Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam tego dosc kupuje carsofta

 

Na aukcji kupujesz interfejs.

viaken_pl nie dodaje oprogramowania carsoft, to będziesz musiał we własnym zakresie pobrać z jakiegoś rapida etc.

Interfejsy tego gościa są bardzo dobre, sam nie posiadam jeszcze ale mam zamiar kupić ten:http://allegro.pl/item424250713_hitinterfejs_do_bmw_87_04_carsoft_6_5_inpa_ediabas.html

Opublikowano
nie bardzo jestem w temacie ten soft z twojego linku to jak niby podlaczasz? nie przez gniazdo diagnostyczne pod maska chce kupic ale nie czaje jeszcze bazy a program nie daja w komplecie? A w laptopie to pod usb sie podlacza poz
Opublikowano
nie bardzo jestem w temacie ten soft z twojego linku to jak niby podlaczasz? nie przez gniazdo diagnostyczne pod maska chce kupic ale nie czaje jeszcze bazy a program nie daja w komplecie? A w laptopie to pod usb sie podlacza poz

 

Z usb będzie problem ale są jakieś przejściówki, które czasem działają:D, Gniazdo mam pod kierownica, te piny wszędzie pasują, a z linku to nie soft a hard..:D

Soft jak mówiłem trzeba samemu pociągnąć.

Opublikowano

Ja mam interface od użytkownika obd2 (firma Autosoft z Krakowa). Oni dają CD z Carsoftem 6.5, instrukcją i opisem pinów. Mam, używam i wszystko działa jak należy... Zastrzegają sobie tylko, że może nie działać jak w kompie nie ma fizycznego portu RS232, bo właśnie do niego jest podłączany interface.

Jeśli chodzi o gniazdo OBDII pod kierownicą, to da się zdiagnozować/kasować błędy tylko w module silnika (są do niego doprowadzone trzy kabelki: "+", "-", i "I-bus"). Resztę trzeba podłączać do 21-pinowego gniazda pod maską. Wszystko chodzi jak należy, zgodnie z obietnicami zawartymi w opisie aukcji. Ostatnio zauważyłem, że wskazówka temp jest trochę poniżej normy, podłączyłem się do ODBII i podczas jazdy z kompem na fotelu pasażera korzystając z funkcji Carsoftu 6.5 "LiveData" przetestowałem sobie jak się zachowuje i ile wynosi temp z czujnika.

 

w razie co służę pomocą... pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Jeśli chodzi o gniazdo OBDII pod kierownicą, to da się zdiagnozować/kasować błędy tylko w module silnika (są do niego doprowadzone trzy kabelki: "+", "-", i "I-bus").

 

A jak się nie ma gniazda pod maską? :D I to nie że zgubiłem :]

Daj link do tego allegrowicza.

Opublikowano

Piszę jak jest w moim aucie. Jeśli nie ma pod maską 21-pinowego, to może masz wszystko podłączone do OBDII. U mnie poza zasilaniem i masą jest I-bus, po którym można diagnozować/kasować moduł DME silnika (2.0i)

 

Aukcji jest kilka, ta z linku ma ok. 8 dni do końca...

 

http://moto.allegro.pl/item429207039_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

Ja na początku miałem problemy, ale jestem upierdliwy :mrgreen: i je rozwiązałem. Kłopot polegał na tym, że zgodnie z opisem sprzedawcy powinien być pin 15, którego u mnie nie było. Pozostawały 17 i 20. Sprzedawcy zapewnili mnie, że kabelki po których "idą" dane do interface'u można dowolnie zamieniać podłączając do pinów 17 i 20, z mostkowaniem włącznie. Poeksperymentowałem i już teraz nie mam z niczym problemu, wszystko da się odczytać/diagnozować i kasować. Super sprawa... No i nie wspomnę, że mi się interface zwrócił kilkakrotnie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Piszę jak jest w moim aucie. Jeśli nie ma pod maską 21-pinowego, to może masz wszystko podłączone do OBDII. U mnie poza zasilaniem i masą jest I-bus, po którym można diagnozować/kasować moduł DME silnika (2.0i)

 

No chyba tak jest, ale u jednego mechanika jak mi podłączył bo chciałem automata skasować to go nie "widział". W opisie aukcji piszą że można zmienić język BC....działa to?

 

Jak wygląda ten sprzęt, solidna konstrukcja?

Możesz wlepić fotkę?

Opublikowano
No chyba tak jest, ale u jednego mechanika jak mi podłączył bo chciałem automata skasować to go nie "widział"[...]

 

Może mechanik nie bardzo kumaty??? Popytaj na forum, może ktoś z Twojej okolicy ma interface i poświęci Ci chwilę dla sprawdzenia...

 

W opisie aukcji piszą że można zmienić język BC....działa to?

 

U mnie nie działa, ale pewno dlatego, że... nie mam komunikatów :mrgreen:. Przyznam, że nie mogłem zrobić kodowania automatycznego/selektywnego ryglowania zamków, ale to tylko dlatego, że jak się później okazało, sterownik centralnego został podłączony do centralki alarmu i w alarmie można tą funkcję załączyć/odłączyć.

 

Jak wygląda ten sprzęt, solidna konstrukcja?

 

A co tam masywnego ma być? Standardowa obudowa ogólnodostępna w każdym sklepie elektronicznym, w środku płytka z kilkoma układami scalonymi, kondensatorami i opornikami...

 

Możesz wlepić fotkę?

 

Proszę bardzo, oto interface w zestawie jak przyszedł (widoczne przełączniki to już mój patent oszczędzający nogi, aby nie biegać pod maskę, a móc zmieniać przy interface'ie który kabelek podłączyć do którego pinu: 17, czy 20):

 

[...] nie idzie, mam jakiś błąd w fotosiku, fotki podłaczę jak zacznie działać, OKI?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Proszę bardzo, oto interface w zestawie jak przyszedł (widoczne przełączniki to już mój patent oszczędzający nogi, aby nie biegać pod maskę, a móc zmieniać przy interface'ie który kabelek podłączyć do którego pinu: 17, czy 20):

 

[...] nie idzie, mam jakiś błąd w fotosiku, fotki podłaczę jak zacznie działać, OKI?

 

OKI :]

Opublikowano
Przyznam, że nie mogłem zrobić kodowania automatycznego/selektywnego ryglowania zamków, ale to tylko dlatego, że jak się później okazało, sterownik centralnego został podłączony do centralki alarmu i w alarmie można tą funkcję załączyć/odłączyć.

Mógłbyś napisać w jaki sposób włączyłeś to ryglowanie, bo u mnie też nie idzie... Mam tylko OBD2

Opublikowano
Mógłbyś napisać w jaki sposób włączyłeś to ryglowanie, bo u mnie też nie idzie... Mam tylko OBD2

 

Zacząłbym od wysunięcia gniazda OBDII i sprawdzenia, czy są podłaczone inne kabelki poza masą, zasilaniem i I-bus'em... U mnie w sumie ryglowanie dało się zakodować, tj. był "ptaszek", że jest włączone, ale fizycznie nie działało, bo centralny był podłączony pod alarm, o którego sprawności wtedy jeszcze nie wiedziałem, bo poprzedni właściciel odłączył zasilanie od centralki alarmu...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
U mnie w sumie ryglowanie dało się zakodować, tj. był "ptaszek", że jest włączone, ale fizycznie nie działało, bo centralny był podłączony pod alarm, o którego sprawności wtedy jeszcze nie wiedziałem, bo poprzedni właściciel odłączył zasilanie od centralki alarmu...

Sprawdzę te piny...

Ten "ptaszek" też jest a ryglowanie nie działa...

Opublikowano

ja tez uzytkuje tez tego CS od goscia z krakowa i jestem zadowolony

 

smiga mi normalnie na Lapie na przejsciowce usb zakupionej w pierwszm lepszym sklepie komputerowym trzeba tylko ustawic odpowiedni port we wlasciwosciach

 

jesli jest taka mozliwosc to prosilbym kogos kto juz ma w jednym paluszku wszystkie konfiguracje podlaczen do okraglego gniazda o podanie co na jakim podlaczeniu kabli działa bo niestety minusem tego interfejsu jest to ze trzeba co chwile zmieniac te kabelki zeby odczytac jakis modul

 

z gory dziekuje

Opublikowano
jesli jest taka mozliwosc to prosilbym kogos kto juz ma w jednym paluszku wszystkie konfiguracje podlaczen do okraglego gniazda o podanie co na jakim podlaczeniu kabli działa bo niestety minusem tego interfejsu jest to ze trzeba co chwile zmieniac te kabelki zeby odczytac jakis modul

 

Z przełączaniem masz rację. Ja to rozwiązałem tak, że dokupiłem wtyk za około 36 PLN, a w interface'ie zamontowałem trzy przełączniki: jeden aby "przekierować" biały kabel na pin 17, 20 lub wcale, drugi aby "przekierować" niebieski kabel na pin 17, 20 lub wcale i trzeci aby zewrzeć niebieski kabel z białym. I teraz zamiast biegać pod maskę siedzę w aucie i przełączam przełącznikami i jak nie czyta danego modułu to zajmuje ledwie chwilę trafić na odpowiednią konfigurację.

 

Załączam fotki zestawu od użytkownika obd-2 (Autosoft/Kraków):

 

http://images47.fotosik.pl/7/efd0021ab779e81fmed.jpg

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.