Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem jest taki, że jak nacisnę delikatnie hamulec auto praktycznie staje w miejscu. dopiero dwu, trzy krotne naciśnięcie hamulca do deski zwalnia wcześniej zablokowane hamulce. I tak w kółko. Co może być przyczyną :?:
Opublikowano

Być może pompa hamulcowa daje znać o sobie :roll: Nie zaszkodzi sprawdzić poziom płynu ham.

Klocki są w miarę ok? Zdarza się też że tłoczek tak się wysunie że przekrzywi się lekko i nie wróci na miejsce. Występuje to wtedy gdy z klocków zostaje sama blaszka ,bo nie wymieniliśmy ich w porę.

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano
Problem jest taki, że jak nacisnę delikatnie hamulec auto praktycznie staje w miejscu. dopiero dwu, trzy krotne naciśnięcie hamulca do deski zwalnia wcześniej zablokowane hamulce. I tak w kółko. Co może być przyczyną :?:

Witam

wygląda mi to na zatarte tłoczki w zaciskach , dość częsty problem jak sie w zimę na otwartych felgach śmiga , ale mogę sie mylić i może być servo,

 

PS.

ventola przesiadasz sie na BMW ?

Opublikowano

Też stawiałbym na tłoczki. Sprawdź je dokładnie i napisz czy one były problemem. :wink:

 

PS.

ventola przesiadasz sie na BMW ?

Chciałbym w końcu, ale nadal szukam. :wink: Inna sprawa, że jak jest $$$ to nie ma bmw jak nie ma $$$ to jest i tak w kółko. Trafić coś porządnego to poezja.

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano

Sprawdzę je jak szybko to będzie możliwe, dziwi mnie jedna rzecz - delikatne naciśnięcie powoduje samoczynne zapadnięcie się pedału do momentu zablokowania kół, naciśnięcie już naciśniętego pedału zwalnia hamulec.

Jak sprawdzę to napiszę co było nie tak i czy to tłoczki dały w d...

Opublikowano (edytowane)
delikatne naciśnięcie powoduje samoczynne zapadnięcie się pedału do momentu zablokowania kół, naciśnięcie już naciśniętego pedału zwalnia hamulec.

 

Ewidentnie pompa podciśnieniowa wspomagania hamulców - jest to jedyny element aktywny, który może ściągać pedał na dół. Należy wymienić pompę do wspomagania - chyba, że masz "Speca", który jest w stanie rozbierać i wymienić zawory i części gumowe.

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

czasami objaw zatartych tłoczków powoduje rozwulkanizowany przewód elastyczny , ten co idzie do zacisku

naciskasz i hamujesz ale jest problem z "odpuszczeniem" hamulca , które to koło można poznać po mocnym grzaniu

ale z Twojego opisu wynika że lekko naciskasz i hamulec sam "zasysa " pedał aż do całkowitego zatrzymania ???

opisz dokładniej bo jeśli tak to przyczyna może być w wakupompie lub w ABSie bo ponoć BeeMy mają asystenta hamowania (czy wszystkie???)

Opublikowano

to musi być za duże podciśnienie w serwie

cięzko powiedzieć jaka przyczyna

cza by układ pooglądać czy ktoś coś nie pozmieniał bo diesle ze względu na wakupompe przeważnie mają słabsze wspomaganie serwa niż benzyniaki

a takie coś nawet w benzyniakach się nie ma prawa dziać

Opublikowano
Podpisuję się pod tym Tzn. servo do wymiany, raczej jest to znana zapadłośc BMW i u mnie jakiś czas temu miało się ku wymianie. Auto stało dłuższy czas w komisie i nazbierało wody i wilgoci wszędzie a szczególnie taaam! Teraz jakoś to rozjeździło, ale jak przyjdzie zima to pewnie znowu zacznie się problem. Aha sprawdź czy Ci pedał hamulca wraca po odpuszczeniu, bo jeśli nie to nie wina servo, ale blahostka. Jak zaradzić podpowiem.
Opublikowano

Dla informacji wszystkich ciekawych - servo do wymiany, po rozkręceniu i obejrzeniu praktycznie można powiedzieć, że jest zalane tam wszystko płynem. Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam, malpa84.

 

Edit:

Jeszcze pytanie - czy servo od innej E39 tj. obojętne czy diesel czy benzyna oraz rok, będzie pasowało do mojej czy musi to być od takiej samej :?:

Na ALLEGRO jest ich trochę, a nie chcę wydawać sianka w błoto.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dla informacji wszystkich ciekawych - servo do wymiany, po rozkręceniu i obejrzeniu praktycznie można powiedzieć, że jest zalane tam wszystko płynem. Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam, malpa84.

 

Jeśli ten płyn to płyn hamulcowy, to sprawdż samą pompę hamulcową. Samo wspomaganie działa na sucho wykorzystując podcisnienia z kolektora ssącego. A więc jedyne żródło płynu do pompa hamulcowa. Radze sprawdzić ją. Układ wspomagania może być w porządku -tylko umyć dokłądnie!

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.