Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiatm panowie. Nowy problem się pojawił mianowicie zauważyłem ostatnio że jak jade moja bryka w deszcz to dostaje poślizgu na tylne koła, tzn rzuca mi lekko w prawa strone i odruchowo puszczam gaz i wtedy już wogole moje auto dostaje rotacji. Powiedzcie mi czy powinno tak być żeby przy 70km/h w deszcz dostawac poślizgu? Czy mogą to być amorki? Ponieważ jeden ma skuteczność 58% a drugi cośs ponad 70%.... Zaznacze że nie mam kontroli trakcji w aucie... Pomóżcie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jakie masz gumy?

W jakim są stanie?

No i jak tam z geometrią?

Sprężyny są całe?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Najważniejsze będą opony, stan zawieszenia (tuleje) i styl jazdy.

Jeśli masz dobre opony i wchodzisz w zakręt delikatnie z wyczuciem i bez szarpnięć, nic się nie powinno dziać. GwaŁtowne zdjęcie nogi z pedaŁu gazu w zakręcie powoduje odciążenie tylnych kóŁ i zmniejszenie nacisku na nawierzchnię i stąd ten poślizg. Jeśli masz w zŁym stanie tuleje w zawieszeniu to pierwszą oznaką będzie zdzieranie opon od wewnętrznej strony.

Opublikowano
Najważniejsze będą opony, stan zawieszenia (tuleje) i styl jazdy.

Jeśli masz dobre opony i wchodzisz w zakręt delikatnie z wyczuciem i bez szarpnięć, nic się nie powinno dziać...

I wszystko się zgadza, poza jednym. Vipior napisał, że dostaje poślizg zwykle w prawą stronę i że skuteczność amortyzatorów różni się o blisko 20%.

Oczywiście geometria będzie najważniejsza. Ale ja bym zastanowił się nad wymianą amortyzatorów.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Ja stawiam na opony. Jest takie zjawisko jak aquaplaning - opona w deszczu traci kontakt z nawierzchnia i ślizga sie po lustrze wody. Przy zuzytych czy nierownomiernie zuzytych oponach jest to jak najbardziej mozliwe juz przy nizszej predkosci niz te 70km/h. Jezeli masz symetryczne opony zamien koła lewe/prawe i obserwuj...
Opublikowano
Dzieki koledzy. Napewo sprawdze to co mi podpowiedzieliście... Opony mam z tyłu ok 5mm. Wydaje mi się ze to amortyzator tylny prawy jest odpowiedzialny za ten poślizg bo jak wpadne w dziure tym kolem to czuje jak mnie lekko rzuca nawet na suchym asfalcie...
Opublikowano

5mm? to mało na wodę!!!

ps ja też czuję lekki rzut pupą kiedy wpadnę w dziurę, raz w lewo raz w prawo, zależy od dziury, domyśliłem się ze to norma przy tylnim napędzie.

Opublikowano
5mm? to mało na wodę!!!

ps ja też czuję lekki rzut pupą kiedy wpadnę w dziurę, raz w lewo raz w prawo, zależy od dziury, domyśliłem się ze to norma przy tylnim napędzie.

 

5 mm spokojnie wystarczy. Gdy się zużyte zawieszenie po wpadnięciu w dziurę nie wraco ono "na swoje" miejsce i stąd to rozkoŁysanie.

Opublikowano
to co koledzy proponujecie? Wymiana amorków? Chyba tak zrobie... A może lepiej wsadzić np węższe opony np 195/65/15? Co wy na to? Na przodzie takie mam
  • 2 lata później...
Opublikowano
A ja ci powiem że tuleja plywająca może być zerwana i przy skręcie kąt koła się zmienia,Ja tak miałem :(
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Po prostu jedź do mechanika niech oceni stan zawieszenia, na forum większej pomocy nie uzyskasz bo objaw dość ogólny a auta nie widzimy.
Opublikowano
Jeszcze jedna opcja... tuleje pod progiem z tyłu, wiec przyczyn masz podanych dużo, zabieraj sie do eleminowania po kolei :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.