Skocz do zawartości

Czujnik poduszki pasażera w fotelu-migająca kontrolka airbag


Hiv

Rekomendowane odpowiedzi

Czy czujnik zajętego miejsca przez pasażera działa cały czas? Czy może tylko przy uruchomieniu auta?

Czy jakoś sygnalizuje, że pasażera nie ma na miejscu, etc?

 

Inaczej mówiąc, jeśli w trakcie jazdy pasażer troszkę się podniesie aby zmniejszyć masę to kontrolka od poduszek ma prawo się zapalić?

 

Co może sygnalizować zapalanie się jej od czasu do czasu?

Edytowane przez Hiv
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej mówiąc, jeśli w trakcie jazdy pasażer troszkę się podniesie aby zmniejszyć masę to kontrolka od poduszek ma prawo się zapalić?

Nie powinna się zapalić. Prawdopodobnie masz już uszkodzoną matę w siedzeniu pasażera...

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej mówiąc, jeśli w trakcie jazdy pasażer troszkę się podniesie aby zmniejszyć masę to kontrolka od poduszek ma prawo się zapalić?

Nie powinna się zapalić. Prawdopodobnie masz już uszkodzoną matę w siedzeniu pasażera...

dokladnie

te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej mówiąc, jeśli w trakcie jazdy pasażer troszkę się podniesie aby zmniejszyć masę to kontrolka od poduszek ma prawo się zapalić?

Nie powinna się zapalić. Prawdopodobnie masz już uszkodzoną matę w siedzeniu pasażera...

dokladnie

 

Co to w praktyce oznacza? Jeśli pasażer krzywo usiądzie albo specjalnie lekko się podniesie i kontrolka się zapala to znaczy, że jego poduszka jest w tym momencie nieaktywna i nie zadziała przy wypadku?

 

Inaczej mówiąc jeśli nikogo nie ma na prawym fotelu a poduszzki nie odlączyłem specjalnie(jest taka możliwość w ogóle w E46?) to kontrolka poduszki będzie się świecić? (nie zauwazyłem tego przy zapalonym silniku na postoju...)

Czy po prostu kontrolka czasami zapalająca się na chwilkę przy jeździe gdy pasażer "się wierci" ma sygnalizować uszkodzenie tej maty?

 

Jakie mogą być koszta wymiany takiej maty?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było tewgo duzo na forum, jak poszukasz to znajdziesz wszystko co trzeba. Generalnie jest to dosc czesty problem w e46, sam tez takiproblem miałem. Ta mata jest po to, ze gdy na miejscu pasazera nikt nie siedzi to w razie wypadku prawe poduszki nie wystrzelą. Koszt wymiany takiej maty jest na pewno duzy, bo dochodzi chyba tez i prucie fotela. Na forum jest solucja na wstawienie diody, która emuluje, ze pasażer zawsze siedzi. Problem błędu poduszki znika, ale musisz byc swiadomy, ze jak bedziesz jechał sam i bedziesz miał wypadek strzelą wszystkie poduszki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było tewgo duzo na forum, jak poszukasz to znajdziesz wszystko co trzeba. Generalnie jest to dosc czesty problem w e46, sam tez takiproblem miałem. Ta mata jest po to, ze gdy na miejscu pasazera nikt nie siedzi to w razie wypadku prawe poduszki nie wystrzelą. Koszt wymiany takiej maty jest na pewno duzy, bo dochodzi chyba tez i prucie fotela. Na forum jest solucja na wstawienie diody, która emuluje, ze pasażer zawsze siedzi. Problem błędu poduszki znika, ale musisz byc swiadomy, ze jak bedziesz jechał sam i bedziesz miał wypadek strzelą wszystkie poduszki

 

Tak, znalazłem taki temat.

Tylko, że u mnie kontrolka zapala się od czasu do czasu na chwilkę dosłownie w zależności od tego kto siedzi obok i jak bardzo się wierci na siedzeniu ;)

 

Czy to oznacza, że w macie czasami brakuje przepływu prądu i kontrolka wskazuje jej błąd?

Jeśli tak to możnaby wstawić diodę ale jakoś mam mieszane uczucia po przeczytaniu całego wątku czy aby poduszki(czołowa i boczna) oraz napinacz pasażera były aktywne.

Zastanawiałem się czy nie lepiej wstawić rezystor o oporności zbliżonej do maty zajętej przez pasażera w okolicach 80kg wagi i to powodowałoby zawsze aktywność poduszek?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może sie mylę, ale jesli byłaby to wina maty w fotelu to jakby sie raz zaświeciła kontrolka to juz by tak została. Błąd zajętości fotela zapisałby sie w komputerze i kontrolka świeciłaby sie do momentu skasowania błędu. Przynajmniej u mnie tak było. A jak Tobie po prostu raz swieci raz nie to moze cos z samą kontrolka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może sie mylę, ale jesli byłaby to wina maty w fotelu to jakby sie raz zaświeciła kontrolka to juz by tak została. Błąd zajętości fotela zapisałby sie w komputerze i kontrolka świeciłaby sie do momentu skasowania błędu. Przynajmniej u mnie tak było. A jak Tobie po prostu raz swieci raz nie to moze cos z samą kontrolka?

Są przypadki, że kontrolka nie świeci się na stałe, ale pulsuje, gdy ktoś usiądzie na fotelu pasażera.

Na 95% jest to mata, ale warto też sprawdzić styki pod fotelem.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie też tak migała oczywiście po sprawdzeniu wszelkich wtyczek doszedłem że to wina tej nieszczęsnej (często pękającej) maty. Można wymienić.. ale czy jest sens koszt spory a niedługo pewnie znów pęknie :duh: Załatwiłem sprawe diodą opornościową koszt 15groszy :D + 15-30 minut roboty... u kumpla w serwisie chcieli 250pln

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatwiłem sprawe diodą opornościową koszt 15groszy :D + 15-30 minut roboty... u kumpla w serwisie chcieli 250pln

 

Tylko jest pewien problem - jakbyś uważnie przeczytał post o eliminowaniu błędu maty i zastępowaniu jej opornikiem to wiedziałbyś, że po podłączeniu do kompa pokazuje BRAK PASAŻERA - czyli ryzyko, że poduszka nie wystrzeli jest bardzo duże.

 

Także moim zdaniem nie ma się co cieszyć.

 

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja tydzień temu wymieniłem mate w fotelu pasażera, zajeło mi to ok 2 godzin, dodam że mam sportowe fotele ze skóry i dosyć ciężko jest ułożyć spowrotem ten pokrowiec ale udało sie i jest oki , stara mata wydawała sie niepopsuta , tz nigdzie niebyło widać zadnego pękniecia itp.

Po założeniu nowej maty poduszka juz sie nie zapaliła , wczesniej czasami migała jak ktoś sie wiercił .

Dziwi mnie to że dajecie jakieś diody , dla mnie to kompletne druciarstwo .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja tydzień temu wymieniłem mate w fotelu pasażera, zajeło mi to ok 2 godzin, dodam że mam sportowe fotele ze skóry i dosyć ciężko jest ułożyć spowrotem ten pokrowiec ale udało sie i jest oki , stara mata wydawała sie niepopsuta , tz nigdzie niebyło widać zadnego pękniecia itp.

Po założeniu nowej maty poduszka juz sie nie zapaliła , wczesniej czasami migała jak ktoś sie wiercił .

Dziwi mnie to że dajecie jakieś diody , dla mnie to kompletne druciarstwo .

Pozdrawiam

 

Ile dałeś za matę? I jak to się wymienia w ogóle?

 

Bo u mnie miga już coraz częściej...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mate dałem 281 brutto , co do wymiany to jak wykręcisz fotel i odkręcisz te wszystkie plastiki od regulacji , wtedy bedziesz juz widział jak masz przymocowaną tapicerke, naprawde zależy jaką masz tapicerke u mnie zajeło to ok 2 godziny było by szybciej ale nie w tej kolejności skręciłem platstiki przy fotelu , u kolegi co ma zwykły materiał zajeło to ok godziny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że z tymi diodami tak jest. Ale są dwie opcje z tego co mnie kolega poinstruował.. zależy to od założenia diody, tz jeżeli założymy ją odpowiednio katodą lub anodą w daną strone przy wypadku poduszka nigdy nie wystrzeli gdyż nie bedzie widziała siedzącej osoby lub opcja druga zawsze będzie widziała mimo że nie będzie tam nikogo.... Ja wybrałem tą druga, zawsze bezpieczniej.. Wiadomo ideału się nie osiągnie w ten sposób.. Zawsze można kupić mate.. Można to zastosować jako czasowe rozwiązenie.. pozdrawiam Edytowane przez byniek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli założymy ją odpowiednio katodą lub anodą w daną strone

 

Bzdura, dioda bedzie działac tylko w jedna strone.

 

Sama dioda zadziala jak BRAK PASAZERA (not occupied)

 

Dioda z wlutowanym rownolegle kondensatorem zadziala jak CZUJNIK WYZWOLONY, czyli fotel zajęty.

 

Opcje sprawdzane na na kompie i sa na 100% pewne

 

To wszystko w tym temacie!

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.