Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hm ciekawe a jest takowy :jawdrop: sam bym chcial wiedziec gdzie takowy jest !

Jak zmienialem plyn to odkrecalem przy chlodnicy i bylo ok wszystko wygonila pompa !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy jak, odkręciłeś korek spustowy na spodzie chłodnicy, zapaliłeś silnik i czekałeś aż przestanie wypływać płyn??? :shock: Nie grozi to przegrzaniem silnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@belgus: ja dokładnie tak samo ;) ale zastanawiam się jak potem zalać układ żeby nie był zapowietrzony. U mnie nie ma osobnego zbiornika wyrównawczego tylko jest zespolony z chłodnicą, a niestety odpowietrznik na niej jest zastąpiony śrubą wkręconąna stałe :x
Opublikowano

Ja w koncowej fazie rowniez dmuchalem ale doprowadzalem aby termostat byl otwarty i oczywiscie cieplo na calego otwarte.

jesli chodzi o odpowietrzanie to ja w chlodnicy przy korku wlewowym mam mala srubke ktora wlasnie sluzy do podpowietrzania.

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
Na 100% jest korek spustowy płynu chłodzącego w bloku silnika i o ile dobrze sobie przypominam znajduje się on po stronie pasażera z boku bloku silnika......przyglądnij się dobrze.....nie bedzie tam raczej więcej śrub wkręconych w blok które niczego nie trzymaja :wink:
Opublikowano
podepne się jeszcze... ; Czy jest jakiś środek "uszlachetniający" płyn - tak aby sobie poradził z mikro przeciekami. W chłodnicy pojawiły się delikatne przecieki (na spodzie zbiorniczka).

Nie jestem specjalistą ...ale po co chcesz takie preparaty stosować :?: przecież oprócz uszczelnienia chłodnicy ten preparat zaklajstruje :roll: Ci kanaliki w bloku silnika.....a po co robić sobie problemy..... :wink:

Jeżeli cieknie Ci zbiorniczek wyrównawczy to wg. ETK jest to element wymienny wraz z uszczelkami.......takie jest moje zdanie :wink: zrobisz co uważasz za stosowne :wink:

Opublikowano
A jeszcze mam jedno pytanie,na dole chlodnicy mam taki niebieski korek i także jakby jakis kranik i który trzeba odkrecic aby spuscic płyn??
Opublikowano

Jeżeli chodzi o spuszczanie płynu, to w E34 napewno od strony pasażera w bloku silnika jest śruba (chyba 19) i jak ją odkręcisz to płyn ci wypłynie. Czyli pierw zlewasz z chłodnicy a potem z bloku. E34 ustawienie temperatury nie ma znaczenia bo i tak przy wyłączonym silniku zaworki są ZAWSZE otwarte, czyli tak jakby ogrzewanie było załączone na maxa.

 

Dokładnie ten kranik służy do zlania płynu z chłodnicy.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podepne się jeszcze... ; Czy jest jakiś środek "uszlachetniający" płyn - tak aby sobie poradził z mikro przeciekami. W chłodnicy pojawiły się delikatne przecieki (na spodzie zbiorniczka).

 

Miałem minimalny wyciek w rogu chłodnicy. Wlałem jakiś preparat chyba schela /czerwona butelka/ i wyciek się uszczelnił. Preparat w płynie zawierał coś w rodzaju fusów. Raczej wątpie żeby uszczelnił coś więcej niż wycieki z dziurek wielkości szpilki bo konsystencja tego była bardzo wodnista, a w połączeniu z płynem z obiegu rozrzedziło to jeszcze bardziej. Nie wiem jakiej wielkości są niby te dziurki w bloku ale wątpie aby były tak małe żeby je zakleić tym czymś.

Opublikowano
Znaczy jak, odkręciłeś korek spustowy na spodzie chłodnicy, zapaliłeś silnik i czekałeś aż przestanie wypływać płyn??? :shock: Nie grozi to przegrzaniem silnika?

Ja ostatnio zmienialem plyn. Korka w bloku silnika w moim motorze (M44) mechanik nie znalazl, a tez bylem ciekawy, czy cos takiego sie znajduje. Odkrecili korek od chlodnicy (ten na dole). Silnik byl WYLACZONY. Plyn sobie wyciekl (mysle ze ok. 6 litrow, czyli 0.5 zostalo w ukladzie).

Oczywiscie potem odpowietrzyli uklad.

Moim zdaniem, jak plyn spuszczany jest, natychmiast nalezy wylaczyc silnik.

Pozdro,

Raf

Opublikowano
podepne się jeszcze... ; Czy jest jakiś środek "uszlachetniający" płyn - tak aby sobie poradził z mikro przeciekami. W chłodnicy pojawiły się delikatne przecieki (na spodzie zbiorniczka).

Ja bym uwazal na takie uszczelniacze. Oprocz mikroprzeciekow, ktore sa bolaczka chlodnic w BMW (szczegolnie na laczeniach plastikowych elementow z metalem) moze taki preparat zamulic caly uklad. Do dzis mam tubke takiego prepartatu - wyglada jak metalowe opilki, ktore chcialem wsypac do poprzedniego auta (nie BMW). Ale mi odradzili.

Stwierdzilem ze lepiej wymienie chlodnice moja teraz (mam nowa) niz bede walczyl z mikroprzeciekami.

Takie jest moje zdanie.

Opublikowano
A ja sie podepne do tego tematu, dość prosta sprawa, ale potrzebuje porady. Wąż płynu chłodzącego ten gruby co wchodzi u góry do chłodnicy wybrzuszyło go tuż koło filtra oleju (silnik M50 B20). Pytanie czy kupić obojętnie jaki, byle średnica pasowała, czy może mieliście zle doświadczenia z bylejakimi i polecacie tylko firmowe - jakie??? Prosiłbym o w miare szybka odpowiedz bo w czwartek mam 1000 km do przejechania i musze to zrobić do tego czasu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.