Skocz do zawartości

530d czy 525tds ?


mihu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To mój pierwszy post na tym forum, także witam wszystkich i proszę o ewentualną wyrozumiałość ;) W najbliższych miesiącach mam zamiar kupić swoje pierwsze BMW. Kwota, jaką mogę przeznaczyć na ten zakup to 30-32 tys PLN.

 

Szczerze mówiąc 530d podoba mi się dużo bardziej (kolega 4 miesiące temu zakupił piękny model z 1999 roku za 32 tys, dał się przejechać i cóż ... zakochałem się w buni :dance: ). Zastanawiam się tylko nad tym, czy wybierać się na wycieczkę do Niemiec w poszukiwaniu auta, czy może również szukać samochodu na naszym rynku? Z tego co widzę spora część aut w Reichu (szukana na www.mobile.de i www.auto-scout.de) jest w rękach Turków (mowa cały czas o 530d) ...

 

Podoba mi się np. model opisywany na stronie: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=60757575 i jest sporo autek za cenę 7000-7500 EUR. Z drugiej strony na naszym rynku też zdarzają się ładne ogłoszenia:

 

http://moto.allegro.pl/item383368090_bmw_530_xenony_bardzo_zadbany_okazja_.html (swoją drogą ciekawe skąd to 205KM?)

 

http://moto.allegro.pl/item389821917_bmw_e_39_2_5tds_xenon_skory_klimtronik_alu_super.html

 

http://moto.allegro.pl/item387542131_bmw_530_d_ksiazka_serwisowa_xsenon.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5381415 (cena mnie przeraża :| )

 

Pytanko do Was - czy za taką cenę znajdzie się dobrze zachowany egzemplarz 530d, czy może lepiej skłonić się ku 535tds?

 

Z góry dziękuję za rady i sugestie,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie bierz TDS-a, 530d bedzie napewno lepszy.

Z TDS-em jest za dużo problemów, (słaby punkt to pompa paliwa i pękające głowie) no chyba że były właściciel dbał o nią.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą w opisie z książką serwisową raczej odpóść

ponoć 164tys km, a siedzenie wymęczone jak po 450tys

3.0d bardzo fajny silnik, polecam

zwróć uwagę przy jeżdzie próbnej czy silnik zap....la, bo kuce lubią tam znikać (patrz np przepływka, droga sprawa, 940zł w IC)

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Z cenami jest różnie, myslę że 30 000 do 35 000 to cena za roczek 2000.

Osobiście wybrałbym samochód o ciemnym kolorze i jasnym beżowym wnętrzu.

A co do zakupu diesla, to bym sie dobrze zastanowił, są duzo droższe w utrzymaniu.

 

Ja teraz płace 50 zł za 100 km i pod maską mam "może" 146 KM.

Marzy mi się 740i z 4,4l silnikiem 286 KM, ( sekfencja) gdzie za 100 km zapłacę

tyle samo, ale jakie wrażenia z jazdy :norty: .

 

Myślę że lepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie 535i -245KM.

 

P.S. pomyśl nad tym i poczekaj na dalsze opinie

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

W tej kwocie odpuść sobie zarówno tds jak 3.0d, raczej nie uda Ci się trafić na godny egzemplarz tylko na zmęczone życiem autka :? Eksploatacja zaniedbanego diesela jest niesamowicie kosztowna, ja na Twoim miejscu odpuściłbym sobie w ogóle ON i szukał BMW w benzynce. Ceny ON i PB praktycznie się zrównały, zawsze masz alternatywę w postaci zagazowania auta (chociaż jak zwiększą stawkę akcyzy :mad2: to 3x bym się zastanowił nad tym czy warto). Benzynka będzie na pewno młodsza, z mniejszym przebiegiem, a przyjemność z jazdy na pewno taka sama, o ile nie większa z uwagi na lepszy "klang" silnika :mrgreen:

 

Dobrze utrzymane egzemplarze e39 z dieselem kosztują sporo i zazwyczaj nie muszą być przedmiotem ogłoszenia, rozchodzą się jak świeże bułeczki :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tds'a pompa uszkodzona, a glowica nie pekla na szczescie ale uszczelka pod nia byla rozwalona, tak wiec moge powiedziec ze dwie rzeczy z wady tds mi sie przytrafily. Jesli chcesz diesla to bierz 530 , mi w moim brakuje jednak mocy, 143KM to troche malo.

 

A gdybym mogl cofnac czas to kupilbym benzyne, ceny diesla sa porownywalne, a ilosc rzeczy ktore moze sie rozwalic o wiele wieksza. Na Twoim miejscu bralbym benzyne, charakterystyka pracy tez lepsza, a 1,5 litra na 100km wiecej spalania to raczej nie jest wielki problem, przynajmniej mniej rzeczy moze sie rozwalic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Miałem TDSa z 97r. a mam 530d z 2000r. i jeden jak i drugi uważam za bdb. egzemplarze.Jeśli potrafisz rozpoznać dobrego TDSa to kup choć oczywiście 530d bez porównania lepsze.

Uważaj na tzw. okazje w Niemczech dobra 530d kosztuje min. 1000eur a jeśli tańsza to prawie zawsze na export.Ja swojej szukałem kilka miesięcy więc oglądałem kilkadziesiąt okazji.UWAGA na autka z Włoch, najczęściej są w kiepskim stanie i bardzo często mają sfałszowany rocznik więc pamiętaj sprawdzać po VIN-ie.Widziałem np. piękny egzemplarz który pędziłem oglądać 600km 2001r. w okazyjnej cenie 35tys. a na miejscu okazało się że auto w papierach ma 2001 r. a po VIN-e 1998. oczywiście handlarze wykonali również piękny lift.... :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem TDSa z 97r. a mam 530d z 2000r. i jeden jak i drugi uważam za bdb. egzemplarze.Jeśli potrafisz rozpoznać dobrego TDSa to kup choć oczywiście 530d bez porównania lepsze.

Uważaj na tzw. okazje w Niemczech dobra 530d kosztuje min. 1000eur a jeśli tańsza to prawie zawsze na export.Ja swojej szukałem kilka miesięcy więc oglądałem kilkadziesiąt okazji.UWAGA na autka z Włoch, najczęściej są w kiepskim stanie i bardzo często mają sfałszowany rocznik więc pamiętaj sprawdzać po VIN-ie.Widziałem np. piękny egzemplarz który pędziłem oglądać 600km 2001r. w okazyjnej cenie 35tys. a na miejscu okazało się że auto w papierach ma 2001 r. a po VIN-e 1998. oczywiście handlarze wykonali również piękny lift.... :mad2: :mad2:

 

Zgadam sie z tym w 100 %, to co dotyczy aut z wloch tak samo, znajomy ktory handluje autami ju zmi to kiedys mowil ze wlosi nie szanuja samochodow.

 

Pamietaj tez o tym ze w niemczech auta wcale nie sa tansze tylko drozsze ( mowimy o zadbanych serwisowanych w ASO autach ) niemcy nie sa glupi, wiedza ile sie trzeba cenic i wiedza ile ich kosztowalo ASO !, takze ponizej 10 000 euro za 3.0d po lifice jest niewatpliwie bardzo podjerzane.

 

Dodam ze bedzie rok jak jezdze 3.0d i jestem bardzo zadowolony, w najblizszym czasie moze dodam jakies fotki do galeri

 

 

 

powodzenia.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.