Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ciezko mi chodzi kierownica. wspomaganie jakos tam dziala bo inaczej wogole bym nie ukrecil, ale strasznie ciezko....czasami na przeblyski - przed wchila wlasnie jechalem, wcisnalem go troche na jakies 1-2min (tak na 5rpm) i nagle wpomaganie uleczone - znowu lekko. Cieszylem sie tym niestety jakies 5min, bo zaraz znowu ciezko.... jak odpale to ma chwile ze jest ok, ale zaraz wraca. wczesniej pojawialo sie to, ale zadko....czasem jak krecilem osrto (przy parkowaniu) to jakby sie wspomaganie jakalo - sztywniala kiera na ulamek sek.

ale teraz juz w wiekszosci chodzi ciezko.

plyn w normie, co prawda brudny i nie wymianiany - nie wiem ile, bo ja tego nie robilem (2 lata) a nie pytalem poprzedniego wlasiciela....no ale poziom w normie, nie ubywa....

czy konczy sie pompa ?

i jaki moze byc koszt pompy do e38 750, bo na allegro tylko do v8-ek?

a jesli to nie pompa to co to moze byc ?

 

z gory dzieki za pomoc,

pozdrawiam,

czakoo

Opublikowano

Nie mam pewności, ale w Rover 827 miałem dynamiczne wspomaganie (siła wspomagania zależała od prędkości) i czasem po szybkiej jeździe nagle wspomaganie było beznadziejne (przez chwilę). Po przegazowaniu auta ustępował efekt wyłączonego wspomagania. Obstawiałem na zasyfiony układ, ale sprzedałem auto i skończył się kłopot.

 

Może zacznij od wymiany płynu ?

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

chetnie wymienie ten plyn....z tym ze nie wiem za co sie tam zlapac, wogole przez te V12 strasznie tam malo miejsca..... :lol:

czy ktos moglby mi doradzic jak wymienic ten plyn samemu ?

no chyba ze jest do tego potrzebny "fachura" ?

Opublikowano

Objawy wskazują na kończącą się pompę, na szczęście nie jest ona bardzo droga, jeśli chodzi o wymianę płynu, to luzujesz przewdy przy pompie wspomagania, zleci cały płyn ze zbiorniczka na wyłączonym silniku, potem odpalasz na chwilkę auto i pompa wypompuję większość płynu z obiegu(można zrobić obrót kierownicą w prawo, lewo), zakręcasz i zalewasz nowym płynem, znowu odpalasz auto i dolewasz płyn aż przestanie ubywać, następnie kilka obrotów kierownicy-prawo,lewo- dolewka płynu i po bólu, po kilku kilometrach jazdy, kontrola stanu profilaktycznie.

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano
Przekładnia z servotronic mogła już klęknąć. Wymień płyn tanie i nie zaszkodzi ale raczej już jej nic nie pomoże. W przekładni z servotronic jest sterownik/zaworek to którego idą kable można sprobować go wykręcić i spróbować wyczyścić jak będziesz zmieniał płyn może się zatkał od syfu. Nie wiem czy go to uratuje ale sprobować można. Sprawdzić pompę wspomagania też nie zaszkodzi.
Opublikowano
Objawy wskazują na kończącą się pompę, na szczęście nie jest ona bardzo droga, jeśli chodzi o wymianę płynu, to luzujesz przewdy przy pompie wspomagania, zleci cały płyn ze zbiorniczka na wyłączonym silniku, potem odpalasz na chwilkę auto i pompa wypompuję większość płynu z obiegu(można zrobić obrót kierownicą w prawo, lewo), zakręcasz i zalewasz nowym płynem, znowu odpalasz auto i dolewasz płyn aż przestanie ubywać, następnie kilka obrotów kierownicy-prawo,lewo- dolewka płynu i po bólu, po kilku kilometrach jazdy, kontrola stanu profilaktycznie.

 

jak masz 750i to na 99% masz nivo a więc pamiętaj o tym że możesz wlac TYLKO PENTOSIN a nie zwykły płyn do wspomagania bo za chwile nivo Tobie klęknie. !!!

Opublikowano
Mozna jeszcze lac LHM.Byłem tutaj w Norwegii w serwisie BMW i oznajmili mi,ze nie uzywaja wogole Pentosinu tylko LHM i zakupiłem u nich litr na dolewke.I tak tez mam napisane w instrukcji od mojego auta,ze w razie dolewki stosowac bezwzglednie Pentosin CHF 11.S a w razie jego braku LHM.Tak dokładnie napisane w ksiazce.A tak na marginesie,czy ktos wie jaki kolor ma Pentosin CHF 11.S bo u mnie jest taki jasno zółty a LHM ma kolor zielony.Dolalem 0.5 litra i wydaje sie,ze wszystko ok.Tylko troche niepokoi mnie,ze kolory sa rozne.Pozdrawiam.
Opublikowano

Wydaje mi się, że lhm (stosowany chyba tylko w citroen-ach) jest jaskrawo zielony po to, aby łatwo zauważyć wyciek.

Olej hydrauliczny chf.11s istotnie jest żółty (stosowany chyba jeszcze w koparkach i takich tam...). Jeśli chodzi o specyfikację to są takie same (lub prawie takie same).

Na pewno nie można mieszać lhm i atf.

pozdr

Mariusz

Opublikowano
Dzieki mariusz827...wszystko po zmieszaniu jest ok,jednak martwiłem sie troche.Ale teraz juz luzik.Co prawda tutaj w serwisie zapewniali,ze wszystko bedzie ok,ale z uwagi,ze nie uzywaja Pentosinu,nie byli pewni jaki kolor ma CHF 11.S,wiec ja nie byłem pewien czy mam go w systemie,chociaz na korku mam napis CHF 11.S myslalem,ze moze tez powinien byc zielony.Ale teraz juz spokojny jestem.Pozdrawiam serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.