Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie

mam problem z ciagle wyładowywanym akumulatorem.Otóż zakupiłem 316i, akumulator wciąż mi się rozłaodowywuje, myślałem, że to wina akumulatora i sprawdziłem, że on jest nowy i w 100% sprawny, Po podłączeniu kabli w ciagu 2 do 3 dni szlak trafia całą elektrykę i samochodu nie odpalę dopuki nie podładuję akumulatora.

Prosze o pomoc!

Edytowane przez Dyzio112
Opublikowano
Witam serdecznie

mam problem z ciagle wyładowywanym akumulatorem.Otóż zakupiłem 316i, akumulator wciąż mi się rozłaodowywuje, myślałem, że to wina akumulatora i sprawdziłem, że on jest nowy i w 100% sprawny, Po podłączeniu kabli w ciagu 2 do 3 dni szlak trafia całą elektrykę i samochodu nie odpalę dopuki nie podładuję akumulatora.

Prosze o pomoc!

 

A dokladniej na jaka pomoc liczysz. Skoro akumulator jest sprawny znaczyze cos w czasie postoju pobiera prad.

Od Twojego sprytu bedzie zalezalo jak to znajdziesz.

napoczatek sprawdz jaki prad pobiera auto jak stoii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:D A zrobisz to biorąc do ręki miernik elektroniczny. Rozłącz minusową klemę od aku i miedzy nią a akumulator podłącz miernik. Wszystko powyżej wartości około 0.05~0.01 A będzie wskazywało że coś ci zjada prąd na postoju. Idź. Sprawdż i daj znać. Pozdro... ;)
Opublikowano

A jak już się okaże iż coś "żre" prąd z akumulatora na postoju - to pokolei wyjmujesz bezpiczeniki i sprawdzasz kiedy poboru prądu nie będzie. I w ten oto prosty sposób dochodzisz do sedna sprawy.

 

 

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chcesz tak zrobic to najpierw wyjmij bezpiecznik od oswietlenia wnetrza bo wtedy pokaze Ci ze zjada Ci prąd - w koncu klapa z bagarznika bedzie otwarta

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jak chcesz tak zrobic to najpierw wyjmij bezpiecznik od oswietlenia wnetrza bo wtedy pokaze Ci ze zjada Ci prąd - w koncu klapa z bagarznika bedzie otwarta

 

nie w 316 :)

Opublikowano
U mnie był taki sam przypadek. 2-3 dni i akumulator padał. Okazało się że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie wyłączał się przekaźnik od zasilania wtrysków. Sama cewka przekaźnika nie pobierała aż tak dużo prądu ale wystarczyło na rozładowanie aku w 2-3 dni. Spowodowane to było usterką komptera DME, ponieważ on tym steruje. Rozwiązałem ten problem zakładając dodatkowy wyłącznik, przy okazji mam dodatkowe odcięcie, przed kradzieżą. Możesz wyjąć ten przekaźnik i sprawdzić czy spadnie pobór prądu. Znajduje się on pod pokrywką obok skrzynki bezpieczników. Są tam trzy przekaźniki, mój był ten środkowy. (biały)
Opublikowano
Jak chcesz tak zrobic to najpierw wyjmij bezpiecznik od oswietlenia wnetrza bo wtedy pokaze Ci ze zjada Ci prąd - w koncu klapa z bagarznika bedzie otwarta

 

nie w 316 :)

 

Otwarcie maski w E36 powoduje iż światło zapala się w bagażniku także - więc mimo iż akumulator znajduje się w komorze silnika to światełko w bagazniku i tak powinno się zapalić.

Mi kiedyś właśnie przez takie coś wyładował się akumulator. Wyrobione wygłuszenie komory silnika spowodowało iż wyłącznik nie przerywał obwodu i lampka w bagazniku świeciła się całą noc - no i wyświeciła mi akumulator.

 

Pzdr,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ponieważ jestem tu po raz pierwszy witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Bacznie czytałem wcześniej wszystkie posty ponieważ mam ten sam problem z rozładowującym się akumulatorem (stary po 2 dniach, nowy po 4). Korzystając z otrzymanych rad w swoim E46 w następujący sposób sprawdzałem co mi kradnie prąd. Brałem pod uwagę klimatronic, sterownik oświetlenia, podgrzewane lusterka itp...

Autoalarmu (niefabrycznego) nie uwzględniam - został odcięty - a moja procedura pomiarowa wyglądała następująco:

1. otworzyłem okno po stronie pasażera aby mieć dostęp do bezpieczników;

2. zamknąłem centralny zamek oprócz klapy bagażnika;

3. odłączyłem klemę ujemną i włączyłem szeregowo amperomierz (zakres 10 A) - dla wygody połączenia użyłem kabli od prostownika;

4. zamknąłem klapę bagażnika - bez obawy kabli nie przetnie;

5. czekałem.......

6. prąd ustabilizował się po około 10 minutach osiągając 350 mA (DUŻŻO CHYBA);

7. po 40 minutach nadal 350 mA;

8. zacząłem wyjmować bezpieczniki i znalazłem winnego - w moim przypadku jest to bezpiecznik nr 41 (30A) odpowiedzialny za Board Monitor, Radio i Navigację, po jego wyjęciu prąd spadł do ok 10 mA - dokładnie nie podam bo i miernik nie za dokładny;

9. Na tym kończy sie moja wiedza i dlatego potrzebuję rady co dalej....

Mam trzy opcje:

- board monitor - nie świeci jak wszystko jest wyłączone więc chyba wszystko jest z nim OK;

- Navi - hmmm - pierwsze co zrobiłem to wyjąłem z bagażnika cały moduł nawigacji i sukces - pobór prądu malutki - taki jak bez bezpiecznika czyli ok. 10 mA

- Sukces okazał się jednak tylko pozornym, ponieważ po odłączeniu modułu nie działał też board monitor, - przekonałem się o tym po uruchomieniu silnika - oczywiście klema była już wtedy na swoim miejscu - miernik odpięty;

Teraz powstaje pytanie - Jak odciąć moduł Navi aby board monitor działał tzn. żebym mógł za za jego pomocą ustawiać komputer pokładowy - zerowanie spalania, programowanie radia itp...??? Proszę o rady bo już mi witki opadły.

Pomimo, że wszystko wskazuje na winę Navi to nie odrzucam też winy radia (fabrycznego) - być może wzmacniacz cały czas pracuje a całość zestawu tzn. Navi, radi, Board monitor nie może pracować bez jednej ze składowych części?

Pomysły mi się kończą, pomocy? Co zrobić? Może ktoś już się spotkał z przypadkiem takim jak mój? Będę wdzięczny za każdą uwagę.

 

PS. Czy to normalne, że ogrzewanie lusterek załącza się automatycznie (nie mażadnego wskaźnika - czuć gdy dotknie się dłonią) przy rozruchu silnika, no i wyłącza gdy wyłącze silnik? Tylna szyba normalnie - tzn. po załączeniu z konsoli klimatyzacji.

Opublikowano
Z tym moim rozładowywaniem prądu nadal mam problem otóż, wysłałem samochód do 2 warsztatów a one podłączyły pod komputer i sami sprawdzali i za każdym razem stwierdzają że nic nie pobiera prądu :( a akumulator jak się rozładowywał tak się rozładowuje, stwierdzili , że to wina akumulatora ( bo mam za słaby do tego samochodu) i muszę go wymienić;/ może mi podacie jaki macie akumulator? i jaki preferujecie akumulator:) z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Opublikowano
Z tym moim rozładowywaniem prądu nadal mam problem otóż, wysłałem samochód do 2 warsztatów a one podłączyły pod komputer i sami sprawdzali i za każdym razem stwierdzają że nic nie pobiera prądu :( a akumulator jak się rozładowywał tak się rozładowuje, stwierdzili , że to wina akumulatora ( bo mam za słaby do tego samochodu) i muszę go wymienić;/ może mi podacie jaki macie akumulator? i jaki preferujecie akumulator:) z góry bardzo dziękuje za pomoc.

 

Głupoty gadają :duh: Jak coś pobiera prąd na postoju to nie ma bata, żeby bateria nie padła... tylko najczęściej przyczyną jest : niefabryczny alarm (względnie immobiliser), dziwne radio, czy szalejące oświetlenie kabiny :doh:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.