Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam problem z motorem M30B35

 

auto niepracuje na 1 cylinder, ciagle zalewa swiece i dymi na niebiesko, stalo mi się tak w poniedzialek, a prowadzę te auta jak emeryt zwlaszcza ze automat.

 

sprawdzałem kompresje

 

1- 9.8

2 - 10.1

3 - 10.1

4 - 13

5 - 12.9

6 - 10.2

 

jaka powinna być prawidlowa kompresja, co sie moglo stac?? Woda w chłodnicy nie ubywa, nezmienia koloru, olej w silniku ubywa mniejwecej 1cm na miarce od poniedzialku do dzisiaj. Na wolnych strasznie telepie autem, odkąd to sie stalo ewidetnie nie pali na 1 cyl. ogolnie pojazd stracil moc :(

 

jeden mechanik mowi ze uszczelniacze zaworów, jest to mozliwe??

 

Jak tak to jaki koszt naprawy?

 

Co Wy o tym sądzicie z tego co opisałem??

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano

a możne je wymienic bez sciagania glowicy??

 

jesli tak to jak :-)

 

 

droga sprawa, jesli trzeba targac glowice to jakie sa koszty uszczelek

pod glowice i kolektory??

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
mozna wymienic bez sciagania glowicy ale nie jest to najlepsza opcja, poniewaz nie wiesz w jakim stanie sa gniazda zaworowe a jak sciagniesz glowice to mozesz zrobic odrazu szlif tych gniazd, bedziesz widzail co jest grane, uszczelka pod glowice kolo 200-250 zl, pod kolektor ssacy kolo 6 zl za sztuke
e38 m62
Opublikowano
Jak nie masz pieniędzy to sprzedaj auto jak stoi. Tanio nie będzie. Jak obliczaliśmy z kumplem głowica na tip top chyba wyszło coś koło 1000 zł. Może by sie udało kilka stów mniej w zależności od zboczenia :mrgreen: Bo nowa to ona na pewno nie jest i ma na latane kilka setek tyś km co najmniej.
Opublikowano
Sprawdź jeszcze stan uszczelki między kolektorem dolotowym, a głowicą na tym felernym cylindrze. Możliwe, że jej już tam nie ma. Wtedy miałbyś tam huragan, a nie skład mieszanki i po prostu tego nie pali. Ja miałem tak na pierwszym cylindrze. Pomiary kompresji jak silnik benzynowy są wystarczające, tzn w okolicy 10, jednak rozbieżność jest spora. Jeśli dokonałeś pewnego pomiaru, to być może jednak już coś się dzieje na zaworach.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

okey, dzięki za odpowiedzi :-)

 

a teraz w skrócie; co muszę zrobić aby dobrze zrobić remont kapitalny silnika, na co zwrócić uwagę, co wskazać mechanikowi, może jakiegoś znacie w krakowie który zna się na rzeczy i nie ma chorendalnego honorarium :-)

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
Podlicz sobie sam koszt samych części do remontu kapitalnego M30 jeśli stwierdzisz że Cie stać można myśleć dopiero. Najlepiej było by najpierw ściągnąć głowice i zobaczyć co jest nie tak.
Opublikowano

mawsz tu koszta ktore moga cie wyniesc jezeli z glowica jest cos nie tak,

koszta te sa orientacyjne,

ja za sprawdzenie szczelnosci glowicy w tym zakladzie zaplacilem 60 zl,

a to sa wroclawskie ceny:

Oferta:

 

Sprawdzenie szczelności głowicy od 36,60

 

Planowanie płaszczyzny głowicy od 36,60

 

Szlifowanie przylgni zaworowej /1 szt./ od 3,66

 

Frezowanie i docieranie gniazd zawor./ kpl./ od 61,00

 

Prowadnica zawor. z wymiana /1 szt./ od 6,10

 

Uszczelniacz zawor. z wymiana /1 szt./ od 3,05

 

Regulacja luzow zawor./kpl./ od 70,76

 

 

Demontaz czesci glowicy od 30,50

 

Demontaz zaworu /1 szt./ od 2,07

 

Komora wirowa z wymiana /1 szt./ od 28,06

 

Pasowanie pod walek rozrzadu od 61,00

 

Pekni�cie do komory wirowej /1 szt./ od 36,60

 

 

Spawanie + gniazdo zawor. /1 szt./ od 36,60

 

Sprawdzenie popychacza hydraulicz./1 szt./ od 2,07

 

Zawor ssacy od 10,59

 

Zawor wydechowy od 12,44

e38 m62
Opublikowano

Tylko że w tym gracie to nikt maski za darmo nie tworzy koszt zdjęcia głowicy.

 

Komplet uszczelek głowicy= ? kilka stówek?

 

Potem zaczyna sie dopiero zabawa remont dołu silnika bo kolega wspomniał o remoncie kapitalnym.

 

Nie wiadomo w jakim stanie są: pierścienie, tłoki, panewki, wał itd.

Opublikowano

mnie spotkalo nie bywale szczescie ostatnio, w sumie to szczescie w nieszczesciu,

bral mi olej, sciagnelem glowice zawiozlem na szczelnosc i okazalo sie ze peknieta,

juz mialem jechac po glowice, zadzwonil kolega ze ma 7er od starszego pana ktora stoi ponad 2 lata bo on ciezko zachorowal i zapewne rodzina chciala by sie pozbyc, pojechalem ogladnelem, czekalem prawie 2 tyg, na decyzje i powiem ze sie mega oplacalo, przywiozlem sobie auto do domu,

wlozylem aku zalalem paliwa i kreci nie odpala, wyciagnelem swiece przeczyscilem i odpalilo na dotyk!!!! mimo ze stalo ponad dwa lata,

auto ma przejechane 195 tys, swieca sie jeszcze 2 zielone kreski od inspekcji pod maska jest naklejka ze przy 165 byl lany mobil 5w40, tylko ze skrzynia automal i pojechala do przodu z 20 metrow i tylko wsteczny, a problem z automatem juz przerabilaem, wiec przekladam silnik komplety do siebie i mam nadzieje ze bedzie mi jezdzil dlugo i dlugo,

wydaje mi sie napewno ze jezeli trafi sie okazja na silnik w b.db stanie to taniej zrobic przekladke niz robic tylko czesciowy remont silnika,

bo kapitalny to sa duze koszta,

moze sie za duzo rozpisalem ale cieszy mnie to ze moje bmw dostanie nowe serce :D

e38 m62
Opublikowano
powiem tak na remont silnika moge przeznaczyc do 2000zł ma to sens? czy kupić inny motor
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
Najlepiej mieć jakiś zaprzyjaźniony warsztat. Rozebrać silnik zobaczyć co mu dolega i wtedy podjąć decyzje czy da się z tym budżetem przy wrócić go do stanu używalności czy lepiej silnik kupić.
Opublikowano

Proponuje zrobić taki mały eksperyment. Mianowicie: zaślepić odmę, tzn. wejscie do rury ssącej od odmy, a wyjście z pokrywy zaworów puścić gdzieś pod auto :norty: . Mialem tak na stary silniku, ze nie wiadomo dlaczego ale dawal przez odme takie ilości oleju, że po przejechaniu 15km silnik chodził już na 4 cylindrach no i zostawiał za sobą piękną zasłonę dymną, po 20km silnik nie dawał już się uruchomić. Po zaślepieniu odmy wszystko wróciło do normy (z wyprowadzenia pod autem olej też nie kapał). Spróbuj - koszta zerowe a może pomoże :) .

Swoją drogą za 500 zł udało mi się kupić M30B35 w idealnym stanie, więc myślę że jak coś to remon nie ma sensu.

Pozdrawiam!

BMW - Like No Other
Opublikowano
możesz troszkę dokładniej to opisać jak to zrobić? jakieś zdjęcia?? był bym bardzo wdzięczny
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano

Od pokrywy zaworow do przewodu ssacego idzie kawalek weza gumowego srednicy ok 20mm. Musisz go zdjac od strony pokrywy zaworow i zaslepic. Do wystajacego krucca w pokrywie podlacz kawalek podobnej rurki i wypusc ja gdzies do dolu. Ot cala robota!

Powodzenia!

BMW - Like No Other
Opublikowano

to mi brzmi jak lewe powietrze wprowadzane do skrzyni korbowej? masz zdjecie tego patentu?

 

choodzi o wezyk nr 3?

 

http://forum.7er.pl/files/6_181.png

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Hmm to wcale nie takie głupie, bo przecież zużwyający się silnik, zaczyna dmuchać odmą, no a przecież odpowietrzenie wchodzi za przepływomierzem, a przez to silnik dostaje lewe powietrze.
Opublikowano

ale co ma lewe powietrze do strasznego dymienia, im szybciej auto jedzie tym bardziej dymi, wymienilem swiece i bmw ma moc, remont mam umowiony za 2 tyg. ale co bedzie jak nie pomoze.

 

kompresja jest w miare prawidłowa. silnik rowno pracuje ale dymi :(

 

moj mechanik obstawia uszczelniacze zaworów, może to być przyczyną?? bo przy sciagnietej glowicy bede jeszcze chcial odrazu wymienic pierscienie na tlokach + wszystkie uszczelniacze zaworów + regulacja zaworów

 

uzywanego silnika niechce, jeden juz mam :-)

 

ale bardzo mnie ciekawi ta sprawa z odmą jak to mozliwe zeby przez takie cos auto moglo kopcic.

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano

jezeli poszly uszczelniacze to auto powinno "kopcic" na taki jakby fiolet,

a do regulacji zaworow nie trzeba sciagac glowicy, i jeszcze wez odrazu zrob szlif gniazd jezeli sa powypalane a jezeli birze olej to raczej sa

e38 m62
Opublikowano

Nie chodzi o lewe powietrze. Bardziej chodzi mi o ten olej ktory moze sie odma dostawac do kolektora.

Moj dawal takie ilosci ze po 20km nie bylo juz szans na jazde bo swiece byly zalane olejem. Po tej operacji zrobilem ponad 1000km bez zadnej ingerencji do silnika. Zdjec nie mam bo nie mam juz tamtego silnika. Wymienilem go ze wzgledu na extremalnie zuzyty walek rozrzadu (po kalkulacji okazalo sie ze taniej wymienic silnik).

BMW - Like No Other

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.