Skocz do zawartości

Wstrząsy przy 100km/h, czy to może być wina dyferencjału?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przy okazji ostatniej wizycie w serwisie, z resztą polecanym na tym forum na warszawskim Tarchominie, dowiedziałem się, że mam dyfer do wymiany. Kiedy? zapytałem, nie wiadomo. Może dziś może za rok... Chodzi o to że coś jest już przyblokowane, coś, bo nie wiem co, dość mętne tłumaczenie. Generalnie auto dostaje wibracji w okolicy zmiany z III na IV bieg (automat). Wał ponoć jest w rewelacyjnym stanie, podpory także. Efekt jest tylko zauważalny podczas spokojnej jazdy, gdy elementy napędowe są obciążone (przyspieszając) nie ma tego efektu. Wibracje są porównywalne z nie wyważonym kołem, ale mają miejsce w różnych przedziałach prędkości. Także jedyna sprawa to wymienić dyfer, ale czy na pewno, nie mam w zwyczaju ślepo wierzyć nawet polecanym serwisom. Wibracje są faktem, ale czy dyfer może je wywołać? Jeśli nie on to co?

Przy okazji, czemu za wymianę żądają 500zł, to takie skomplikowane, poza faktem posiadania kanału?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
500zł za wymianę dyfra :duh: to nieżle serwis chce cię skubnąć!!!!.Sam dyfer trzyma się na trzech śróbach,dwie z tyłu dyfra po bokach i jedna z przodu z prawej strony(w tych miejscach gdzie są tuleje metalowo gumowe).Do dyfra są przykręcone śróby od półosi i wału,to też odkręcasz i po kłopocie,myślę,że nawet w jeden dzień wszystko zrobisz.Także kanał,kolega do pomocy(przyda się podczas wyjmowania i zakładania dyfra) i 500zł w kieszeni.
Nur bmw e32
Opublikowano
Jak myślicie, jest możliwa taka usterka dyferka, żeby miało się rozsypać w nieprzewidywalnym czasie, jeśli "tylko" wpada w wibracje. Zakładając, że to jego wina te wibracje, to może się zdarzyć, że rozsypie się tak, że auto stanie? Myślałem, że dyferki zaczynają najpierw hałasować, rzęzić, trzeszczeć i dopiero rozsypka. Jak to jest?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Przy okazji, czemu za wymianę żądają 500zł, to takie skomplikowane, poza faktem posiadania kanału?

 

Może podali Ci cenę dyfra bo tyle średnio kosztują używane

Opublikowano
W sumie to jestem ciekaw jakim sposobem dyferencjał ma wibrować,wibracje na aucie pojawiają się zwykle od kół i niewyważonego ew.krzywego, źle złożonego wału napędowego.Nie chcę nic sugerować ale czuje ,że ktoś tu kogoś robi w konia.Z mojego doświadczenia miałem w inny aucie (merc) dyferencjały które wyły,huczały,tukły się,ciekły olejem ale nigdy nie wibrowały.Sprawdź jeszcze raz wyważenie kół ale w innym warsztacie niż zwykle,i podjedź do innych mechaników niech ocenią problem zanim wkopiesz się w niepotrzebne koszty. Pozdrawiam.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano

Dyfer nie wywołuje wibracji, tylko chromoli i rzęzi.

Wibracje mogą być od wału, przez zerwane poduszki silnika lub/i skrzyni, uszkodzone opony, krzywe felgi, rozsypaje łożysko w piaście, krzywe tarcze hamulcowe, luzy w zawieszeniu i kilka czy kilkanaście innych przyczyn.

 

z tekstu "auto dostaje wibracji w okolicy zmiany z III na IV bieg (automat).....Efekt jest tylko zauważalny podczas spokojnej jazdy, gdy elementy napędowe są obciążone (przyspieszając) nie ma tego efektu."

wynikało by że to coś się dzieje przy skrzyni biegów, ale może też być na wale.

Najlepiej podnieś auto na podnośniku kolumnowym i obsłuchaj przy właczonym biegu i wciśniętym gazie, gdzie wydobywają się szumy.

Proponuje wziąć szmatkę usmarowaną (chodzi mi tu o łatwy poślizg) i przez tę szmatkę złożoną w kilka warstw przyłóż rękę do kręcoącego się wału - poczujesz czy nie przenosi drgań.

Opublikowano

To faktycznie dziwne by sam dyfer takie wibracje generował. Dość ciekawy sposób z tym wałem, szmatka i smar. Niestety nie mam dostępu do podnośnika. Zdecydowanie podkreślam okoliczności zjawiska, drgania są najlepiej wyczuwalne kiedy dosłownie z łaski zmieni bieg z III na IV, czyli około 90km/h. Wtedy 100% jak nie wyważone koło. Jednak jadąc na trybie sportowym, kiedy biegi zmieniają się i prędkość na biegu III przekracza nawet 100km/h jest spokój, ale jak się postaram i po zmianie na IV pojadę spokojnie, to trochę po wibruje. Do rzeczy, jedyna opinia (jedynego) fachowca jaki to widział to winny jest dyfer. Wał ponoć jest w rewelacyjnym stanie, podpory sztywne, bez luzów. Nie wiem jak to sprawdzał, ale robił mi uszczelki pod kolektorem dolotowym i z tego jestem bardzo zadowolony. Więc jakiś cień zaufania się pojawił. Poza tym polecany przez Forumowiczów warsztat...

Niejasno opisywał, że coś ktoś majstrował przy dyfrze, coś na sztywno spawał ????, i nie dotknie się po to się zaraz rozleci... Hmmm, w tym mój problem. Rozleci się czy nie. Wymieniać czy nie.

Pozdrawiam.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.