Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
http://www.youtube.com/watch?v=N8XDscWleKw

 

Uśmiałem się do łez... ech Prius największa motoryzacyjna ściema i niewypał naszych czasów :mad2:

 

Wiem że to forum BMW ale..... nie bardzo rozumiem o czym ten test miał zaświadczyć. Prowadzący jest znanym przeciwnikiem Priusów i co rusz opowiada jakieś dziwne historie to po pierwsze. Po drugie porównywanie Priusa z czymkolwiek na szybkim torze polotniskowym, gdzie jedzie się jednostajnie i w miarę szybko a więc bez możliwości użycia silnika elektrycznego (brak okazji do naładowania hamowaniem, pozostaje tylko ładowanie silnikiem spalinowym, samo z siebie jako przemiana jednej energii w drugą, na dodatek Prius przy jeździe z pełnym obciążeniem unika ładowania baterii z powodu o którym wcześniej - straty) powoduje że Prius jedzie jak konwencjonalna benzynówka, do tego z mało ekonomicznym (obieg Millera połączony z obiegiem Atkinsona) ale za to bardzo czystym silnikiem o małej mocy - 57kW. Po trzecie, mimo niezaprzeczalnych zalet M3 (miałem przyjemność instruować ostatnio właściciela pewnej białej M3, co wiązało się z kilkoma kółkami przejechanymi za kierownicą) nie myślicie chyba że gdyby postawić te dwa auta w realnym ruchu na trasie albo, co gorsza, w mieście, ich wyniki były by chociażby porównywalne. Nie. To była by przepaść. Nawet przy identycznej prędkości średniej.

Oczywiście nie próbuję nawet porównywać przyjemności z jazdy tymi autami. W tej konkurencji M3 ma w ogóle mało przeciwników.

Chciałem tylko zwrócić uwagę na brukowy charakter programu TOP GEAR.

Opublikowano

Clarkson powiedział pod koniec programy mniej więcej to co ty.

 

Oczywiście że Prius stworzony jest do miasta, ale nie czarujmy się pod względem ekonomii biję go na głowę i to w każdych warunkach pietnaście lat starsze Suzuki Swift 1.0 (pierwszy przykład jaki przyszedł mi do głowy)

 

Wiec auto nie jest takie fenomenalne jakby niektórzy dziennikarze chcieli, jest to typowy gadżet do EKO- LANSU :mad2:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Też się uśmiałem :D .

Zwłaszcza z tekstu Hammonda- "[...]If you want an economical car buy BMW M3" :cool2: .

A że Prius wcale nie jest taki ekonomiczny/ekologiczny jak zakładano-to wiadomo nie od dziś.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Generalnie hybrydy to taki zamiennik amerykański dla diesla, tam nowych diesli nie można sprzedawać to wymyślili hybrydy, ale ani to oszczędne w porównaniu do diesli ani szybkie, diesel oszczędny i ma kopyto jak trzeba.
Opublikowano
Oczywiście że Prius stworzony jest do miasta, ale nie czarujmy się pod względem ekonomii biję go na głowę i to w każdych warunkach pietnaście lat starsze Suzuki Swift 1.0 (pierwszy przykład jaki przyszedł mi do głowy)

 

 

Rozumiem że jeździłeś (i to nie kilka - kilkanaście kilometrów) jednym i drugim. Mi jakoś Prius bardzo mało palił, a zrobiłem nim już w sumie około 15 tys km. No bo jeśli na autostradzie przy 150 - 160 km/h zużycie rzędu 7 litrów to dużo, to już nie wiem ile to jest mało. A w mieście z korkami zrobić 5,5 -6,0 to żadna sztuka.

I wiem że niektórym tyle to palą trzy litrowe benzyny, nie wspominając o dieslach, ale ja mówię o prawdziwym zużyciu. :twisted2:

 

Dodatkowo polecam starty Priusem spod świateł i wyprzedzania - poza nieprzyjemnym efektem dźwiękowym, reszta pozostaje na poziomie wystarczającym do dynamicznej jazdy.

 

No i dodam że nie jestem bogiem oszczędności (choć mam trochę osiągnięć w imprezach na niskie zużycie paliwa) - mój aktualny 2,0d pali zawsze 8,0 a e46 2,0d palił zawsze 8,4.

 

Pamiętajcie proszę - zużycie paliwa nie jest wartością porównywalną pomiędzy rożnymi kierowcami - porównać można tylko różne samochody pod tym samym kierowcą i w podobnych warunkach. wszelkie opisy typu: "mój 3,0d pali w mieście 6,5 a koledze 12 to chyba ma coś popsute" są bez sensu. Najmniejszego.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Eko-lans jak Eko-lans :D Taki Lexus RX400h spalający w miejskich warunkach 8l benzyny to niezły bajer :D. Biorać pod uwagę, że to jest 2 tonowe bydle z naprawdę niezłym kopytem (0-100km/h 7.6s) :D.
Opublikowano
Przecierz prowadzący jasno powiedział na końcu, że test nie miał udowodnic że M3 pali mniej od Toyoty, tylko to ze kazde auto pali rozne wartosci w związku ze stylem. Chcesz mało spalać nie zmieniaj auta tylko styl jazdy. Co prawda w korkach nie ma to znaczenia ale przy dos pustym miescie ma. Sam przesiadlem sie z silnika 2,2 170 koni na 4,5 333konie i powiem ze po nauczeniu sie jezdzeniem tym samochodem wyniki z obu aut sa prawie porownywalne, jezdzac po miescie kiedy nie ma korkow 545 spala mi 14 litrow 2,2 niezaelznie jak jezdzilem zawsze bralo 12,5 - efekt taki ze 1,5 l nie robi az tak wielkiej roznicy. Nie chce powiedziec ze moje 545 nie spali i 20l na setke, oczywiscie spali kiedy jestem pierwszy od swiatel do swiatel i wkrecam je do konca. Ale po co? Kiedy trzeba to trzeba :) Mam czym depnac ale kiedy nie trzeba da rade jechc w miare ekonomicznie. Kwestja wyczucia auta. Dodam ze wyniki ktore podałem sa z jazdy w trybie automatycznym, w trybie smg i manulnym zmienianiu biegów bylo by mniej no ale jakos w miescie nieche mi sie wachlowac łopatkami co chwila :)
Opublikowano
Eko-lans jak Eko-lans :D Taki Lexus RX400h spalający w miejskich warunkach 8l benzyny to niezły bajer :D. Biorać pod uwagę, że to jest 2 tonowe bydle z naprawdę niezłym kopytem (0-100km/h 7.6s) :D.

 

Ja jezdzilem Lexem GS450h i spalanie na autostradzie mial gorsze niz MB CLK320, ktorym wtedy jezdzilem. A ten samochod mialniezbyt nowoczesny benzynowy silnik 3,2 V6. Za to Lexus byl pareset kg ciezszy, bo jego akumulatory waza chyba juz 200 kg (no i do tego dochodzi jeszcze waga silnika elektrycznego, osprzetu itp. itd.

Niektorzy chyba juz tak sie zakochali w tych hybrydach, ze juz im sie wydaje, ze te samochody to jakies "perpetuum mobile" :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.