Skocz do zawartości

Klejenie RF


progressowy

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Dzis bylem na targach motoryzacyjnych. Zdziwila mnie wypowiedz speca oponiarskiego. Otoz oznajmil mi iz opon typu RF nie mozna juz naprawic po przebiciu! I malo tego na felge od RF nie mozna nalozyc zwyklej opony. Naprawde nie wiem co myslec. Czy ten facio ma sie puknac w glowke? Czy naprawde tak jest? Dla info powiedzial mi, ze montaz RF(obsadzenie) kosztuje 150zl. Jak powiedzialem mu,ze naprawili mi kolo za 35zl to nie wierzyl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał trochę racji.

Oficjalnie run-flaty to jednorazówki. Można je naprawić ale finansowo wychodzi podobnie do zakupu nowych.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Run_flat_tire#Criticism

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

P.S. Czy na moja fele bez problemu mozna nalozyc zwykla oponke?

 

Hej progressowy :hand: , jezeli felga nie jest kwadratowa to zwykla oponka wejdzie :wink: (taki zarcik :mrgreen: ). Co do naprawy RFT, to zalezy od rodzaju i wielkosci uszkodzenia, generalnie to ta opona sie rozni od zwyklej tym, ze ma wzmocnione scianki boczne- wiec jezeli przebicie nastapi w srodkowej czesci to raczej bezproblemowo da sie to naprawic. Ja natomiast mialem sytuacje, ze troszke oponke "przerwalo"- zrobila sie taka wyrwa od felgi centymetr w glab, 2-2,5 cm wzdluz, no i mialem oponke zalatwiona "na cacy" :roll: .

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz słyszę takie bzdury.co ten gość wystawiał na tych targach?.opona run on flat, ssr nie różni się niczym oprócz konstrukcji boków opony które w rf są po prostu twarde (moze miał na myśli system PAX).umożliwia to jazdę bez powietrza na dystansie ok.200km przy prędkosci 80km/h(założenia producenta).po takiej trasie bez powietrza wiadomym jest ze opona nie nadaje się juz do uzytku, nie jednak z powodu piewotnego przebicia tylko z przegrzania podczas jazdy bez powietrza. oponę po przebiciu pogwozdziowym w części bieżnika, naprawia się tak samo jak normalną oponę.barków i boków opon niskoprofilowych już dawno nie zaleca się naprawiać. co do felg to te wogóle nie dzielą się na takie do normalnych i do rf.w samochodach BMW nie ma nawet czujników cisnienia.o tym że złapalismy gumę informuje nas system który dostaje info z czujnika abs. ten mierzy obroty koła i zapamiętuje. każda zmiana traktowana jest jako awaria(komunikat wyskakuje przy każdej zmianie kół) .150zł za obsadzenie ??? 40-50zł maksymalnie. montażownica do rf ma dodatkową przystawkę z rolkami dociskowymi i to cała sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz słyszę takie bzdury.

To co opisales o tym mi wlasnie bylo wiadomo. Tylko troche zwatpilem po tej wypowiedzi tzw.eksperta z branzy oponiarskiej. :liar: Chyba facet chcial mnie naciagnac na felgi i opony. Niech sie lepiej :mad2: Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.