Skocz do zawartości

Klocki i tarcze EBC vs. ATE vs. seria


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio doceniłem skuteczność dobrych hamulców, przez co zebrałem sie do wymiany klocków i tarcz w moim autku, jako ze sa już trochę zniszczone. Czytając rożne opinie zastanawiam sie, ktore tarcze i klocki kupic.

 

Maja byc skuteczne i nie piszczeć. Moja uwagę zwróciły produkty firmy EBC konkretnie tarcze nawiercane GD oraz klocki Green Stuff, jest to najdroższa opcja ponieważ komplet(na tył i przod) kosztuje ok 2300zl. Zastanawiam się również nad produktami ATE oraz nad standardowymi tarczami i klockami BMW. Co waszym zdaniem najlepiej zakupić żeby nie wywalić kasy w błoto i nie kupic produktu którego sie w pełni nie wykorzysta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klocki za 2300zl to na pewno przesada w cywilnym aucie i kasa w błoto. Tak naprawdę to super sportowe i drogie zestawy po za "wyglądaniem" dają minimalne różnice w skuteczności przy zwyłej jeździe. Trzeba by nieźle 'piłowac' hamulce żeby nagrzać je do tego stopnia aby ich skuteczność spadła na tyle by była znacząca różnica.
Opublikowano

z tym rozgrzaniem to wcale nie trzeba sie tak bardzo starac...wystarczy szybka miasta po miescie z ciaglym hamowaniem(od swiatel do swiatel) i po 20 minutach juz napewno poczujesz pogorszenie hamowania...

ale co prawda to prawda, 2300 za komplet do zwyklego auta to przesada.

Jesli chodzi o komplet ATE, swietnie hamuja, nie piszcza... ale przynajmniej u mnie szybko sie koncza.

Opublikowano
z tym rozgrzaniem to wcale nie trzeba sie tak bardzo starac...wystarczy szybka miasta po miescie z ciaglym hamowaniem(od swiatel do swiatel) i po 20 minutach juz napewno poczujesz pogorszenie hamowania...

ale co prawda to prawda, 2300 za komplet do zwyklego auta to przesada.

Jesli chodzi o komplet ATE, swietnie hamuja, nie piszcza... ale przynajmniej u mnie szybko sie koncza.

 

Masz tarcze i klocki ATE, czy same klocki?

 

Jak na tle tych dwóch firm wypadają oryginalne tarcze i klocki BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tym rozgrzaniem to wcale nie trzeba sie tak bardzo starac...wystarczy szybka miasta po miescie z ciaglym hamowaniem(od swiatel do swiatel) i po 20 minutach juz napewno poczujesz pogorszenie hamowania...

 

Mity bo w tym pogorszeniu hamowania większe znaczenie ma 'czynnik ludzki'. Wystarczy policzyć o ile wydłuża się droga hamowania przy opóźnienu w naciśnięciu pedału o 0.5s i wszystkie katalogowe dane biorą w łeb. Podawane odległości potrzebne do zatrzymania to czysty marketing.

 

greg: w E36 miałem brembo+ferrodo, po pewnym czasie zaczeły niemiłosiernie piszczeć ale im przeszło, teraz w E46 mam oryginalny zestaw, ostatnio wymieniłem z tyłu, założyłem ATE. Jest OK.

Opublikowano

właśnie dowiedziałem się że za serie(cały komplet na przód i tył) zapłacę 2000zl, więc zdecydowanie nie kupie seryjnych tarcz i klocków :) jak już mam wydać taka kasę to pewnie na EBC.

 

Jednak skoro mówicie że nie ma sensu pakować EBC do normalnej jazdy, to chyba poszukam czegoś z ATE, tylko że na produktach tej firmy zupełnie sie nie znam. Czy macie jakieś rady odnośnie konkretnych produktów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
właśnie dowiedziałem się że za serie(cały komplet na przód i tył) zapłacę 2000zl, więc zdecydowanie nie kupie seryjnych tarcz i klocków :) jak już mam wydać taka kasę to pewnie na EBC.

 

Serie? 2000zł? :duh: Przecież seria to ATE. Za klocki do tyłu dałem 190zł. /poprawka, dałem 168, 190zł chce warsztat, 230zł sklep; tarcze tył ATE sklep chce 230zł/szt ale komplet można dostać za 350-400zł wysyłkowo/

 

Tu masz rozpiske ATE z tarczami na przód 'power disc' więc lepsze jak w serii bo nacinane. Jak liczyłem to wychodziło za całość koło 1000zł /1200zł z powerdiscami/

 

ATE

24.0325-0138.1 Brake Disc Power Disc Front

24.0122-0209.1 Brake Disc Rear

13.0460-7079.2 Brake Pad Set Rear

13.0460-7155.2 Brake Pad Set Front

 

Wymiana klocków trwa krócej niż podniesienie auta i odkręcenie koła, z tarczami jest troche więcej szarpania bo i klucze trzeba poważniejsze ale sama wymiana jest banalna.

 

Pozdro.

 

P.S. Numerki tarcz/klocków dotyczą 330 bo słabsze silniki mają inne.

Opublikowano
te 2000 powiedzieli mi w serwisie :) chyba faktycznie kupie te ate cena maja bardzo przystepna i z tego co piszecie również jakościowo sa dobre. szkoda tylko ze nie maja tarczy nawiercanych :P
Opublikowano
z tym rozgrzaniem to wcale nie trzeba sie tak bardzo starac...wystarczy szybka miasta po miescie z ciaglym hamowaniem(od swiatel do swiatel) i po 20 minutach juz napewno poczujesz pogorszenie hamowania...

ale co prawda to prawda, 2300 za komplet do zwyklego auta to przesada.

Jesli chodzi o komplet ATE, swietnie hamuja, nie piszcza... ale przynajmniej u mnie szybko sie koncza.

 

Masz tarcze i klocki ATE, czy same klocki?

 

Jak na tle tych dwóch firm wypadają oryginalne tarcze i klocki BMW?

 

komplet.

orginalne to nie tylko ATE, rowniez Textar byl zakladany.

EBC nie testowalem.

 

Mity bo w tym pogorszeniu hamowania większe znaczenie ma 'czynnik ludzki'. Wystarczy policzyć o ile wydłuża się droga hamowania przy opóźnienu w naciśnięciu pedału o 0.5s i wszystkie katalogowe dane biorą w łeb. Podawane odległości potrzebne do zatrzymania to czysty marketing.

to nie jest zaden mit, na przegrzanych hamulcach droga hamowania poprostu sie wydluza czasami znacznie... a czasami juz ten jeden metr to jest za duzo i siedzisz kumus w tylku niezaleznie od twojego czasu reakcji.

Opublikowano
Ale ATE tez bylo, wiec jezeli kolega pisze ze decyduje sie na zestaw ATE tym samym decyduje sie na to co BMW montowalo w nowych samochodach. Na zacisku nawet jest znaczek ATE z tego co pamietam. Pozdrawiam

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego EBC nie kupuj, to najwieksze badziewie, okrutnie tarcze bija przy szybkiej jezdzie.

Jak chcesz super hamulce to plecam Taroxy G88 + klocek Corsa z www.sunhouse.pl. Rewelacyjnie hamuja, szczegolnie z 200+, duza odpornosc na temperature. Przejechalem na nich 2x wiecej km niz na ATE.

Opublikowano
Kolego EBC nie kupuj, to najwieksze badziewie, okrutnie tarcze bija przy szybkiej jezdzie.

Jak chcesz super hamulce to plecam Taroxy G88 + klocek Corsa z www.sunhouse.pl. Rewelacyjnie hamuja, szczegolnie z 200+, duza odpornosc na temperature. Przejechalem na nich 2x wiecej km niz na ATE.

 

ile Cie ten zestaw kosztowal ? sciagales sam z Wawy czy gdzies na poludniu Polski jest przedstawiciel ?

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
Cos kolo 1600 za tarcze + klocki na przod, sciagalem z wawy. Mozesz tez poszukac na ebayu, koles o nicku bmmotorsportitalia mial bardzo dobre ceny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.