Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam przekrzywione siedzenie e32 (elektryczne ale to chyba bez znaczenia) zdjąłem tylni panel nie wildze żadnego pęknięcia ani skrzywienia czy zdarzyło się komuś że przeskoczyło o jeden ząbek pytam bo nie chce mi się wyjmować siedzenia więc proszę o radę co z tym zrobić

Opublikowano
Miałem to samo tyko z siedzeniem pasażera niestety trzeba było wymontować cały fotel ściągnąć tapicerkę i wymienić taka mała zębatkę bo się wytarła
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Tak kupiłem ale zabij mnie a nie wiem ile to kosztowało bo robiłem jeszcze parę różnych rzeczy no i było to dwa lata temu
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Fotel naprawiłem, faktycznie było przesunięte o jeden ząbek i wszystko grało do momentu, kiedy oparłem się tak na jedną część i poczułem jak się wykrzywia, także znowu mam krzywe. Mam pytanie co wymienić, żeby usterka się nie powtórzyła.
Opublikowano
a wymieniłeś tą zębatkę na nową czy po prostu przesunąłeś ten ząbek??
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
No to masz identyczna sytuacje jak ja mi też najpierw nie wymienili tej zębatki i po miesiącu znowu było to samo :( Potem już kazałem wymienić na nową i jeżdżę już drugi rok i jest ok.
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

czołem.

Pozwolę się podpiąc, bo też chodzi o fotel kierowcy.

 

Jak nabywałem moją e32, to fotel kierowcy był (i jest) ustawiany ręcznie, pasażera elektrycznie, ale pod siedzieniem kierowcy widzę całą instalację do el. regulacji, podgrzewania itp... mam również szkielet tego z elektrycznym sterowaniem, ale nie posiadam tego modułu sterującego łącznie z gałakami.

Czy jest jakaś szansa zdobycia takiego cuda?

Opublikowano
O jaki modół ci chodzi bo mam cały komp do pamięci od foteli .

 

Chodzi o (sam nie wiem dokładnie jak to wygląda) sterowanie elektryczne do fotela kierowcy. Mam szkielet tego fotela, podobno nie ma w nim tego panela... w aucie mam fotel ręcznie ustawiany.

 

Odnośnie całego komputera do pamięci od foteli... nic mi na temat pamięci ustawień w moim aucie nie wiadomo, ale może dałoby się takie coś założyć? Pomijam już lusterka, itp... bo to niezła jazda musi być, ale fotele? To by było dobre! Czy dałoby radę takie coś i ile ten komp kosztuje?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Którą dokładnie to nie wiem bo robiono mi to w serwisie ale może ta strona ci cos pomoże :)

 

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_32.htm

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich, to mój pierwszy post. Ja mam identyczny problem. Fotel skóra z elektryką i oparcie jest krzywe. Mechanik raz mi to zrobił to było proste raptem pare dni. Faktycznie trzeba którąś zębatkę wymienić tylko którą ? i gdzie ją dostać ?
Opublikowano

Skrzywione oparcie fotela - skąd ja to znam.

 

Problem tkwi w lince, czyli przeniesieniu obrotów z silniczka na mechanizm.

Są dwa silniczki w przedniej części fotela i patrząc od przodu to ten drugi w takiej usterce nas interesuje.

Linka w pancerzu jest takiego rozwiązania jak w napędzie licznika w maluchu, czyli okrągła ze sklepanymi końcówkami w kwadrat i ten właśnie kwadrat czasem nie załapuje podczas kręcenia się silniczka. Myślałem kiedyś o skruceniu pancerza ale znalazłem lepsze wyjście z sytuacji.

Mianowicie należy odkręcić silniczek od wspornika (zaznaczam nie łatwy dostęp, ale się da bez demontażu fotela) co pozwoli na wysunięcie pancerza z silniczka. Korpus pancerza ma taką otoczkę matolową (okucie) z kołnierzem za pomocą którego jest ściskana do silniczka przez wspornik i tu w tym miejscu wystarczy podłożyć jakąś przecięta podkładkę lub cokolwiek wytrzymałego aby wcisnąć tą otoczkę korpusu linki głębiej w silniczek skręcając go z powrotem.

Oczywiście później należy przy pomocy rozpinania tego silniczka ustawić prawidłowe ustawienie fotela.

O ile się nie mylę (bo już dokładnie nie pamiętam), to chyba oba te silniczki z przodu sterują oparciem - prawa i lewa strona. Więc rozpinając jeden można ustawić oparcie przez ten drugi silniczek drugą stroną.

Opublikowano
tak jak Robert pisze - te linki czesto w BMW szwankują - ja miałem problem z el zagłówkiem i poszedłem na łatwizne - skrociłem pancerz o ok 8 mm i wszystko dziala :D
Opublikowano
jeszcze raz sie postaraj - wchodzisz na www.imageshack.us, klikasz BROWSE , potem wybierasz plik , ktory chcesz pokazac ( nie moze byc wiekszy niz 1MB !!! ) a jak załaduje, to skopiuj do wiadomosci na forum cała linijkę HOTLINK FOR FORUMS.
Opublikowano

Nie macie racji !

 

Silniczek chodzi luźno a zębatki są tak złożone, że nie ruszysz ich opierając się. Łatwo to sprawdzić bo według twojej teorii silnik blokuje, ale jak go wyciągniesz i linki będą luźne to oparcie powinno się ruszać a tak nie jest. Dalszy silniczek jest od pochylenia oparcia, a bliższy od wysokości siedzenia. Są one jak gdyby na przelot z jednej strony wychodzi linka na lewą cześć a z drugiej na prawą i jak łatwo sobie wyobrazić jest to połączenie stałe lewej i prawej części. Siedzenie należy wyciągnąć (jest to chyba najprostrze co może byc).

Opublikowano
Nie macie racji !

 

 

w czym nie mam racji ? Ze linki szwankują i opancerzenie robi im się za długie ? Przeciez to juz legendarna usterka w E32 :wink:

Opublikowano
O ile się nie mylę (bo już dokładnie nie pamiętam), to chyba oba te silniczki z przodu sterują oparciem - prawa i lewa strona. Więc rozpinając jeden można ustawić oparcie przez ten drugi silniczek drugą stroną.

Tak jak już pisałem do końca nie jestem pewny tych dwóch silniczków.

Zawsze szwankowała prawa strona oparcia fotela i pamiętam, że to właśnie linka na tym bardziej cofniętym w tył fotela silniczku wymagała korekty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.