Skocz do zawartości

Płyn chłodzący


adamski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Znaczy jak, odkręciłeś korek spustowy na spodzie chłodnicy, zapaliłeś silnik i czekałeś aż przestanie wypływać płyn??? :shock: Nie grozi to przegrzaniem silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@belgus: ja dokładnie tak samo ;) ale zastanawiam się jak potem zalać układ żeby nie był zapowietrzony. U mnie nie ma osobnego zbiornika wyrównawczego tylko jest zespolony z chłodnicą, a niestety odpowietrznik na niej jest zastąpiony śrubą wkręconąna stałe :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w koncowej fazie rowniez dmuchalem ale doprowadzalem aby termostat byl otwarty i oczywiscie cieplo na calego otwarte.

jesli chodzi o odpowietrzanie to ja w chlodnicy przy korku wlewowym mam mala srubke ktora wlasnie sluzy do podpowietrzania.

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% jest korek spustowy płynu chłodzącego w bloku silnika i o ile dobrze sobie przypominam znajduje się on po stronie pasażera z boku bloku silnika......przyglądnij się dobrze.....nie bedzie tam raczej więcej śrub wkręconych w blok które niczego nie trzymaja :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się jeszcze... ; Czy jest jakiś środek "uszlachetniający" płyn - tak aby sobie poradził z mikro przeciekami. W chłodnicy pojawiły się delikatne przecieki (na spodzie zbiorniczka).

Nie jestem specjalistą ...ale po co chcesz takie preparaty stosować :?: przecież oprócz uszczelnienia chłodnicy ten preparat zaklajstruje :roll: Ci kanaliki w bloku silnika.....a po co robić sobie problemy..... :wink:

Jeżeli cieknie Ci zbiorniczek wyrównawczy to wg. ETK jest to element wymienny wraz z uszczelkami.......takie jest moje zdanie :wink: zrobisz co uważasz za stosowne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o spuszczanie płynu, to w E34 napewno od strony pasażera w bloku silnika jest śruba (chyba 19) i jak ją odkręcisz to płyn ci wypłynie. Czyli pierw zlewasz z chłodnicy a potem z bloku. E34 ustawienie temperatury nie ma znaczenia bo i tak przy wyłączonym silniku zaworki są ZAWSZE otwarte, czyli tak jakby ogrzewanie było załączone na maxa.

 

Dokładnie ten kranik służy do zlania płynu z chłodnicy.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podepne się jeszcze... ; Czy jest jakiś środek "uszlachetniający" płyn - tak aby sobie poradził z mikro przeciekami. W chłodnicy pojawiły się delikatne przecieki (na spodzie zbiorniczka).

 

Miałem minimalny wyciek w rogu chłodnicy. Wlałem jakiś preparat chyba schela /czerwona butelka/ i wyciek się uszczelnił. Preparat w płynie zawierał coś w rodzaju fusów. Raczej wątpie żeby uszczelnił coś więcej niż wycieki z dziurek wielkości szpilki bo konsystencja tego była bardzo wodnista, a w połączeniu z płynem z obiegu rozrzedziło to jeszcze bardziej. Nie wiem jakiej wielkości są niby te dziurki w bloku ale wątpie aby były tak małe żeby je zakleić tym czymś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy jak, odkręciłeś korek spustowy na spodzie chłodnicy, zapaliłeś silnik i czekałeś aż przestanie wypływać płyn??? :shock: Nie grozi to przegrzaniem silnika?

Ja ostatnio zmienialem plyn. Korka w bloku silnika w moim motorze (M44) mechanik nie znalazl, a tez bylem ciekawy, czy cos takiego sie znajduje. Odkrecili korek od chlodnicy (ten na dole). Silnik byl WYLACZONY. Plyn sobie wyciekl (mysle ze ok. 6 litrow, czyli 0.5 zostalo w ukladzie).

Oczywiscie potem odpowietrzyli uklad.

Moim zdaniem, jak plyn spuszczany jest, natychmiast nalezy wylaczyc silnik.

Pozdro,

Raf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się jeszcze... ; Czy jest jakiś środek "uszlachetniający" płyn - tak aby sobie poradził z mikro przeciekami. W chłodnicy pojawiły się delikatne przecieki (na spodzie zbiorniczka).

Ja bym uwazal na takie uszczelniacze. Oprocz mikroprzeciekow, ktore sa bolaczka chlodnic w BMW (szczegolnie na laczeniach plastikowych elementow z metalem) moze taki preparat zamulic caly uklad. Do dzis mam tubke takiego prepartatu - wyglada jak metalowe opilki, ktore chcialem wsypac do poprzedniego auta (nie BMW). Ale mi odradzili.

Stwierdzilem ze lepiej wymienie chlodnice moja teraz (mam nowa) niz bede walczyl z mikroprzeciekami.

Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie podepne do tego tematu, dość prosta sprawa, ale potrzebuje porady. Wąż płynu chłodzącego ten gruby co wchodzi u góry do chłodnicy wybrzuszyło go tuż koło filtra oleju (silnik M50 B20). Pytanie czy kupić obojętnie jaki, byle średnica pasowała, czy może mieliście zle doświadczenia z bylejakimi i polecacie tylko firmowe - jakie??? Prosiłbym o w miare szybka odpowiedz bo w czwartek mam 1000 km do przejechania i musze to zrobić do tego czasu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.