Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! palanuje zmienic w swojej 325 filtr na stozkowy.Zastanawiam sie tylko jaka firme wybrac? czy zalozyc sam filtr? czy z puszka rezonansowa?w MG motorsport proponuja mi taki filtr z puszka i profesjonalnym montaze za 600zl.Czy ktos juz ma moze zlozynego stozka? czy w kazdej 325 dziek po zalozeniu jest podobny? by slyszalem w podobnej 325 i naprawde swietnie syczal.pozdrawiam
Opublikowano
Ja własnie wczoraj po ponad roku skonczyłem przerabianie tematu "stożek" w moim aucie i od dzis mam spowrotem oryginał :!: Jeśli masz Gaz to odradzam całkowicie. Z drugiej strony to BMW ma bardzo dobre filtry i nie bardzo jest co w nich zmieniać :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Kujon a powiedz czemu odradzasz zagazowanym beemkom filrt stozkowy?? ja mam 320i i chce takie zalozyc ale mam gaz...co sie ebdzie dzialo?? a co sadzisz o wycieciu katalizatora ??
Marcin-coupe...BMW theBestMachineontheWorld
Opublikowano

Jezeli zdecydujesz sie na instalacje filtra stozkowego to umiesc go gleboko ponizej silnika, na wysokosci dolnego wahacza, lub bezposrednio za zdezakiem tak aby docieralo do niego jak najwiecej zimnego powietrza. Instalowanie stozka w komorze silnika bez odpowiedniej oslony termicznej jest bez sensu. Silnik zamiast zyskac moc straci ja gdyz zacznie oddychac cieplym, rozrzedzonym powietrzem.

Na dodatek filtr stozkowy przepuszcza czasteczki pylow o wiekszej srednicy niz oryginalny co ma duze znaczenie dla zywotnosci silnika.

Opublikowano
Jezeli zdecydujesz sie na instalacje filtra stozkowego to umiesc go gleboko ponizej silnika, na wysokosci dolnego wahacza, lub bezposrednio za zdezakiem tak aby docieralo do niego jak najwiecej zimnego powietrza. Instalowanie stozka w komorze silnika bez odpowiedniej oslony termicznej jest bez sensu. Silnik zamiast zyskac moc straci ja gdyz zacznie oddychac cieplym, rozrzedzonym powietrzem.

Na dodatek filtr stozkowy przepuszcza czasteczki pylow o wiekszej srednicy niz oryginalny co ma duze znaczenie dla zywotnosci silnika.

ŁukaszPL wyjąłeś mi to z ust i odpowiedziałeś za mnie Marcinowi THX :)

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Czy masz gaz czy nie to sobie odpuść. Jeżeli już musisz coś robić z dolotem to wsadź wkład K&M i wystarczy.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

zacząłem myśleć o kupnie, przejrzałem ceny i opinie. Podobno moc ma wzrosnąć 5-10 koni (spalanie o około 0,5 litra ) odgłos silnika podobno ,,lepszy" Jednak czy warto?

z powyższych postów wychodzi jednak że odradzacie zmiane na stożkowy

150 kucyków pod maską!
Opublikowano
A co sadzicie o tym filtrze powietrza ??

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=54305345

 

Jak ten filtr ma sie do trwalosci silnika ??

 

Wszystkie filtry "free flow" w tym i renomowanych producentow jak

K&N beda mialy zawsze gorszy stopien filtracji niz papierowy

fabryczny filtr stosowany przez producenta.

 

Co ciekawe, filtr taki jak K&N lepiej filtruje kiedy...nie jest nowy

a czesciowo zanieczyszczony. Dlatego nie poleca sie go czyscic

zbyt czesto. Z drugiej strony powoduje to zmniejszenie przyrostow

(i tak niewielkich) mocy.

 

Oczywiscie, w calej mojej samochodowej historii robilem i takie

eksperymenty - ale jeden obrazek utkwil mi w pamieci na zawsze.

 

Rozbieram obudowe filtra powietrza. Strona wlotu powietrza - wiadomo

piach, syf, kurz, liscie i zdechly szczur. Normalna sprawa.

 

Za to po drugiej stronie (fabrycznego) filtra bylo zawsze bardzo

czysto - na sciankach obudowy z ledwoscia dalo sie dostrzec

jakikolwiek kurz przejezdzajac po nich palcem.

 

Po wlozeniu wkladki K&N i przejechaniu 20 tysiecy kilometrow

odkrylem, ze po "czystej" stronie filtra na wewnetrznych

sciankach zaczely osadzac sie niewielkie ilosci zanieczyszczen -

nieduzo tego, ale zjawisko ktore nie moze miec miejsca przy

filtrze fabrycznym !!!!

 

jak pomyslalem, ze MOJ silnik ma to zasysac to czym predzej

wyjalem filtry i do tej pory leza u mnie w szafie (jak ktos chce

to oddam za darmo, ale nie wiem do czego sie przydadza bo

pochodza z silnika 3.2 V6 od mercedesa C-klasse).

 

Ze stozkami jest jeszcze drugi temat, mianowicie dlugosc i pojemnosc ukladu dolotowego ktora trudno zachowac taka sama jak w serii.

 

Za krotki - brak momentu na dole, za dlugi - za malo mocy na gorze.

No i ten wciaz problem z zaciaganiem goracego powietrza...

 

Ogolnie zyski z tytulu luznego dolotu sa bezsprzeczne, ale ja chce

zeb moj silnik jeszcze troche pozyl - dlatego robie tak - po

5 tysiacach wyciagam filtr i gruntownie go przedmuchuje sprezonym

powietrzem, a po maksymalnie 10 tys wymieniam na nowy fabryczny

filtr. i pomaga - za kazdym razem wkladajac czysty filtr czuje ze

auto robi sie zwawsze.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
ej no co za patent zaliczyl slowo "prze_dmuchac" do przeklenstw?? ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

ja ze swoich doswiadczen odradzam wkladanie jakichkolwiek stozkow. projektanci naszych zacnych bmw raczej znali sie na zeczy i ciezko jest ich poprawic. zgadzam sie z przedmowca ze wymiana filtra co jakies 10 tys zalatwia wszystkie problemy.

 

pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
ej no co za patent zaliczyl slowo "prze_dmuchac" do przeklenstw?? ;)
Nie napisałeś "przedmuchać" tylko nieco inaczej. :wink:

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano
ja ze swoich doswiadczen odradzam wkladanie jakichkolwiek stozkow. projektanci naszych zacnych bmw raczej znali sie na zeczy i ciezko jest ich poprawic. zgadzam sie z przedmowca ze wymiana filtra co jakies 10 tys zalatwia wszystkie problemy.

 

pozdrawiam

 

:cool2: , również nie radze zmieniać nic w dolocie, moc spada o ok 3-5KM. Nawet wyjęcie filtra i jazda bez niego obniża osiągi, ale siła sugestii jest tak silna że przez bardziej rasowy dzwięk wydaje sie że samochód nie wiem jak przespiesza

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
ej no co za patent zaliczyl slowo "prze_dmuchac" do przeklenstw?? ;)
Nie napisałeś "przedmuchać" tylko nieco inaczej. :wink:

 

W takim razie oznacza to ze ze mna zupelnie niedobrze - przeklinam

juz bez swiadomosci ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
oki, dzięki za wypowiedzi daruje sobie ten stożek ;-) :cool2:

 

Moze lepiej nie daruj sobie tego stozka :worried: i przetestuj tego typu rozwiazanie oczywiscie wykonane we wlasnym zakresie.

Biorac pod uwage wykresy DYNO jakis przyrost mocy to daje :norty:

Opublikowano

kiedys jeszcze w innym samochodzie bawiłem sie w tunera i założyłem filtr stożkowy i tłumik basowy.Obydwie rzeczy były universalne , nie przeznaczone do danego samochodu- efekt: piekny basowy dźwięk z wydechu, syczenie z pod maski :D, wyczuwalny spadek elastyczności i mocy oraz wzrost zuzycia paliwa o 1,5 l. Pojezdziłem tak ze 2 tys km i wróciłem z powrotem do fabrycznego filtra i tłumika. Wnioski: nigdy nie kupowac filtrów i tłumików uniwersalnych. Jak juz to dedykowane do danego samochodu i znanej firmy wtedy mamy gwarancję że to coś da. http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=80026

http://sklep.tuning.pl/instr/145/57-0135.pdf

DARK SIDE OF POWER!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.