Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Fachowców proszę o radę. Czym różnią się te silniki? Nie chodzi mi tu o ilość zaworów itp. O tym wiem. Chodzi mi o to czy do silnika 1.9 8V mogę założyć głowicę 16V. Ze zdjęć wygląda, że blok niczym się nie różni. Ale nie mam tego przed sobą i nie jestem w stanie nic pomierzyć. Ktoś z Was robił już taki patent? Mam silnik 1.9 z przebiegiem 70.000, chcę go poskładać od nowa, ale niestety mój projekt przewiduje 16 zaworów i docelowo stosunkowo wysokie obroty przy stosunkowo wysokim doładowaniu...

 

Głowica 1.8IS

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//coel.pl/bimmers/m43_project/is.jpg

 

Blok 1.9 M43

http://coel.pl/bimmers/m43_project/m43.jpg

 

 

Z góry dzięki za rady

 

Pozdr

 

Kuba

Opublikowano

witaj!

wiec tak kolego: troszke pomotałes! 1.9l benzyna to nie M43 tylko M44(wiem bo taki mam) i nie ma 8V tylko 16V tak jak pozostałe isy! M44 maja ta sama moc co inne isy ale maja moment obr. wyzszy bodajze o 10Nm! spowodowane jest to zwiekszeniem srednicy cylindra i skoku tłoka! M44 to ostatni silnik jaki pracował w is i jest mozna powiedziec najnowszy! 8V miały silniki np. w sedanach (bmw 318i)

nie mam pojecia co ty chcesz z tym motorem porobic ale raczej z blokiem od m44 nie zgrasz głowicy 8V bo ta jest od sedana a nie od coupe( chodzi o isa)!

i jak sie składa silnik najwazniejsze czesci trzeba miec z tego samego modelu silnika!

POZDRO!

Opublikowano
witaj!

wiec tak kolego: troszke pomotałes! 1.9l benzyna to nie M43 tylko M44(wiem bo taki mam)

 

 

 

Ej - a nie było przypadkiem czegoś takiego jak M43TU, właśnie 1.8 ~118KM? Co nadal nie rozwiązuje kwestii - po co?

Opublikowano

Ej - a nie było przypadkiem czegoś takiego jak M43TU, właśnie 1.8 ~118KM? Co nadal nie rozwiązuje kwestii - po co?

Oczywiście że jest silnik M43TU w modelach E46 318i (mam taki) pojemność 1895cm3 118KM

Opublikowano

w e36 is-ach zawsze seria były 140 konne motorki!

bono20002 moze i zmotałem ale juz nie czaje jego pytania do konca.... moim zdaniem łeb od m42 do bloku m44 moze i spasuje ale rozpierniczy sie lada moment! wiec jak cos składac to z głowa a nie co jest pod reka!

zakładam ze kolega chce uturbiaczyc taki silnik, koszty przerosna ambicje!

Opublikowano

Powiem w skrócie. Mam M43TU czyli 1.9 118KM. Silnik niecale 80k przebiegu, pochodzi z E46. Będę budował silnik od podstaw i chętnie wykorzystałbym ten blok który mam ze względu na jego mały przebieg. Teoretycznie i "fizycznie" jest na pierwszy rzut oka identyczny jak ten od M42/M44.

 

Zastanawiacie się nad sensem "projektu".

 

No to ja Wam na to:

 

- tłoki 86mm od S50, lekko stoczone + powiększone "porty" na zawory (będę kombinował żeby zejść ze sprężaniem w okolice 8.5:1)

- korbowody kute od M50B25 (135mm)

- wał korbowy kuty od diesla M47

- w głowicy wałki SCHRICK

--- Outlet - Ro 668 - 272° - FULL OPEN 113° - 69/23/23/69 - LIFT 10.50 - TDC 0.8mm - PRICE 314.05 Euro

--- Inlet - Ro 669 - 272° - FULL OPEN 106° - 62/30/30/62 - LIFT 10.50 - TDC 1.5 - PRICE 314.05 Euro

- kolektor dolotowy ITB, przeróbka od S50

- kolektor wydechowy OBX pod turbinę

- zawory 35mm dolot i 30mm wydech od S50 + lekko powiększone kanały w głowicy

- lekko odchudzone koło zamachowe (już jest)

- polerka wszystkiego co z alu

- skrzynia 6-biegowa od M3 (już jest)

- most LSD (już jest)

 

Mechanicznie narazie tyle...

 

Interesuje mnie jeszcze kwestia rozrządu, pompy wody, termostatu i paru różnic w M42/M44 a M43. Czy da się to spasować? Ma ktoś zdjęcia przodów tych bloków?

 

Panowie którzy "myślą", że nie można spasować części kilku różnych silników niech lepiej nic nie piszą - po co się kompromitować no nie? I jeszcze jedno "koszty przerosną ambicje?" - kolego, skąd ty się wziąłeś? Ty czasem nie jesteś z PISu? Gdyby interesowały mnie koszty to bym napisał "jak najtaniej...". Otóż nie interesują mnie koszty tylko interesuje mnie budowa całego silnika od zera. Buduję takie zabawki od roku 2000 więc wiem w czym rzecz.

Opublikowano
:8) jak zmontujesz to wszystko i nie daj boże jeszcze wsadzisz do E30 to rowerkiem przyjadę do konina podziwiać :cool2: Apropos nie szukasz zdrowej E30 pod taki silnik :?: :twisted2:
  • 3 lata później...
Opublikowano

Panowie

Szukam i znaleźć nie mogę więc pytam - czy w końcu głowica M44 pasuje do M43b19 ???.

Marzy mi się czterogarkowy zap**dalak

Opublikowano
Powiem w skrócie. Mam M43TU czyli 1.9 118KM. Silnik niecale 80k przebiegu, pochodzi z E46. Będę budował silnik od podstaw i chętnie wykorzystałbym ten blok który mam ze względu na jego mały przebieg. Teoretycznie i "fizycznie" jest na pierwszy rzut oka identyczny jak ten od M42/M44.

 

Zastanawiacie się nad sensem "projektu".

 

No to ja Wam na to:

 

- tłoki 86mm od S50, lekko stoczone + powiększone "porty" na zawory (będę kombinował żeby zejść ze sprężaniem w okolice 8.5:1)

- korbowody kute od M50B25 (135mm)

- wał korbowy kuty od diesla M47

- w głowicy wałki SCHRICK

--- Outlet - Ro 668 - 272° - FULL OPEN 113° - 69/23/23/69 - LIFT 10.50 - TDC 0.8mm - PRICE 314.05 Euro

--- Inlet - Ro 669 - 272° - FULL OPEN 106° - 62/30/30/62 - LIFT 10.50 - TDC 1.5 - PRICE 314.05 Euro

- kolektor dolotowy ITB, przeróbka od S50

- kolektor wydechowy OBX pod turbinę

- zawory 35mm dolot i 30mm wydech od S50 + lekko powiększone kanały w głowicy

- lekko odchudzone koło zamachowe (już jest)

- polerka wszystkiego co z alu

- skrzynia 6-biegowa od M3 (już jest)

- most LSD (już jest)

 

Mechanicznie narazie tyle...

 

Interesuje mnie jeszcze kwestia rozrządu, pompy wody, termostatu i paru różnic w M42/M44 a M43. Czy da się to spasować? Ma ktoś zdjęcia przodów tych bloków?

 

Panowie którzy "myślą", że nie można spasować części kilku różnych silników niech lepiej nic nie piszą - po co się kompromitować no nie? I jeszcze jedno "koszty przerosną ambicje?" - kolego, skąd ty się wziąłeś? Ty czasem nie jesteś z PISu? Gdyby interesowały mnie koszty to bym napisał "jak najtaniej...". Otóż nie interesują mnie koszty tylko interesuje mnie budowa całego silnika od zera. Buduję takie zabawki od roku 2000 więc wiem w czym rzecz.

 

 

Jestem pod wrażeniem, nie wiedziałem, że był M44 (nie mam tego w mojej książce).

Z niecierpliwością oczekuję informacji o efektach przeróbki. Fajnie, że są ludzie, którzy nie boją się wyzwań.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.