Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. posiadam od kilku dni BMW E-36 318 IS z 1993 roku. od początku zakupu coś grzechocze w przedniej części silnika, powyżej 3000obr./min. przestaje... słychać też że coś wydech brzęczy (tak jakby był jakiś luz na łączeniu albo gdzieś by dotykało), czy może to przenosić dźwięk z wydechu w okolice silnika? czy trzeba robić i jedno i drugie?

 

proszę o pomoc :modlitwa:

Opublikowano
Hmm-jakbys opisywal moje auto :) Co do grzechotu,to sam nie wiem-przyczyn moze byc wiele,ale u mnie jest do wymiany chyba napinacz paska.Mam zamiar nie dlugo do mechanika jechac wiec ta kwestia sie wyjasni.A jesli chodzi o brzeczenie z wydechu to ja podejrzewalem tlumnik koncowy bo tez juz nie pierwszej mlodosci.Ale okazalo sie ze winne jest przerdzewiale mocowanie.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=18_0213&hg=18&fg=10 Nr.9 na rys.(przy skrzyni biegow)
Opublikowano (edytowane)

a właśnie odnośnie tego łańcucha rozrządu... słyszałem że montowali w tych silnikach łańcuchy dopiero pod koniec roku 1993 a ja mam z początku tego roku i podobno jest pasek. czy to prawda?

a co do wydechu to zaglądałem po spód i wydech jest prawie jak nowy:) ewentualnie może gdzieś dotykać i brzęczy. ale to jest szczegół, martwi mnie ten silnik

Edytowane przez pawliszon
Opublikowano

Koledzy u mnie całe grzechotanie jak to nazywacie skończyło się z pierwszą wymianą oleju, jak samochodzik przyjechał z Niemiec to posłuchałem mechanika i standardowo zalałem silnik przy przebiegi na liczniku 160tyś. km olejem typu półsyntetyk a niestety nie lubi tego żaden silnik BMW.

 

Jak zmieniłem olej na Valvoline pełny syntetyk stuki na wolnych obrotach znikły silnik pracował jak zegarek cisza i spokój.

 

Chyba ze w waszych jest coś nie tak bo u mnie to zdecydowanie pomogło, co do tłumika to miałem urwany jeden z uchwytów trzymających osłonę nad środkowym tłumikiem i ona dzwoniła o tłumik co było słyszalne również po otwarciu maski jakby coś w silniku dzwoniło.

Opublikowano

Dzisiaj wjechałem na kanał i wszystko sprawdziłem to co się dało. Wydech jest prawie nowy, wszystkie mocowania są ok i wydech nie brzęczy. Na 99% uważam, że u mnie brzęczy łożysko koła napędzającego pasek alternatora i pasek wspomagania. Czy jest to możliwe żeby tak przenosiło ten dźwięk?

I mam pytanie odnośnie tego koła, gdyż zauważyłem że jest to koło z ponacinanymi zębami i przy tych zębach znajduje się jakiś czujnik, czy coś takiego (przewód od tego czegoś idzie do do góry). Jest to podobnie jak przy czujniku ABS. Czy ktoś wie co to jest?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie. Jakiś czas mnie nie było i nie brałem się za to grzechotanie, ale w końcu trzeba to zrobić.

A więc jak na razie jest tak: wszystkie paski ściągałem, pompa wody jest wykluczona, pompa wspomagania też, alternator też, wiskoza też, tłumik drgań skrętnych na kole zamachowym też.

Z tego co mi mówili różni mechanicy to pozostaje tylko rozrząd, jeden nawet po obsłuchaniu silnika stwierdził, że to będzie dolny ślizg łańcucha rozrządu.

Chciałem Was zapytać (gdybym musiał wymieniać cały rozrząd) czy ktoś może napisać dokładnie jakie elementy wchodzą w skład pełnej wymiany rozrządu w silniku 1,8 IS M42.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Powracam do tematu ponieważ odebrałem dzisiaj samochód od mechanika. Do wymiany był łańcuch rozrządu, dwa koła zębate te mniejsze u dołu (zwrotne z łożyskiem i na wał), koła wałków były ok, wymieniłem uszczelkę po klawiaturę i uszczelniacz na wał rozrządu. Przy okazji wymieniłem też pasek klinowy i wspomagania ale to nie ma z tym żadnego związku.

Niby mechanik wszystko wymienił, niby wszystko chodzi ale trzęsie silnikiem i wogóle całym samochodem na wolnych obrotach. Przed wymianą tego nie było. Niby mechanik się zarzeka, że zablokował koło i wałki rozrządu (sam widziałem na własne oczy) i że wszystko powinno być ok. Powinno ale jednak nie jest. Czy ktoś wie co to może być? Czy może jednak mechanik się pomylił i przestawił o jednego lub więcej zębów na kole?

Proszę każdego kto się orientuje w temacie o wypowiedzenie się na ten temat bo samochód odstawiłem z powrotem i jutro rano ma zdjąć dekiel i zobaczyć ustawienie wałków. A może to jednak coś innego, żeby niepotrzebnie nie rozbierać tego znowu?

Opublikowano

Sprawa się wyjaśniła. Po zdjęciu dekla okazało się że przesunięty był jeden wałek o jeden ząbek. Na szczęście nic się nie stało i teraz chodzi super.

 

Jeśli kogoś interesuje cennik części które wymieniałem to proszę:

 

- łańcuch rozrządu - 126zł,

- uszczelniacz na wał rozrządu - 25zł,

- uszczelka pod dekiel - 54zł,

- dolne koło zębate na wał - 160zł (tylko serwis),

- dolne koło zębate zwrotne - 330zł (tylko serwis),

- wymiana mnie kosztowała 200zł.

 

Dodam jeszcze, że napinacz kosztuje 90zł i koła zębate na wałki rozrządu ok 140-180zł za sztukę ale tego nie wymieniałem bo nie było potrzeby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.