działających na tłoki silnika w przypadku diesla moment bierze sie z turbiny.

 

Dobrze a jaka jest definicja momentu???

 

Czy ciśnienie gazów działających na tłok - mozna nazwać pewnego rodzaju siłą??

 

Czy można uznać iż moment obrotowy bierze się z oddziaływania pewnej siły ( tutaj rozpręzającej gazów ) na denko tłoka przemnożonej przez pewne ramię odziaływania tej siły??? (powiedzmy iż wykorbienie wały głównego)

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano

Po pierwsze: autor tematu juz kupil samochod.

Po drugie: dyskusja o wyzszosci benzyny nad dieslem (i na odwrot) ma tyle samo sensu, co dyskusja o wyzszosci Swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca.

 

Kazdy z silnikow ma swoje wady i zalety - nowoczesne turbodiesle maja gigantyczny moment obrotowy, ale dostepny w mniejszym zakresie obrotow niz benzyniaki, oprocz tego z ich konstrukcji wynika, ze wolniej wkrecaja sie na obroty.

Dlatego w sporcie samochodowym (poza nielicznymi wyjatkami) rzadza benzyniaki.

 

Za to elastycznosc w dieslach jest bez porownania lepsza - zeby miec podobna w wolnossacej benzynie, przewaznie trzeba miec duzo wieksza pojemnosc albo... turbosprezarke.

 

Z kolei wada nowoczesnych diesli (ale pewnie za chwile takze benzyniakow) jest dosc skomplikowany (i przez to bardziej podatny na kosztowne awarie) osprzet.

 

Poki co, wszystko wskazuje na to, ze o ile nie dokona sie jakis znaczacy postep w technologii diesli (na miare common-raila), to w najblizszym dziesiecioleciu paleczke beda przejmowaly malolitrazowe, turbodoladowane benzyniaki (byc moze wespol w zespol z silnikami elektrycznymi). Ale pozyjemy, zobaczymy.

 

I tak mozna jeszcze dlugo i namietnie, a poza tym takich tematow bylo juz bardzo duzo.

Jezeli chcecie o tym dalej dyskutowac, prosze bardzo, ale kulturalnie i bez wycieczek osobistych. W przeciwnym razie temat zostanie zamkniety.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

 

Kazdy z silnikow ma swoje wady i zalety - nowoczesne turbodiesle maja gigantyczny moment obrotowy, ale dostepny w mniejszym zakresie obrotow niz benzyniaki, oprocz tego z ich konstrukcji wynika, ze wolniej wkrecaja sie na obroty.

Dlatego w sporcie samochodowym (poza nielicznymi wyjatkami) rzadza benzyniaki.

 

Za to elastycznosc w dieslach jest bez porownania lepsza - zeby miec podobna w wolnossacej benzynie, przewaznie trzeba miec duzo wieksza pojemnosc albo... turbosprezarke.

 

I tym optymistycznym akcentem w sumie możnaby zakończyć dyskusję co ma większy wpływ na przyspieszenia a co większy wpływ na elastyczność.

 

Benzyna ( z tej samej pojemności ma przeważnie mniejszy moment a lepsze przyspieszenie - elastyczność jest mniejsza niż w dieslu - ale zakres obrotów znacznie większy przez co szybciej się rozpędza )

Diesel ( z tej samej pojemności ma znacznie większy moment obrotowy a gorsze przyspieszenie - za to jest bardzo elastyczny i doskonale daje rady przy wysokim biegu i nieskiej prędkości obrotowej).

 

Ode mnie tyle

Opublikowano
wiem co mówię,tak naprawdę diesel poza niższym spalaniem(a różnie z tym bywa) nie ma nic do zaoferowania czym mógłby przebić benzynę.Nawet to że mam ciągły dostęp do darmowego ON nie skusiło mnie by kupić dizla.Bezawaryjność diesli skończyła się wraz erą wolnossących.Kłopoty jakie mają obecnie znajomi z dizlami czasami przerasta ich możliwości finansowe.

Obecnie przy dwóch autach wydają ok.600-800zł na PB,i nawet przez chwilę nie przemknęło mi przez myśl żeby z nich zrezygnować na rzecz "tańszego" w eksploatacji dizla.

 

rozumiem że nowe benzyniaki to na gaźnikach latają i sa mało skomplikowane :)))))) i nic się w nich nie psuje , w sumie jak jeździsz 1000 km/m to faktycznie co ma ci się zepsuć , piszesz że wydajesz

600-800 zł przy 2 autach na PB :clap: stąd moje wnioski że robisz 2 autami 1000 km/m no chyba że znowu usłysze bajki że benzyniak mniej pali od disla (kolejne rekordy małego spalania benzyniaka )

jezdząć dislem a nie benzyniakiem miesiacznie mi wkieszeni zostaje lekko 2000 zł , i mnie już w zasadzie wyższość benzyny od disla nie interesuje, w sporcie nie startuje a tą moc którą mi daje mój disel naprawde mi wystarcza :))) jak mi się coś zepsuje to mnie stać na naprawe , a jak wam się w benzynie coś zepsuje to z czego płacicie ?

mi wystarczy jak mi dali zastępczy samochód w benzynie , jeździłem 2 tygodnie i byłem 1000 zł wplecy bo w mieście w korkach to 1,6 mi chlało 16l i dodam jak nigdy nie miałem oporów z wciskaniem gazu tak nagle zaczełem jeździć ekonomicznie :)

 

wiec wracając do tematu , jak dużo jeździsz to kup disla , jak mało to kup benzyne , i z tego i ztego bedziesz miał frajde , jak widze wybrałeś benzyne i niech ci się samochodzik jak najlepiej sprawuje :) , kazdy wybiera według własnych kryteriów

wczesniej jeździłem benzyniakami , oprócz tego że dużo paliły nienarzekał na nie

teraz mam 2 disle i absolutnie jestem z nich zadowolony . mało palą i jeżdzą naprawde fajnie , wy tu się sprzeczacie nawet nie o 1s , tylko o milisekundy ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Momment obrotowy jest ważny w maszynach budowlanych typu:ładowarki spychacze ciągniki rolnicze

 

HONDA S2000

moc-240KM WAGA:1270kg

moment-220Nm

0-100-6.2sek

 

AUDI A3 2.0TDI

moc-140KM WAGA:1300kg

moment-320Nm

0-100-9.9sek

 

Jak by moment obrotowy służył do przyspieszania to AUDI powinno być szybsze,a z HONDĄ niema najmniejszych szans.

Opublikowano
wiem co mówię,tak naprawdę diesel poza niższym spalaniem(a różnie z tym bywa) nie ma nic do zaoferowania czym mógłby przebić benzynę.Nawet to że mam ciągły dostęp do darmowego ON nie skusiło mnie by kupić dizla.Bezawaryjność diesli skończyła się wraz erą wolnossących.Kłopoty jakie mają obecnie znajomi z dizlami czasami przerasta ich możliwości finansowe.

Obecnie przy dwóch autach wydają ok.600-800zł na PB,i nawet przez chwilę nie przemknęło mi przez myśl żeby z nich zrezygnować na rzecz "tańszego" w eksploatacji dizla.

 

rozumiem że nowe benzyniaki to na gaźnikach latają i sa mało skomplikowane :)))))) i nic się w nich nie psuje , w sumie jak jeździsz 1000 km/m to faktycznie co ma ci się zepsuć , piszesz że wydajesz

600-800 zł przy 2 autach na PB :clap: stąd moje wnioski że robisz 2 autami 1000 km/m no chyba że znowu usłysze bajki że benzyniak mniej pali od disla (kolejne rekordy małego spalania benzyniaka )

jezdząć dislem a nie benzyniakiem miesiacznie mi wkieszeni zostaje lekko 2000 zł , i mnie już w zasadzie wyższość benzyny od disla nie interesuje, w sporcie nie startuje a tą moc którą mi daje mój disel naprawde mi wystarcza :))) jak mi się coś zepsuje to mnie stać na naprawe , a jak wam się w benzynie coś zepsuje to z czego płacicie ?

mi wystarczy jak mi dali zastępczy samochód w benzynie , jeździłem 2 tygodnie i byłem 1000 zł wplecy bo w mieście w korkach to 1,6 mi chlało 16l i dodam jak nigdy nie miałem oporów z wciskaniem gazu tak nagle zaczełem jeździć ekonomicznie :)

 

wiec wracając do tematu , jak dużo jeździsz to kup disla , jak mało to kup benzyne , i z tego i ztego bedziesz miał frajde , jak widze wybrałeś benzyne i niech ci się samochodzik jak najlepiej sprawuje :) , kazdy wybiera według własnych kryteriów

wczesniej jeździłem benzyniakami , oprócz tego że dużo paliły nienarzekał na nie

teraz mam 2 disle i absolutnie jestem z nich zadowolony . mało palą i jeżdzą naprawde fajnie , wy tu się sprzeczacie nawet nie o 1s , tylko o milisekundy ,

Nie mam potrzeby robić więcej kilometrów(do pracy mam 5km a żona 25km).Jak kupię diesla i się przekwalifikuję na akwizytora to pewnie w kieszeni mi zostanie 2000zł.

1,6 pali 16l...sam nie wiem co mam powiedzieć,jeżeliby mi Focus 1.6 palił tyle to zamieniłbym go na BMW 328 albo 330.A na razie wsadź to między bajki bo mnie 1,6 pali przy normalnej jezdzie w mieście 8,5-9,5.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Nie mam potrzeby robić więcej kilometrów(do pracy mam 5km a żona 25km).Jak kupię diesla i się przekwalifikuję na akwizytora to pewnie w kieszeni mi zostanie 2000zł.

1,6 pali 16l...sam nie wiem co mam powiedzieć,jeżeliby mi Focus 1.6 palił tyle to zamieniłbym go na BMW 328 albo 330.A na razie wsadź to między bajki bo mnie 1,6 pali przy normalnej jezdzie w mieście 8,5-9,5.

 

rozumiem że kolega słowo "korki" nie rozumie , tyle mi paliła , po Warszawie bez korków się nie da jeździć , no chyba że od 23-6

 

ale swoją drogą bogaty jesteś jak gardzisz 800 zł /m , coś mi to twoje całe tłumaczenie kupy się nie trzyma , powinienś M-ką latać a nie 2,0 w benzynie , przynajmniej 2,5 , moja praca jest zwiazna z jeżdzeniem , pół na pół ale jaka to jest to nie musze ci tłumaczyć , stąd taki a nie inny wybór mojego auta

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Nie mam potrzeby robić więcej kilometrów(do pracy mam 5km a żona 25km).Jak kupię diesla i się przekwalifikuję na akwizytora to pewnie w kieszeni mi zostanie 2000zł.

1,6 pali 16l...sam nie wiem co mam powiedzieć,jeżeliby mi Focus 1.6 palił tyle to zamieniłbym go na BMW 328 albo 330.A na razie wsadź to między bajki bo mnie 1,6 pali przy normalnej jezdzie w mieście 8,5-9,5.

 

rozumiem że kolega słowo "korki" nie rozumie , tyle mi paliła , po Warszawie bez korków się nie da jeździć , no chyba że od 23-6

 

ale swoją drogą bogaty jesteś jak gardzisz 800 zł /m , coś mi to twoje całe tłumaczenie kupy się nie trzyma , powinienś M-ką latać a nie 2,0 w benzynie , przynajmniej 2,5 , moja praca jest zwiazna z jeżdzeniem , pół na pół ale jaka to jest to nie musze ci tłumaczyć , stąd taki a nie inny wybór mojego auta

kolego moja żona pracuje w katowicach,i ruch tam jest taki sam jak w warszawie a w tej chwili na pewno większy ze względu na remont górnośląskiej kiedy w korku do wjazdu na ową ulicę trzeba codziennie stać od 40min do 1 godziny.

Nie gardzę 800 złotymi ale jest to wydatek do przełknięcia.M-ka?kiedy 95% mojego przebiegu to miasto,przypuszczam że w korku tak samo się stoi 320 jak M-ką.

A little piece of heaven in my hands

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.