Skocz do zawartości

zmiana oleju z polsyntetyka na pelny syntetyk.


uve200

Rekomendowane odpowiedzi

szukalem troche po forum ale na dreczace mnie pytanie nie znalazlem odpowiedzi :( a mianowicie to - za nie dlugo musze wymienic olej, dodam, ze po raz pierwszy, i dowiedzialem sie byl zalany mobilem 10w40 polsyntetykiem, a chcialbym zlac go pelnym syntetykiem, bo silnik chodzi naprawde dobrze a przejechane ma nie cale 80k. i przebieg napewno jest oryginalny bo znam pierwszego wlasciciela od ktorego kupilem auto.

i teraz mam nastepujace pytania:

1. czy zalac go pelnym syntetykiem, czy zostac przy polsyntetyku ktory jest zalny?

2. czy ta zmiana bedzie miala wplyw na prace silnika, jesli tak to jaka?

3. jesli juz to jaki pelny syntetyk zalac? na to pytanie prosze o odpowiedzi tych ktorzy jezdza bmkami z silnikami powyzej 2.5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica z jakim silnikiem kto jeździ? Chyba bardziej tu chodzi o wiedzę niż pojemność silnika. No ale ty pytasz to ja wedle prośby na temat oleju się nie wypowiadam.

PS. Jak będziesz zmieniał opony i masz felgi 17" to też będziesz pytał o zdanie tylko tych co mają powyżej tego rozmiaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałeś zalany półsyntetyk to wg. mnie takim tez powinieneś zalać .... Jest powiedziane że nie można przechodzić z oleju gorszego na lepszy a to dlatego ze na półsyntetyku już tam jakies nagary w silnuiku sie porobily (w jakimś stopniu uszczelniło go bardziej) a po zalaniu pełnego syntetyku... który jest rzadszy nastąpi rozpuszczenie wszelkich powstalych nagarów z starego oleju a co za tym idzie bardzo możliwe rozszczelnienie silnika.....

Dlatego tez ja proponuje nadal zalac półsyntetyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie!!!

ja caly czas leje 10w30 lub 5w30 pelny syntetyk castrol.

nie wiem czy ty tez masz taka naklejke przy zamku "full syntetic only"ja mam 2.5 6 cylindrowy.maszynka smiga jak marzenie - po zamknieciu klapy silniczka nie slychac :8) :dance: :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miałeś zalany półsyntetyk to wg. mnie takim tez powinieneś zalać .... Jest powiedziane że nie można przechodzić z oleju gorszego na lepszy a to dlatego ze na półsyntetyku już tam jakies nagary w silnuiku sie porobily (w jakimś stopniu uszczelniło go bardziej) a po zalaniu pełnego syntetyku... który jest rzadszy nastąpi rozpuszczenie wszelkich powstalych nagarów z starego oleju a co za tym idzie bardzo możliwe rozszczelnienie silnika.....

Dlatego tez ja proponuje nadal zalac półsyntetyk :)

A jednak napisze, bo ludzie znów coś tam słyszeli i brednie piszą. Jakie nagary po 80tyś km. Zesztą jakby jakieś tam nawet były to chyba lekka przesada że silnik z takim przebiegiem ma już nieszczelne połączenia w silniku. Zresztą dzisiejsze półsyntetyki mają także bardzo dobre własciwości myjące. I co za idiota po takim przebiegu nalał półsyntetyk? Nie masz nad czym się zastanawiać tylko zalewać pełen syntetyk. Poszukaj sobie na necie materiałow o olejach i poczytaj. Ja ma 180000 i jeżdze na syntetyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam takie pytanie....mam silnika 320 d zalany olejem 10 w 40 półsyntetykiem Mobila. no i zrobiłem 11 tysięcy i przydało by się troche wlać i nie wiem bo olej wlewał mechanik i on kupował olej a nie jestem pewien czy to był ten Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 czy poprostu mobil 10w 40.......czy one się czymś różnią???? i jeszcze jedno pytanie czy dolewać dopiero jak się zapali zółta kontrolka???? bo u mnie się jeszcze nie świeci ani nie miga nic takiego....... ale na bagnecie jest tak przy samym minimum tak na oko to około jedna piąta stanu.... prosze o szybką odpowiedz.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jedyne co moze sie stac gdy nalejesz pełny syntetick to to ze olej bedziesz musiał szybciej wymienic do moze cos tam wyczyscic, choc przy tym przebiegu nagaru pewnie nie ma.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam takie pytanie....mam silnika 320 d zalany olejem 10 w 40 półsyntetykiem Mobila. no i zrobiłem 11 tysięcy i przydało by się troche wlać i nie wiem bo olej wlewał mechanik i on kupował olej a nie jestem pewien czy to był ten Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 czy poprostu mobil 10w 40.......czy one się czymś różnią???? i jeszcze jedno pytanie czy dolewać dopiero jak się zapali zółta kontrolka???? bo u mnie się jeszcze nie świeci ani nie miga nic takiego....... ale na bagnecie jest tak przy samym minimum tak na oko to około jedna piąta stanu.... prosze o szybką odpowiedz.pozdrawiam

Żółta kontrolka to stan ostrzegawczy, że jest za mało oleju i nie powinno się doprowadzać do jej zapalenia. Jeśli chodzi o dolewkę to myślę że nie ma problemu. Różnica w tych olejach tkwi w dodatkach a same oleje są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie bo mam podobny dylemat:

Jeżdzę od tygodnia BMW E46 316i '99 156kkm (jeśli oryginał),sprowadzony z niemiec stan wizualny i ogulny ok. Pod maską ,kartka oleju Motul zaznaczone 5w-30 Jeśli nieprzyczepił chandlaz coby ładniej wyglądało. I tu powstaje moje pytanie jaki olej dobrze zalac do tego auta? Czy jeśli był zalany półsyntetyk to czy mogę wlać pełny syntetyk bo tego na 100% niewiem co było wlane. Niemam zamiaru bynajmniej oszczędzać i chce zalac coś dobrego ale żeby niewyżądzić przy okazji jakichs szkód. Na stronie Castrola polecaja: Castrol edge sport 0W-40, 0W-30 ale niewiem czy ta zerówka niezarzadka ? Moze lepszy Edge 5W-30 tylko jak sie ma to 30 do naszych letnich temperatur ? Czy może już jednak półsyntetyk ?

A jeśli półsyntetyk to jaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie bo mam podobny dylemat:

Jeżdzę od tygodnia BMW E46 316i '99 156kkm (jeśli oryginał),sprowadzony z niemiec stan wizualny i ogulny ok. Pod maską ,kartka oleju Motul zaznaczone 5w-30 Jeśli nieprzyczepił chandlaz coby ładniej wyglądało. I tu powstaje moje pytanie jaki olej dobrze zalac do tego auta? Czy jeśli był zalany półsyntetyk to czy mogę wlać pełny syntetyk bo tego na 100% niewiem co było wlane. Niemam zamiaru bynajmniej oszczędzać i chce zalac coś dobrego ale żeby niewyżądzić przy okazji jakichs szkód. Na stronie Castrola polecaja: Castrol edge sport 0W-40, 0W-30 ale niewiem czy ta zerówka niezarzadka ? Moze lepszy Edge 5W-30 tylko jak sie ma to 30 do naszych letnich temperatur ? Czy może już jednak półsyntetyk ?

A jeśli półsyntetyk to jaki ?

 

Co do oznaczen olejów było juz pare postów wyzej (nizej). 0W oznacza nic innego niz to, że olej spełnia warunki smarne (łatwiejszy rozruch, szybsze rozprowadzenie oleju)juz w temp.-30 st. C. Nie ma cos takiego jak olej rzadki za rzadki, rzadszy, itp. Jesli silnik osiagnie optymalną temp. olej 0W, 5W itp. smaruje tak samo w niskich temp. otoczenia. A jesli jezdzimy w temp. otoczenia duzo pow. 0st. C - pora letnia - wtedy ważna jest druga wartosc z oznaczenia oleju. Im wyzsza np. xW-30, xW-40 , xW-50 itd. tym wyzsze własciwosci smarne(i co wazne chłodzenia silnika) w wysokich temp. otoczenia.

0W, 5W- oleje syntetyczne

10W- oleje pólsyntetyczne

15W- oleje mineralne

 

I jesli producent pisze wyraznie , że ma byc zalany taki olej a nie inny to ma byc taki i koniec. A jak słysze (najczesciej u mechaników, którzy to pozniej puszczają dalej w swiat swoje wysoce przemyslane wywody)ze trzeba zmienic olej na mineralny, bo juz duzy przebieg, bo sie nagary wypłuczą i sie rozszczelni to mnie, ...wiecie co strzela. Od kiedy to nagary i sadza uszczelniają silnik. Ich konstruktorzy chyba sie nie znaja na swojej robocie skoro liczą na to że sadza i nagar uszczelni ich silniki po xxx przebiegu

 

Ja leje do swojego 5W-40 co na polskie warunki jest wystarczajacy:

zima -20st. C- u nas rzadkosc

lato- czasami gorąco i lepiej wlac olej z wyzszą wartoscią tj. 40

 

 

Co do autora wątku- zmień olej na taki jaki powinien byc i nic sie nie stanie a silnik bedzie mial łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś był wątek o tym jak ktoś wlał syntetyk zamiast minerału i silnik po parunastu tys. się rozsypał. Więc to uszczelnienie nagarem ma jakiś sens

Owszem, możliwe że i coś wtym jest ale nie w silniku ze 150tyś. km przebiegu. Bo jeśli w BMW z takim przebiegim nagar ma uszczelniać mi silnik to ja nie chcę tego samochodu. Tak więc nie popadajmy w paranoje siane przez leciwych mechaników i lejmy olej taki jak powinien być i im wcześniej tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie zmienilem olej z polsyntetyka mobila 10W-40 na pelny syntetyk 5W-40 (tak jak radziliscie) wczoraj walnolem trase prawie 1800km i po wyciagnieciu bagnetu i wyczyszczeniu go w bialy papier nie widze zadnych sladow po nagarach jakie mial rzekomo pelny syntetyk wyczyscic i rozszczelnic mi silnik, oleju tez ani grama nie ubylo. tak wiec mysle ze z tymi nagarami to lipa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może i nie lipa ale w samochodzie z przebiegiem rzędu 400tyś km w który zawsze był lany półsyntetyk (albo i minerał). W samochodach z silnikami nowszej konstrukcji poprostu lejemy syntetyka. I nie wierzcie w bzdury ala półsyntetyk to gęstszy olej i w silnikach o większym przebiegu lepiej smaruje bo to herezje ze średniowiecza. Jak ktoś czytał o lejach to wie naprawdę jak jest.

PS. uve200 u ciebie po 80tyś. km jak by był nagar to byłby cód o rozszczelnieniu nie wspomnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie zmienilem olej z polsyntetyka mobila 10W-40 na pelny syntetyk 5W-40 (tak jak radziliscie) wczoraj walnolem trase prawie 1800km i po wyciagnieciu bagnetu i wyczyszczeniu go w bialy papier nie widze zadnych sladow po nagarach jakie mial rzekomo pelny syntetyk wyczyscic i rozszczelnic mi silnik, oleju tez ani grama nie ubylo. tak wiec mysle ze z tymi nagarami to lipa.

 

 

Silnik 6-cyl z podwójnym vanosem nie może być zalewany innym olejem niż syntetyczny. Z tymi nagarami to bzdury jakich maŁo. Nawet dobry mineralny olej regularnie zmieniany nie zanieczyszcza silnika.

 

 

Timon, co z tym radiem CD zadaŁem Ci pytanie na priv le mi nie odpowiedziaŁeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shell 5w40 ma chyba specyfikację BMW longlife 98, a zalecana przez BMW jest LL 01. Oczywiście 98 może być.

 

 

a możesz dokladniej opisać o co chodzi z tym LL 98,01 a nawet 04 bo takiego Castrola wlaśnie mam zalanego???ja wiem ,że książka i serwis zaleca do mojego silnika LL 01 ale ja mam LL 04.o co tak dokladnie tu chodzi oprócz tego,ze jest przystosowany do większych przebiegów pomiędzy wymianami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shell 5w40 ma chyba specyfikację BMW longlife 98, a zalecana przez BMW jest LL 01. Oczywiście 98 może być.

 

 

a możesz dokladniej opisać o co chodzi z tym LL 98,01 a nawet 04 bo takiego Castrola wlaśnie mam zalanego???ja wiem ,że książka i serwis zaleca do mojego silnika LL 01 ale ja mam LL 04.o co tak dokladnie tu chodzi oprócz tego,ze jest przystosowany do większych przebiegów pomiędzy wymianami???

 

To są oznaczenie kolejnych aprobat BMW. Można się domyślać że 98 ,01, 04 oznaczają lata w których wyszŁy te aprobaty. Skoro używasz 04 to na pewno nowszej niż 01.

A przy okazji jaki olej wlewasz do 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.