Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jadąc ostatnio do Szczecina zastanawiałem się nad wpływem jazdy na tempomacie na zuzycie silnika oraz na to co się z nim wtedy dzieje. Jechałem prawie cały czas na 5 biegu prędkość 160km/h obroty ok 3k. Nie wiem jak to wplywa na silnik ktory ma juz 180k km przebiegu(można powiedzieć ze w bardzo dobrym stanie nie bierze oleju, nie robi z niego smoły po 1000km itp), czy jest to dla niego zdrowe?

 

Wiem ze jeden z moich znajomych jak jedzie w taką trasę to zazwyczaj ustawia sobie ok 230 na tempomacie, tyle ze on ma 5 miesięczne q7 :) i tam to chyba nie szkodzi niczemu

 

Pytanie może wydawać się głupie, ale ważna jest dla mnie odpowiedź :)

Opublikowano

Nie wiem czym miałaby się rożnić praca silnika od normalnej jazdy z prędkością 160km/h albo z inną predkością i obrotami ok 3k?

 

I co to jest na ten silnik tyle przebiegu...

 

W ogóle "z dupy" to pytanie ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Powiem tak 160 km i 3 tys obrotów nic Ci nie zrobią.

Natomiast jazda dieslem non stop z wysokimi prędkościami na długich dystansach w przypadku diesla nie jest zdrowa...

Opublikowano
WedŁug mnie tempomat to bardzo mądre urzędzenie. Operuje gazem delikatnie i w mojej opinni jest najekonomiczniejszy.
Opublikowano
Powiem tak 160 km i 3 tys obrotów nic Ci nie zrobią.

Natomiast jazda dieslem non stop z wysokimi prędkościami na długich dystansach w przypadku diesla nie jest zdrowa...

A w przypadku benzyny jest zdrowe kręcenie pod red-line ??,

wszystkie Auta które użytkujecie przejechały 50% km na Autostradach z mniej więcej 160-220 km/h i nadal uważasz ze to nie zdrowe jak takowe maja najechane po 300-400 tkkm a licznik pokazuje 200tkm.

Opublikowano

Benzynowe auta mają lepszą tolerancje wysokich obrotów niż diesle które ogólnie są niskoobrotowe.

Oczywiście że pałowanie benzyny non stop na wysokich obrotach nie jest zbyt dobre ale na bank lepiej to zniosą

niż diesle które długie dystanse będą latały z maksymalnymi prędkościami.

 

Co do Twojego twierdzenia że samochody które użytkujemy są w 50% km używane na autostradach z mniej więcej 160-220 km/h i....

I to oczywiście zależy od poszczególnego przypadku ale IMO fury z silnkami diesla które były używane na autostradach ale ich prędkości się zmieniały -

tzn nie non stop pełen but przez 300 km - ale w miare różna prędkość i nie utrzymywanie wysokich obrotów będą miały silniki w lepszej kondycji

niz te które ostro latały przez większość swojego zycia.

 

Kolega tutaj porusza jeszcze temat tempomatu i powiem tak...

160 na tempomacie na bank nic nie zaszkodzi bo prędkość obrotowa jest niska ale ponad 200 na tempomacie nie jest zdrowe.

Nie używając tempomatu nawet jak lecimy ponad 200 to czasem odpuścimy czasem dodamy i obroty się zmieniają.

Tempomat natomiast tego nie robi.

 

Natomiast trzeba jeszcze wziąć tutaj poprawkę na to jaki silnik siedzi w jakim samochodzie.

Bo inaczej zachowa się 330d jadac 180 200 a ilaczej 318d dla ktorej prawei 200 km /h to już spora prędkość.

Opublikowano
ja nie uzywam tempomatu inaczej , tylko 150-170 w tym przedziale a mam R4 i przebieg dużo wyższy jak autor tematu i też mi oleju nie bierze :mrgreen: jedynie płyn do spryskiwaczy , tu już przegięcie :mad2:
Opublikowano
Myślę że autor tematu zastanawiał się nad tym, czy zdrowe jest trzymanie danych obrotów non top na tym samym poziomie. Też sie kiedyś nad tym zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że raczej bez różnicy jest czy obroty "pływają" podczas jazdy czy są constans...
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Myślę że autor tematu zastanawiał się nad tym, czy zdrowe jest trzymanie danych obrotów non top na tym samym poziomie. Też sie kiedyś nad tym zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że raczej bez różnicy jest czy obroty "pływają" podczas jazdy czy są constans...

 

Dokładnie o to mi chodziło :) po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi dochodzę do wniosku ze jednak nic sie nie stanie z silnikiem. Nie wydaje mi się żeby BMW było stworzone tylko do jazdy 80-120km/h ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.