Skocz do zawartości

Tryb pracy skrzyni ''S'',a '' E''.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No S to masz tryb Sportowy, lepsze reagowanie na muśniecie pedału gazu czyli jest żwawszy i takie tam, a E to masz ekonomiczny jazda "emerycka" ;)
Opublikowano

Na Sporcie szybciej i później zmienia biegi,na Economiku przeważnie w okolicy 2-2,5 tys.

Reszta-jak napisał Darex.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
* czyli M choć nie wiedzieć czemu nie W? Tak przy okazji, bo mnie to intryguje. Czy Wy też tak macie, że w trybie M bardzo ostrożnie zmienia biegi i ogólnie muli i (właśnie to mnie ciekawi) nie włącza IV biegu? Badaliśmy to zjawisko u kolegi w MB W210 (też IV biegowa skrzynia), i u niego o dziwo rusza z II biegu ale dochodzi do IV.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

W sumie to u mnie jakiejś większej różnicy nie zauważyłem.

Ale jest to tryb zimowy, więc domyślnie rusz z 2, bo jest większe przełożenie napędu i mniejsze szanse na poślizg. Dodatkowo przy ruszaniu i przy zmianie biegów automat przytrzymuje auto chwile na pół-sprzęgle, aby koła nie traciły przyczepności, tryb półsprzęgła jest zwalniany, jak już silnik złapie pełne obciążenie.

Ja dokładnych pomiarów jak kolega Przem777 nie robiłem, w zimie nie zauważyłem jakiejś odczuwalnej różnicy między trybem "*", a trybem "E" +ASC. Dla uzasadnienia - na opcji "*" i śliskiej nawierzchni nie dociskałem mocno gazu aby sprawdzić różnice

Opublikowano
Faktycznie, tak jak kolega na-piechote zauważył, różnicy dużej nie ma. Pokusiłem się o ostre ruszenie i można powiedzieć że start był porównywalny z E, ale V max to 120km/h i obroty dokładnie takie jak na III biegu. Niestety nie mam porównania ze skrzynią 5hp18, bo po pierwsze nie znam nikogo z taką, po drugie to skrzynia V-biegowa, więc coś nie coś inna.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Faktycznie, tak jak kolega na-piechote zauważył, różnicy dużej nie ma. .... Niestety nie mam porównania ze skrzynią 5hp18, bo po pierwsze nie znam nikogo z taką, po drugie to skrzynia V-biegowa, więc coś nie coś inna.

 

No to Przem777 masz małe porównanie.

Ja mam skrzynie na 5 biegów, ale jak wyżej pisałem, jeszcze nie testowałem w pełni trybu zimowego, a w zimie (wiadomo jaka była), nie odczułem zbytniej różnicy z trybem E + asc.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam kolegów. Jestem posiadaczem BMW 7 od niedawna. Jest przy nim trochę do zrobienia. Ale nie o tym chce pisać. Zauważyłem że nie chce się włączyć w moim aucie tryb (S). Ma ktoś jakiś pomysł? :cry2:
Opublikowano
Dzięki, mama nadzieje że to jest to. Sprawdzę jak wróce z delegacji, choć dla mojej kieszeni lepiej jak nie będzie działać ten tryb S. Teraz mi pali 22LPG jak deptałem na kicka. Pozdr.
Opublikowano
czyli tryb pracy'' M'' to nic innego jak zimowy tak? ja nigdy go nie włączałem bo myślałem że to jakaś ręczna zmiana biegów - miałem w 735 skrzynię zaciętą na tym trybie ( chyba ) w każdym razie rezultat taki że jeździła chyba na dwóch biegach, powoli się zbierała i jechała max może 140, więc w mojej teraźniejszej wolałem nie ruszać :D Reasumując, M to tryb zimowy?
Opublikowano

tryb M nie jest trybem zimowym

 

trybem zimowym jest *

 

tryb M zgodnie z instrukcja sluzy do jazdy na jednym wybranym biegu - np ciehniesz przyczepe i nie chcesz zeby zmienial bieg na wyzszy , lub wieziesz prezydenta w kolumnie i chesz jechac na 2 biegu :lol:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, jak już wspominałem nie włączał mi się tryb S. Wyczyściłem przełącznik i pomogło, jednak zauważyłem taki oto objaw: gdy włączę S to przy próbie przełączenia na E lub M na desce pojawia się odpowiednia litera ale gdy przycisk zostaje puszczony to wraca do S. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie zostaje nadal S. Dopiero po dłuższym postoju wraca E. Czy to tak jest normalnie? Wydaje mi się że chyba nie. Proszę o rade. Pozdr. :modlitwa:
Opublikowano

No dobra, sprawdź jeszcze czy na pewno dobrze są wpięte piny po tym czyszczeniu (jak to w życiu ...ciągłe niespodzianki)

Jeśli wszystko jest jak ma być a problem swoje, to jak pisze kolega wyżej - przełącznik do wymiany.

Opublikowano
No dobra, sprawdź jeszcze czy na pewno dobrze są wpięte piny po tym czyszczeniu (jak to w życiu ...ciągłe niespodzianki)

Jeśli wszystko jest jak ma być a problem swoje, to jak pisze kolega wyżej - przełącznik do wymiany.

 

jak chcesz inaczej wpiac piny - e32 jest idioto odporne - wtyczki sa tak zrobione ze nie da sie ich pomylic ani wpiac na odwrot ! ( sa pewne wyjatki ale nie jest nim ten przelacznik )

 

no chyba ze wypinajac wlacznik urwales kable i polaczyles wszystko zapobiegawczo tasma izolacyjna - to fakt - sprawdz piny :mrgreen: :lol:

Opublikowano
Witam kolegów i dzięki za zainteresowanie. Problem zniknął sam. Podejrzewam komputer. Przełącznik trybu jest typu chwilowego, więc jeżeli pokazuje jego przełączanie tzn. że musi być ok. Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.