Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Czy po włożeniu wałka rozrządu od M20B25 do silnika M20B27 (tzw. ETA) mogę spodziewać się jakichś problemów? Wiem, że w B25 wałek jest podparty w siedmiu miejscach a w B27 tylko w czterech. Oczywiście to nie przeszkadza w samym założeniu go do B27 ale czy mogą wystąpić jakieś długo- lub krótko- terminowe komplikacje?

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników forum i z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez Kawior
Opublikowano

--> Kawior: Zakładanie samego wałka do ety zbytnio nie ma sensu z powodu sprężyn zaworowych i niskiej odcinki oraz kolektora sącego.

Orginalny wałek ety z tego co wiem ma mniejsze czasy otwarcia zaworów, - sprężyny nie zdążą domknąć.

Jeśli zmieniać to całościowo.

No i zależy jaką masz ete - starą czy "superetę"

 

Troszke za mało informacji zawarłeś w pytaniu. Temat był kilkakrotnie poruszany na wielu forach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Uzupełnij jeszcze w tytule o jaki model Ci chodzi dokładnie i fajnie by było jakbyś też w profilu wpisał jakie BMW posiadasz

 

Co do Twojego pytania to nie mam pojęcia :wink:

 

Chodzi o E30. Profil uzupełniłem :)

 

ormo ...

 

Niestety, jedyne co kojarzy mi się z "ormo" to Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej... Tak więc proszę o więcej informacji.

 

--> Kawior: Zakładanie samego wałka do ety zbytnio nie ma sensu z powodu sprężyn zaworowych i niskiej odcinki oraz kolektora sącego.

Orginalny wałek ety z tego co wiem ma mniejsze czasy otwarcia zaworów, - sprężyny nie zdążą domknąć.

Jeśli zmieniać to całościowo.

No i zależy jaką masz ete - starą czy "superetę"

 

Troszke za mało informacji zawarłeś w pytaniu. Temat był kilkakrotnie poruszany na wielu forach.

 

Pozdrawiam

 

Ok, to może przybliże temat. Zakupiłem E30 325i i włożyłem do niego silnik M20B27 (zwykła ETA, nie super). Pojeździłem trochę i okazało się, że wałek rozrządu jest już w cienkim stanie. Postanowiełm założyć głowicę od M20B25 bo taką akurat posiadałem w zapasie. Niestety, głowica ta okazała się byc wysłużona i pękła. Wróciłem więc do orginalnej głowicy od ETY ale wałek rozrządu wziąłem od M20B25 (bo, jak już napisałem wcześniej, orginalny od ETY był zużyty). No i jak na razie jeździ i problemów nie ma. Ale ponieważ jest to niestandardowa przeróbka to wolę chuchać na zimne. Stąd też moje pytanie: czy mogą wystąpić jakieś problemy?

 

--> KWKPiotr: "Orginalny wałek ety z tego co wiem ma mniejsze czasy otwarcia zaworów, - sprężyny nie zdążą domknąć."

 

Co to w praktyce oznacza?

Opublikowano

Oznacza to ze powyżej pewnych obrotów sprężyna ety jest za słaba by na czas zamknąc zawór i zawór może być dogonoiny przez tłok :-( - pewnym zozwiązaniem byłyby sprężyny z 325 ale nie wiem czy czteropunktowe podparcie wałka wtedy wystarczy...

 

Tak właściwie szkoda że najpierw zrobiłeś a pytasz dopiero teraz.....

 

Tu masz spory wątek o przerabianiu ety :

http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=4309

i tu : http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=5361

 

i tu : http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=3843

 

No na prawde jest tego sporo :-)

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.