Skocz do zawartości

amorki nowe, super touring, advantage, sport performance??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, chciałbym zamówic nowe amortyzatory do mojego auta, 523i e39 sedan, ogolnie wymieniam pare czesci w zawieszeniu, miedzy innymi amortyzatory, i chcę zakupić SACHSY, lecz mam dylemat bo nie wiem z jakiej serii zamówić, bo są SUPER TOURING, SUPER ADVANTAGE i SPORT PERFORMANCE, macie tutaj link do aukcji w której są opisane te amorki mn.w

http://moto.allegro.pl/item414384983_sachs_bmw_e39_oryginalne_2_lata_gwarancji.html

 

w wiekszosci aukcji są sachsy te super touring, gadalem z gosciem przez tel i mowi mi ze do bardziej obnizonego samochodu są te advantage, mam w swojej BMW 18 calowe kola profil 40 przod, 35 tył, i przeswitu za duzo nie ma, fakt faktem felga duza ale jak zalozylem zimowke 15 cali profil 65 to przeswit byl taki sam, znikomy.... i nie wiem jakie to ma znaczenie do tych amortyzatorów sachsa, zebym nie zamowil tych super touring i jak zaloze 18 to zeby mi nie piał jak JEEP albo HUMMER ;) albo zamowie advantage i zeby mi nie obcieral caly czas ;/ bo te sport performance to do zawiechy M-technic chyba są, tak wogole to jak ja mam sprawdzic czy mam zawieche M-technic np czy nie? typowo po M-pakiecie raczej nie da sie tego stwierdzic bo widzialem na allegro jak ludzie auta sprzedaja to nie maja wszystkich elementow m-pakietu a m technic zawieche mają..... gdzies na forum czytalem ze zawieszenie lekka gleba gosciu ma dzieki m-technic..... no to niby ja w swojej 523i mam m-technic bo tak ladnie wyglada ?? próg jest normalnie nad ziemią w aucie ale koła przeswitu nie mają za duzego...wygląda to idealnie :) juz sie pogubilem panowie z tymi amortyzatorami... chcialbym jutro najpozniej zamowic, prosze was o podpowiedzi bo nie moge dac auta do mechanika zeby posciagal amory popatrzal co gdzie i jak jest a potem zamawiac amorki ;)

Opublikowano
nie słyszałem o czymś takim, ale byc może mało słyszałem, ja kupiłem po prostu sachsy z numerem seryjnym od mojego auta takie jak wchodzi na oryginał i tyle a o tych rodzjach nie słyszałem
Opublikowano

Postaram się wyjaśnić o co dokładnie chodzi.

Co do zawieszenia typu ///M to amortyzator do M jest lekki bo w aluminiowym korpusie, jeżeli taki masz (a powinieneś bo jeszcze nie spotkałem E39 z oryginalnym fabrycznie zainstalowanym M-Pakiem bez zawiasu M) to twój stary amorek będzie koloru szarego a nie czarny.

Definicje i parametry poszczególnych nazw amorków Sachsa (dla E39):

 

- Performance Sport:

Parametr: SFE36/25X152A2

Rodzaj amortyzatora: Ciśnienie gazu

System tłumienia drgań: amortyzator dwururowy

jest on stosowany do usztywnienia zwykłych fabrycznych zawieszeń bez MPaków, różni się od pozostałych dwururowych gazowych tym że pod tłokiem tłoczyska amortyzatora jest wyższe ciśnienie gazu, dlatego jest "twardszy"

dla zawieszenia typu M Sachs nie ma odpowiedniego indeksu

 

- Advantage:

Parametr: SFE36/25X97A

Rodzaj amortyzatora: Ciśnienie gazu

System tłumienia drgań: amortyzator dwururowy

i to jest amortyzator przewidziany przez Sachsa do zawieszeń typu M, wszystko dokładnie zaprojektowane przez Sachsa aby spełniał te same warunki techniczne co amortyzator oryginalny BMW przewidziany do zawieszenia typu M

 

- Super Touring:

Rodzaj amortyzatora: Ciśnienie gazu

System tłumienia drgań: amortyzator dwururowy

Parametr: SFE36/25X116A

jest to amortyzator najbardziej komfortowy ponieważ ma stosunkowo najniższe ciśnienie gazu pod tłokiem w celu łagodnego i komfortowego pochłaniania nierówności nawierzchni. Ta seria nie jest przewidziana do zawieszenia typu M.

 

Myślę, że w jakimś stopniu pomogłem w rozwiązaniu problemu z nabyciem amortyzatorów do twojej buni. Jak zapewne zauważyłeś dla twojego auta jest tylko jedna opcja zakupu, Advantage.

Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem, pisz na PW mogę pomóc w realizacji takiego zamówienia.

Ponadto przed operacją związaną z wymianą amorków proponuję aby twój mechanik dokładnie sprawdził stan odbojów i osłon gumowych amortyzatorów oraz stan ich górnych mocowań. Jak coś będzie nie tak to kup wszystko za jednym razem bo nie ma sensu później załatwiać i tylko auto dłużej niepotrzebnie będzie stało w serwisie.

 

Pozdrawiam SebastianJ

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
dzieki wielkie za wypociny :) a jesli chodzi o amorki dla mnie to chyba super touring bedzie dla mnie jednak bo z mpakietu to ja mam tylko dokladany zderzak przedni i kierownice, moze gałka tez była ale w niemczech zakosili bo mam jakąs metalową ale ladną, bez wiochy ;) takze z m-technic zawieszeniem chyba nie mam nic wspolnego, zamawiam super touring, czekam równiez na koncowki drążkow stabilizatora komplet lemforder, łączniki stab. przód komplet lemforder, łączniki stab. tył komplet lemforder, no i te amorki sachsa komplet przód tył z osłonami i odbojami, chce mieć już z głowy, wymieniam oporowo, od dużych felg i niskiego profilu troche sie wyrobiło, pewnie dojdzie jeszcze jakas tuleja, ewentualnie wahacz.... być może łożyska gornego mocowania amortyzatorow... ale czego sie nie robi dla przyjemnosci z jazdy ;)
Opublikowano
czyli szary taki metaliczno szary kolor amortyzatora to do zawieszenia m?? Przeciez standardowy sachs własnie ma taka obudowe metaliczno szarą aluminiową

 

własnie, z tym aluminiowym sachsem to nie trafiona diagnoza,

sam mam sachsy alu, ale zawiasu M ni widu ni słychu :)

Opublikowano

Panowie, bądźmy przez chwilę daltonistami i zapomijmy o kolorach, bo te są zupełnie nieistotne. :)

 

Wszystkie Sachsy, a na pewno seria SuperTouring i Advantage są aluminiowe. Tym właśnie różnią sie od konkurencji, np. Bilsteina, którego amorki są metalowe.

 

SuperTouring (podstawowa i najtańsza wersja Sachsów) przewidziana jest do każdego auta wyposażonego w seryjne zawieszenie. Są to najbardziej komfortowe amorki, potrafią pracować tylko ze zwykłymi sprężynami, z racji konstrukcji nie nadają się do obniżających sprężyn, choć ludzie je zakładają do takich i jeżdżą. Na tych amortyzatorach wyjeżdżały Beemki z fabryki jeśli miały standardowe zawieszenie. SuperTouring to odpowiednik Bilsteinów B4.

 

Sachsy Advantage różnią się od SuperTouringów oprócz nieco wyższej ceny również tym, że są utwardzone przez co nadają się do delikatnie obniżonych zawieszeń jak w przypadku M-technic, czyli do około 20mm, więcej nie, ponieważ nie mają skróconego uskoku. Przy zwykłych sprężynach sprawiają, że autko jest nieco sztywniejsze na zakrętach, bardziej zwarte, lecz już nie tapczanowate i przez to nieco mniej komfortowe na dziurach. Na tych amortyzatorach wyjeżdżały Beemki z fabryki jeśli miały zawieszenie M-technic. Sachs Advantage to odpowiednik Bilsteina B6.

 

Seria Performance jest najdroższa, te amorki są przystosowane wyłącznie do pracy ze sprężynami mocno obniżajacymi, czyli np. 30-40-50mm. Są bardzo twarde. Sachs Performance to odpowiednik Bilsteina B8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.