Skocz do zawartości

nierówna praca...


mariusz_ek

Rekomendowane odpowiedzi

silnik m20b20...na jałowym biegu pracuje nie równo...delikatnie podskakuje tak jakby nie miał jednego z cylindrów...przy wciśnięciu gazu przez chwilę ma objaw przyduszenia....kiedy puszczę go z obrotów to potrafi mocno się przydusić a czasami nawet zgasnąć...co to może być?? przepływkę podmieniłem-dalej to samo...wyczyściłem krokowiec-to samo... z resztą silniczek krokowy pracuje (sprawdzane na słuch)...jak się go delikatnie stuknie to tak jakby się przywiesił (zaczyna brzęczeć i gasi silnik) więc może to jednak on jest temu winien... świece są nowe, przewody WN też planuje wymienić ale to jeszcze nie teraz...

 

Naczytałem się dużo podobnych tematów ale nie rozwiązało mi tego problemu...chciałbym go pod kompem sprawdzić ale niestety nie mam rzetelnego warsztatu który powie mi o prawdziwych (nie wymyślonych) usterkach...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś kupiłem przewody...kopułkę mam w dobrym stanie (styki są ładne, nie powypalane ani zaśniedziałe) a w rozdzielacz nie chce inwestować bo to potworne pieniążki... jutro założę te przewody i się zobaczy ale nie sądzę by to było tego przyczyną...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te świece dobre masz takie jak są zalecane czy jakieś tanie zamienniki czasem kupisz nowe i sa do kitu mozesz wyczaić na który cylinder nie chodzi? od kiedy to ci sie dzieje nagle czy stopniowo sie pogarszało , wygląda to na defekt zapłonu po wymianie tych świec polepszyło sie czy bez zmian ? Od przewodów bardzo dużo zależy......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to się dzieje niezależny od temperatury silnika? Czy spalenie pogorszyło sie ostatnio?

 

Kiedy ostatnio wymieniłeś filtr powietrza? mozna sprawdzić czy on jest przyczyną wyciągając go na chwilę i odpwaljąc silnik.

 

ostaecznie można uruchomić tryb diagnostyki ("check engine") i ustalić czy jakiś czujnik nie padł. Jak? przeczytaj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=649&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=check+engine

 

 

Polecam też sprawdzenie czy wszystkie węży gumowe podłączone do kolektora wdechowego są szczelne i czy nie wlatuje powietrze do kolektora przy przepływomierzu. To ma ogrony wpływ na mieszankę przy niskich obrotach.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak: przewody wymienione (dedykowane NGK) i jest dalej to samo! świece założyłem napewno dobre (dedykowane NGK)

darooe36 nie wiem czy to się wcześniej działo bo kupiłem auto z uszkodzonym sinikiem i sam doprowadziłem go do stanu (prawie) używalności...konkretnie silnik jest po kompleksowym remoncie głowicy...

 

RobertS czy zimny czy ciepły nie ma różnicy...filtr jest nowiutki...posprawdzałem czy nie dostaje się gdzieś "lewe" powietrze i nic nie znalazłem... ten tryb diagnostyki to to samo co podpięcie do kompa?

Byłem dziś właśnie na komputerze i pokazało że z silnikiem jest wszystko ok...niby pokazał padniętą sondę ale jest to wersja bez katalizatora i nie ma tam sondy...mechanicy rozłożyli ręce i wysłali mnie do innego warsztatu...śmieszne...

 

a może to jest wina instalacji gazowej? niby nie korzystam z gazu ale...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jakieś postępy w tej sprawie?

 

Czytam posta od początku i ... nic nie przychodzi do głowy. Mam ten sam silnik - nie chodzi zupełnie równo na niskich obrotach, ale ja z kolej lubię to uczucie silnika, który nie moze się doczekać aż zacznie znów pracować na wysokich obrotach :) .... a nie ma efektu przyduszenia.

 

Może to też być związane z brakiem paliwa przy niskich obrotach - nie wiem z jakiej przyczyny, bo pompa paliwa jest elektryczna ....

 

1. Sprawdż jeszcze elementy gumowe: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BB11&mospid=47290&btnr=11_0861&hg=11&fg=45 .... jeśli powietrze dostaje się do systemu podciśnienia, to właśnie takie są objawy jak opisałeś.

 

Szczególnie należy sprawdzić rurkę nr 8 na rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BB11&mospid=47290&btnr=13_0267&hg=13&fg=15

 

 

2. czujnik położenia przepustnicy - nr 2 na rysunku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BB11&mospid=47290&btnr=13_0291&hg=13&fg=15

 

Trzeba podłączyć miernik cyfrowy do styków 2 i 18 . Przy zamniętej przepustnicy ( nie ma naciskasz na pedale gazu) to czujnik nie powinien pokazywac dużej oporności. Jak otwierasz przepustnicę, oporność powinna rosnać. Jeśłi czujnik pokazuje rozwarcie przy zamkniętej przepustnicy pomiędzy 2 i 8, to należy go wymienić.

 

 

:jawdrop: ....trochę tego duzo, ale tak jest zazwyczaj - mały problem... duzo szczegółów do sprawdzania. :duh:

 

Powodzenia.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postępy...hmmm...podjechałem do znajomego co w beemkach dłubie już od dawna i on stwierdził(po wcześniejszym kontakcie z aso bmw) że jest zły przepływomierz... teraz jest założony z numerem kończącym się na 083 (podobno do wersji z katalizatorem) a powinien być 087 lub 089 (bez katalizatora)... ma mi taką przepływkę podrzucić do sprawdzenia to wtedy będzie wiadomo czy to przepływomierz...

te wszystkie przewody gumowe sprawdzałem już dawno temu...w końcu to podstawa ale podziękował za radę by sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy...zaraz się tym zajmę i się zobaczy... jak będę wiedział coś więcej to na pewno napiszę

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

miałem chwilowy przestój ale wróciłem do tej beemki (w końcu mam dwie e30 :D )

podjechałem do mechaników (mcars warszawa) i tam podłączyli auto do kompa i się okazało że silniczek krokowy czasami robi zwarcie i przez to są te wszystkie objawy! wymieniłem tego krokowca i teraz jest miód malina! długo mi się zeszło by w silnik tchnąć drugie życie ale się udało i teraz wszystko bryka po mistrzowsku! komp nie wykrywa żadnego błędu!

i tutaj taka mała reklama...będę na pewnie gdzieś na wiosnę swapował ten silnik więc ten będę miał do odsprzedania POLECAM :mrgreen:

 

dzięki wielkie za pomoc

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

 

czy da sie kupić gdzieś silnik krokowy ale nowy?

patrzyłem po allegro i tylko używki w okolicach 140zł ale czy są na przykład jakieś zamienniki? Moze ktos kupował w jakimś Inter Carsie?

Jesli nie to ile kosztuje nowy w ASO?

Mam M40b16 silniczek Bosch przelot w kształcie T.

 

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Moze ktos kupował w jakimś Inter Carsie?

Jesli nie to ile kosztuje nowy w ASO?

Mam M40b16 silniczek Bosch przelot w kształcie T.

pozdrawiam

 

Witam

 

Nowy krokowiec w ASO [nr referencji: 13411433627] - 694zł

InterCars [bOSCH 0 280 140 549] - 567zł

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.