Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z ładowaniem w moim bmw!

Objawy są takie że jak odpalam silnik to alternator nie ładuje akumulatora ale jak depne na gaz do jakiś 4500 - 5000 obrotów alternator zaczyna ładować.

Dziś wymieniłem regulator napięcia i szczotki, nic to nie pomogło :?

Pomocy dzięki z góry pozdro![/b]

Opublikowano

Już kiedyś to pisałem :-) To jest tok postępowania przy braku ładowania.

 

1) zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze. Jeśli dobre to trzeba szukać powodu dlaczego kontrolka świeci. jeśli za niskie szukasz dalej.

2) pomiar napięcia bezpośrednio na zaciskach alternatora. Jeśli za niskie, to masz problem z alternatorem (możliwości – szczotki, regulator napięcia, układ prostowniczy, uzwojenie alternatora). jeśli poprawne to szukasz dalej.

3) pomiar napięcia między + na akumulatorze i – na alternatorze (poprawna wartość - problem z masą) i na odwrót - na akumulatorze i + na alternatorze (jeśli dobre problem z przewodem +). I wiesz gdze masz problem. następnie czyszczenie styków, sprawdzasz ciągłość przewodów.

 

Więc miernik i do boju ;-) Napisz co było przyczyną problemów

 

Pozdrawiam

 

PS przyjmuje, że nie jest to problem ślizgającego paska

Opublikowano

Dzięki sprawdzę zrobię i dam znać co było!

 

 

 

 

 

 

ps. pasek jest dobrze napięty i sie nie ślizga.

Opublikowano
mialem kiedys to samo i byly to diody, choc swiatla mi nie mrugaly

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Opublikowano
Co prawda już o tym wspominałem, ale zrobię to jeszcze raz. :mrgreen: Wykręć regulator napięcia i zobacz palcem miejsce, w którym pracują szczotki. Hmm, na to wygląda, że bardzo późno następuję wzbudzenie napięcia. Tylko dlaczego?
Opublikowano

Nie uwierzycie co było przyczyną!

Żarówka od ładowania była przepalona!

Byłem u elektryka i powiedział że ta oto żaróweczka mała pobudza alternator do ładowania!

 

Wielkie dzięki wszystkim którzy chcieli pomóc!

Opublikowano

A tak z ciekawości.

Czy mowa o kontrolce ładowania?

Jeśli tak, to skąd kolega wiedział, że powyżej 4500obr/min zaczyna ładować?

Ile za naprawę skasował mechanik?

Czy to był ten sam mechanik co wymieniał szczotki i regulator?

 

Pozdrawiam

 

PS ma kolega rację, cieżko mi w to uwierzyć :-)

Opublikowano

A wiedz tak chodzi o kontrolkę z ładowania ( Taki czerwony akumulatorek).

Po odpaleniu samochodu przyłożyłem miernik napięcia do klem i pokazywało ile ma mocy jeszcze no i oczywiście spadało w dół. A po przegazowaniu auta do około 4500 obrotów zaczynał ładować (no i oczywiście dalej ładował nawet przy 1000 obrotów), sprawdziłem tak samo i wartość była większa i nie spadała.

Mechanik nie skasował mnie nic bo tylko przemierzył alternator wziął podpiął żarówkę na krótko i działało( zajęło mu to jakieś 2 min).

Szczotki i regulator wymieniłem sam(z myślą że to może być przyczyna).

no i spaloną żaróweczkę( nieźle trzeba pokombinować żeby sie tam dostać ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.