Skocz do zawartości

530D - hamownia pokazuje znaczne niedobory,wykres,filmik


Killme

Rekomendowane odpowiedzi

530D touring manual 2001r. 224kkm przebiegu

Oto co wyszło - ewidentne załamanie powyzej 3tys.obr:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img382.imageshack.us/img382/4322/wykresta3.jpg

 

Auto nie przejawia jakichkolwiek usterek, nie kopci, malutko pali, turbina sie nie poci, IC wyczyszczony,kolektor ssacy, zaworki egr tez, sam ic bardzo delikatnie sie poci na wejsciu ale mysle ze to mozna pominąć, chłodnica paliwa wyczyszczona, wszelkie połaczenia z turbo aż do kolektora sprawdzane - wszystko szczelne, wtryskie leją równo w dopuszczlnych granicach, diagnosta w czasie jazdy stwierdził ze turbo ładuje 1.4bara(te modele chyba tyle nie maja?) - ponoć odczyt z kompa moze różnic sie od rzeczywistosci?

 

Lista podejrzanych:

 

1.)Wielu sugeruje ze to przepływka i ponoć nie mozna tego na 100% sprawdzić - podczas jazdy z podpiętym kompem, po ostrym depnięciu, gdy po chwilce opóżnienia turbo zaczyna ładować wskazania się pokrywają

 

2.) turbo - było czyste jak sprawdzałem ostatnio - wirnik ma luz tak gdzies do 1mm, nie trze o obudowe

 

 

Filmik z przyspiesznia - brak trakcji na 1dynce, po troche mokro było

Co ciekawe na 4 biegu mozna zauważyc wahnięcie ekonomizera, a na ostanim biegu już nie pokazuje na max - teraz myśle zeby jeszcze sprawdzić cisnienie paliwa, wpinać sie manometrem, czy odczyt z kompa będzie miarodajny?

 

Ogólnie jak wg. Was, innych posidaczy 3.0D touring(sedan 100kg lzejszy..) i w manualu moje auta idzie? myśle że nie jest źle jak na ten przebiego i może poprostu hamownia była do niczego?

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-5068840095626334443&ei=fRjWSNrWBqKW2gLqzqm4Ag&q=530d&hl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź jedź na hamownie a nie zabawkę,

ewidentnie hamownia nie daje rady,

już raz ktoś może TY umieszczał ten wykres,

jeżeli chcesz mieć realne wartosci, poszukaj hamowni przystosowanej do twojego auta,

 

Teraz juz pal licho hamownie - myśle że jakby to były realne wartosci to wg. tego wykresu na dwóch ostatnich biegach powyzej 3000rpm. auta przyspieszało by słabiutko, lub nawet wcale, a ztego co widze po innych filmikach na youtube inne 530D jeżdzą podobnie

 

Limited - jak u Ciebie pracuje ekonomizer - zamyka go na dwóch ostatnich biegach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z przyspiesznia - brak trakcji na 1dynce, po troche mokro było

Co ciekawe na 4 biegu mozna zauważyc wahnięcie ekonomizera, a na ostanim biegu już nie pokazuje na max - teraz myśle zeby jeszcze sprawdzić cisnienie paliwa, wpinać sie manometrem, czy odczyt z kompa będzie miarodajny?

 

1. nie znam nikogo, komu na 5 biegu ekonomizer doszedlby do konca skali, bez wzgledu na to jak mocno cisnąć - wiec mysle ze tu nie masz problemu :]

 

2. seria ma max moc około 4000 obrotów, wiec krecenie silnika do 4600 jest wg mnie bez sensu i nic nie daje, a raczej pogarsza przyspieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

1. nie znam nikogo, komu na 5 biegu ekonomizer doszedlby do konca skali, bez wzgledu na to jak mocno cisnąć - wiec mysle ze tu nie masz problemu

 

 

U mnie zamyka bez problemu na 4 i 5 b. , całkowita seria

U mnie też. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może silnik pracuje w trybie awaryjnym?

przeczytaj te posty. tam "tommybmw1"opisuje że jego bmw pracowało w trybie awaryjnym i osiągało 163km mocy przez wadliwy elektrozawór przy turbinie

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96312

 

Tak jednak myśle teraz, ze to albo z hamownią coś było nie tak, albo własnie w czasie pomiaru elektronika spłatała figla - musiałem kasować błedy absu i czegos tam jeszcze.

W rzeczywistości wg. pomiaru z gps-a od 0-100 przyspiesza w 8,7s. , katalog przewdiuje tu 8,1-8,3 (manual/auto) dla touringa przy wadze 1810 w standardowym wyposażeniu. Waga 1810 to auto z 80% zawartoscią baku,+10kg bagaż, +75kg kierowca, a moje z wypasem ponad standard waży bez kierowcy i z pustym bakiem 1810kg.

 

Myśle żeby sobie zamontowac wskaźnik cisnienia doładowania - wpiecie sie przed kolektor ssący pwoinno byc miarodajne - próbował juz ktoś w 530D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle żeby sobie zamontowac wskaźnik cisnienia doładowania - wpiecie sie przed kolektor ssący pwoinno byc miarodajne

 

To niegłupi pomysł. Spróbuje zrobić to elektronicznie i zainstaluje wyswietlacz w kabinie.

 

Sprawdzales może czy zamykasz ekonomizer na 4 i 5 biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% elektrozawór. System awaryjny nie włancza sie od razu, dlatego przyspieszenia do 100km nie maja az takiego znaczenia. hamownia jest napewno ok. U mnie na hamowni wychodzila ta sama moc. Myslalem ze tylko ja miałem taki nietypowy problem,a tu prosze, okazuje sie ze ten element jest dosc wrażliwy. Moje auto z pełnym bakiem waży 1710kg.Tak przy okazji zapytam. Jak tam wasze koła dwumasowe? mi padło po chipie. Zaczeło slizgac. Najpierw wymieniłem sprzegło bo mechanicy stwierdzili iz napewno nie slizga z powodu dwumasa. Twierdzili ze dwumas jest tak sonstruowane ze nie moze byc poslizgu. Auto odwiedziło jeszcze 3 innych mechaników którzy to potwierdzali. Okazało sie jednak inaczej. Po wymianie dwumasa jest ok. Też taka nietypowa usterka, 3 miesiące sie z nią borykałem. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% elektrozawór. System awaryjny nie włancza sie od razu, dlatego przyspieszenia do 100km nie maja az takiego znaczenia. hamownia jest napewno ok. U mnie na hamowni wychodzila ta sama moc. Myslalem ze tylko ja miałem taki nietypowy problem,a tu prosze, okazuje sie ze ten element jest dosc wrażliwy. Moje auto z pełnym bakiem waży 1710kg.Tak przy okazji zapytam. Jak tam wasze koła dwumasowe? mi padło po chipie. Zaczeło slizgac. Najpierw wymieniłem sprzegło bo mechanicy stwierdzili iz napewno nie slizga z powodu dwumasa. Twierdzili ze dwumas jest tak sonstruowane ze nie moze byc poslizgu. Auto odwiedziło jeszcze 3 innych mechaników którzy to potwierdzali. Okazało sie jednak inaczej. Po wymianie dwumasa jest ok. Też taka nietypowa usterka, 3 miesiące sie z nią borykałem. :)

 

No to chyba sie zainteresuje tym elektrozaworkiem - gdzie konkretnie kupowałes? Pierburg tak jest oryginalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam wasze koła dwumasowe? mi padło po chipie. Zaczeło slizgac. Najpierw wymieniłem sprzegło bo mechanicy stwierdzili iz napewno nie slizga z powodu dwumasa.

 

Tzn miales poslizg i winowajcą była dwumasa? Jak się ten poślizg objawiał u Ciebie?

 

U mnie tez jest wyczuwalny poślizg, ale tylko przy ruszaniu. Dodatkowo przy ruszaniu telepie budą (a czasami jest ok!), ale co ciekawe, na II biegu jak ruszę, to jest ok. No i czuje pulsowanie na pedale sprzegła, jak wcisne go nieznacznie (pare cm)

 

 

PS. Zaobserwowałem, ze gdy u mnie gdzies mocy zabraknie, to zawsze temu towarzyszą wibracje podczas ruszania. Jak moc wróci, to tych telepań juz nie ma. Wie ktoś o co chodzi? Gdzie palce pobrudzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miłem poslizg na początku tylko na 5 biegu jak sie turbo włanczało ok 1800obr/min. Pozniej zaczęło slizgac na 3 i 4 biegu. Jeżeli ci sliza podczas ruszania to mozesz miec powoli sprzegło do wymiany. Jeżeli auto skacze podczas szybkiego ruszania to napewno jest to poduszka pod silnikiem. Pewnie jeszcze lewa, jest to poduszka hydrauliczna i lubi pekac. Mechanik mi mówil, ze ona musi duże przciązenia utrzymac, wiec czesto peka. Ja zauważylem od niedawna ze mam drgania w aucie na 2, 3, 4 biegu podczas wcisniecia pedału gazu do podłogi. Drgania te wystepuja przy obr od 1800 do 2500. Czyli w max momencie. Nie wqiem co to jest i juz sie boje. Czytałem, ze może to byc przyczyna padajacego wtryskiwacza lub skrzynia do remontu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% elektrozawór. System awaryjny nie włancza sie od razu, dlatego przyspieszenia do 100km nie maja az takiego znaczenia. hamownia jest napewno ok. U mnie na hamowni wychodzila ta sama moc. Myslalem ze tylko ja miałem taki nietypowy problem,a tu prosze, okazuje sie ze ten element jest dosc wrażliwy. Moje auto z pełnym bakiem waży 1710kg.Tak przy okazji zapytam. Jak tam wasze koła dwumasowe? mi padło po chipie. Zaczeło slizgac. Najpierw wymieniłem sprzegło bo mechanicy stwierdzili iz napewno nie slizga z powodu dwumasa. Twierdzili ze dwumas jest tak sonstruowane ze nie moze byc poslizgu. Auto odwiedziło jeszcze 3 innych mechaników którzy to potwierdzali. Okazało sie jednak inaczej. Po wymianie dwumasa jest ok. Też taka nietypowa usterka, 3 miesiące sie z nią borykałem. :)

 

No to chyba sie zainteresuje tym elektrozaworkiem - gdzie konkretnie kupowałes? Pierburg tak jest oryginalnie?

 

No i jednak kupiłem ten elektrozaworek - wg. numeru z realoem.com, pierburg 240zł.

Dupohamownia wskazuje że efektów raczej brak, no może poza minimalnie mniejszą turbodziurą przy szybkiej zmianie biegów :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.