Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Zaczne od tego że przy odpaleniu auta nie świeci się żadna kontrolka , po przejechaniy 5 metrów czuje że ASC blokuje mi samochód- więc ją wyłączam i dopuki nie zapali się kontrolka abs -musi byc wyłączona( póżniej też jest ale robi to już komputer i abs+asc nie działa).Nie pomogła wymiana czujników przednich abs , więc zakupiłem carsofta i pokazał mi ;

64 continuous control due to undefined signal interference ;-

24 incorrect gear wheel on one of the four wheels

tyle z abs +asc do tego pokazalo mi w module zke/zum ;

błąd nr 93 bez opisu

oraz

aircond

22 auxiliary -fan relay

Prosze o info co dokładnie te blędy oznaczają i jak usunąć te usterki, na necie można znależć jakieś szczątkowe informacje ale żadnych konkretów

z góry dziękuję

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego nie chce cie straszyc ,ale czeka cie wymiana sterownika ABS

przerabiałem temat ,czujniki przy kołach od tego sie zaczeło ,okazało sie jednak ze sterownik ,odczytaj numer pompy i sterownika jesli z koncowka 001 to masz pecha bo one sie psuja nowy od 1400 naprawa jesli sie da naprawic to 300

Opublikowano

Mialem podobny problem. Tez musialem wylaczac trakcje za kazdym razem jak chcialem jechac. I abs pokazywal mi ten sam blad 24

 

Tyle ze ja zalozylem opony dunlop sp9000 o rozmiarze 245/35ZR17 a wczesniej na tych samych felgach mialem 255/40ZR17. Nie mialem problemu z ABS dopóki nie wbila mi sie w opone sróbka :) Za kazdym razem jak jechalem z wieksza predkoscia po chwili zapal sie abs i nie dalo rady juz wlaczyc trakcji. Obejrzyj najpierw dobrze opony i felgi moze masz to samo albo felgi masz pogiete od srodka. Niedawno popalilem te opony dunlopa i zalozylem o dobrym rozmiarze i wszystko wróciło do normy. Blad z ABS nie powrócił

Opublikowano

Czytałem to z tysiąc razy,ale ok.Więc sterownik mam pod schowkiem od strony pasażera nr 265 109 023.Zamowiłem już nowy( znaczy używany ale inny).zobaczymy facet z serwisu bmw w gdańsku powiedzial że program carsoft przekłamuje i tak naprawde jak bedzie walnięty sterownik to on tego nie pokaże,a sterownik mógł paść gdyż zbyt długo jeżdziłem na zepsytych czujnikach( przód) .

Puki co czujniki z przodu są nowe, lewy tył jest ok (bo działa licznik) ,sterownik wkrótce wymienię - pozostaje prawy tył pompa lub opony( mam 18x235x40)

A co z pozostałymi błędami, najbardziej jeszcze mnie interesuje---

22 auxiliary -fan relay

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
:cry2: Witam .Więc ;Po wymianie 2 czujników (przód), i komputera ( nr 265 109 023 znajduje się pod schowkiem )mój koszmar się nie skończył.dalej -po odpaleniu żadna kontrolka się nie świeci -jadę parę metrów i czuje jak asc blokuje mi koła i słysze pompę abs ( takie trykanie) .wyłączam asc i jade dalej ( pompa nadal co jakiś czas tryka i abs jest "nadwrażliwy" ) po kilkudziesieciu metrach zapala sie abs i wyłącza się cały układ.Prosze poradźcie co robić bo już tracę pomysły i nerwy.w sobotę spróbuje założyć orginalne felgi 225x60x15, chociaż wątpię że to coś da gdy je przymierzałem to średnica była prawie takia sama ( różnica może 0,5 cm)mam założone 235x40x18.z przodu może trochę bardziej zużyte ale wciąż ok( tył nowki). czy może musze jakoś zaadaptować ten komputer do mojego auta? nie wiem.Prosze o pomoc i z góry dziękuje :modlitwa:
Opublikowano

Dokładnie jak piszesz w ostatnim poście = załóż oryginalne koła o przepisowej średnicy i powinno być OK. Nawet te 0,5cm różnicy może sprawić że elektronika zaczyna pracować w trybie awaryjnym (czasami wystarczy nawet za mało powietrza). Kiedy auto stoi to komputer nie pokaże błędów...

 

 

....

Opublikowano
A co z pozostałymi błędami, najbardziej jeszcze mnie interesuje---

22 auxiliary -fan relay

 

Przekaźnik dodatkowego wentylatora (czyli elektrowentylatora klimatyzacji)...

One są z tego co pamiętam obok sterownika silnika pod prawym filtrem kabinowym...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
A co z pozostałymi błędami, najbardziej jeszcze mnie interesuje---

22 auxiliary -fan relay

 

Przekaźnik dodatkowego wentylatora (czyli elektrowentylatora klimatyzacji)...

One są z tego co pamiętam obok sterownika silnika pod prawym filtrem kabinowym...

 

Dokładnie tak jak podaje Kolega "thenygoos". Ale ten błąd wykasujesz komputerem bez bólu...

Opublikowano
skrzynia jest manualna

Jakie to ma znaczenie - przecież nie krzyczy o błędzie skrzyni... Kolega "michals" się o to pytał ale chyba z czystej ciekawości...

Opublikowano
ok.Dzieki za kalkulator extra sprawa.Lecz dziś zamontowałem stare koła i co ; i nic :duh: :cry2: :mad2: .bez zmian objawy jak poprzednio.Jesli ktoś ma jakieś pomysly proszę o sugestie.Czy może ktos wie jak dokładniej to zbadać carsoftem.Mimo wszystko będę musiał chyba do serwisu moze oni coś poradza .Ale jeśli jeszcze ktoś coś wie ...?
Opublikowano

Witam. Rozmiar opon ma tu chyba niewiele wspólnego z problemem. Ja w swojej e39 mam felgi 18" szerokości 8,5" z oponkami 235/40 - przód, oraz 245/40 - tył.

U mnie problem wynikał z uszkodzonego sterownika i po naprawie wszystko wróciło do normy.

Natomiast ten błąd: 64 continuous control due to undefined signal interference jest związany z zakłóceniami w odczytach któregoś z czujników ABS.

A sprawdzałeś dokładnie przewody oraz wtyczki??

Opublikowano
ok.Dzieki za kalkulator extra sprawa.Lecz dziś zamontowałem stare koła i co ; i nic :duh: :cry2: :mad2: .bez zmian objawy jak poprzednio.Jesli ktoś ma jakieś pomysly proszę o sugestie.Czy może ktos wie jak dokładniej to zbadać carsoftem.Mimo wszystko będę musiał chyba do serwisu moze oni coś poradza .Ale jeśli jeszcze ktoś coś wie ...?

 

Kolego podjedź gdzieś gdzie posiadają jakiś inny sprzęt niż carsoft , ten wprowadza w błędne koło, źle interpretuje błędy. Wymieniasz sterownik , czujniki itp , a to nie przynosi efektu, myślę że taniej wyszło by gdybyś nawet wybrał opcję jazdy do ASO bo chyba ten warsztat z Gdańska o którym piszesz to nie ma żadnego pojęcia o samochodach tej marki. Nie rozumiem jak można tak sobie strzelać i wymieniać raz czujniki , potem sterownik , a efektu brak!!! No chyba że to oni płacą za te części które wymieniłeś z powodu ich błędnej diagnosy???

Opublikowano
Na cześci w sumie wiele nie wydałem ok 400 zł ,ale faktem jest że brak efektu jest mocno irytujący.Ztym serwisem w gdańsku to jest tak że w sumie ja tam tylko zadzwoniłem i pytałem -nie mogę do nich jechać bo jestem w uk.Ale tutaj troche się obawiam jechac na serwis( chociaż wiem że chyba nie mam wyjścia) te czopki nic nie potrafią naprawić zapewne polecą wymienić samochód na nowy i najlepiej od nich :duh: .Ale cóż w tym tygodniu jade na serwis ---zobaczymy .Na pewno podzielę się spostrzeżeniami.
Opublikowano
A co z pozostałymi błędami, najbardziej jeszcze mnie interesuje---

22 auxiliary -fan relay

 

Przekaźnik dodatkowego wentylatora (czyli elektrowentylatora klimatyzacji)...

One są z tego co pamiętam obok sterownika silnika pod prawym filtrem kabinowym...

 

Dokładnie tak jak podaje Kolega "thenygoos". Ale ten błąd wykasujesz komputerem bez bólu...

 

Ja to juz przerabialem.

CarSoft czasami sciemnia.

Zobacz czy jak klime wlaczysz to wentylator sie zalacza. Jak tak to proponuje zdiagnozowac profesjonalnym programem GT1 albo Modic (praktycznie tylko servis zostaje) Jesli wentylator klimatyzacji stoi w miejscu gdy klima jest wlaczona to zobacz czy dasz go rade przekrecic.

Jak wentylator nie da sie obrocic to jest do wymiany (nowy 1200zl, uzywka lub nikla naprawa-nie polecam).

Jezeli napewno bedziesz mial problem z przekaznikiem to go wymien na nowy. Dokladna lokalizacja to miejsce gdzie jest komputer pod filtrem z prawej strony (moge Ci wyslac jak chcesz numery przekaznikow, sa 2 przekazniki, jeden maly do ostatniego biegu i jeden duzy).

 

Mogly Ci takze rezystory wentylatora pasc.

 

Ja mialem ten sam blad podczas diagnozy carsoftem. Wymienilem wentylator klimy (byl martwy) wymienilem przekazniki. Fakt blad 22 axuilary fan relay juz nie wystepowal ale za to pokazal mi blad jakiegos czujnika ciepla pasazera i tak pewnie bedzie bez konca.

 

A i teraz znowu pokazjuje mi blad przekaznika.

Czekam na kolege ma on oryginalnego Modica i zobaczymy po tej diagnozie jak poprawnie carsoft diagnozuje.

 

pozdro

Opublikowano

Mogę poradzić jak sprawdzic sterownik ABS diagnoza 100% :cool2: sam przerabiałem ten temat :norty:

Otwierasz maskę przystawiasz ucho do sterownika :mrgreen: druga osoba przekręca zapłon,jeśli jest sprawny to usłyszysz takie (tyrknięcie) :mrgreen:

sterownik w tym czasie robi test :worried: jak błoga cisza sterownik nie żyje :mad2:

Opublikowano
Na cześci w sumie wiele nie wydałem ok 400 zł ,ale faktem jest że brak efektu jest mocno irytujący.Ztym serwisem w gdańsku to jest tak że w sumie ja tam tylko zadzwoniłem i pytałem -nie mogę do nich jechać bo jestem w uk.Ale tutaj troche się obawiam jechac na serwis( chociaż wiem że chyba nie mam wyjścia) te czopki nic nie potrafią naprawić zapewne polecą wymienić samochód na nowy i najlepiej od nich :duh: .Ale cóż w tym tygodniu jade na serwis ---zobaczymy .Na pewno podzielę się spostrzeżeniami.

 

A nie wymieniałeś przupadkiem łożysk kół? Bo z tego co piszesz po uruchomieniu samochodu kontrolki gasną i zapalają się dopieru po ruszeniu samochodu, czyli dopiero wtedy rozpoznają zbyt wielką różnicę prędkości kół. A i jeszcze jedno , czy auto ma DSC?

Opublikowano
Nie łożysk nie wymieniałem, a sterownik mam nie pod maską ale pod schowkiem pasażera.Wszustko zaczeło się od wymiany amortyzatorów z przodu.(Mechanik mi to robil).Po wymianie zaczela od czasu do czasu zapalać się kontrolka abs .Więc wróciłem do niego ale on stwierdził że luźna jakaś wtyczka.A tym czasem kontrolka zaczęła się zapalać częściej i nie gasła.Ok w końcu wymienilem czujniki z przodu i po ich wymianie mam objawy takie jak wyżej opisałem.
Opublikowano

Czujniki absu masz nowe, oryginalne lub dobre zamienniki ?

Moze masz inny typ czujnikow absu (nie do twojego modelu)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.